Gå till innehåll

Myglaren MORR_o.O:s Pokerdagbok


MORR_o.O

Recommended Posts

Hej alla glada PFare!

 

Många av er har säkert sett min tråd om att jag inte fick sitta vid datorn så mycket och än mindre spela poker. Jag och min kompis bestämde oss dock för att slänga in 600kr på Svenska Spel. Min kompis har bara nött freerolls och spelat lite med freerollvinster, medan jag är en lite mer erfaren real-money spelare. Vi kompletterar varandra och vi hoppas på många fiskar i nät!

 

Vi tänker börja på de lägsta nivåerna och sedan arbeta oss uppåt. Här kan ni följa hur det går!

 

EDIT: En ändring har gjorts och vi spelar nu inte längre tillsammans, utan jag som skriver alla inlägg i den här dagboken spelar själv nu.

 

BANKRULLE HISTORIA

 

BANKRULLE START 2007-06-16: 600 kr

BANKRULLE 2007-06-24 : 5562 kr

UTTAG -3562 kr

 

SPELAR SJÄLV NU!

START NY BANKRULLE 2007-06-27: 2000kr

BANKRULLE NU: 2293kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi har nu spelat i 4 timmar. Vi började med att testa på lite olika saker, turneringar, cash game, och SnG, men vi fann ganska snart att vi kunde göra störst förjänst på SnG.

 

VI backade 70kr på CG.

 

Sedan slutade vi spela CG och gick över till turneringar och SnGs bara. Vi kom ITM på en 20+2 kr turnering (fast ingen större förtjänst).

 

Vi bestämde oss sedan för att enbart spela SnGs då det hade börjat väldigt bra för oss där med 3 raka vinster på 20 + 2kr.

 

Vi gick upp till 30 + 3 kr och fortsatte sedan att spela bra. Vi kammade hem ytterligare 4 vinster och var alltså uppe i 7 vinster i rad!!! Sedan kom vi på en trevlig andraplats, och så långt har vi hunnit nu :)

 

BANKRULLE START: 600kr

BANKRULLE NU: 974kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt spelade vi 2.5h igår kväll. Främst Cash-game 1/2 kr, men även några SnGs, och det gick väldigt bra nästan hela kvällen! Vi spelade bra. Lyckades bluffa hem några fina potter samt locka några fiskar att nappa på betet när vi hade den bästa handen :)

 

BANKRULLE INNAN SESSION: 978kr

BANKRULLE NU: 1488kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har rätt det är lite högt... Anledningen till varför vi gick upp ett nivå var pga lite tilt-känslor eftersom vi hade haft en väldig otur och bara gått minus på 0.5/1, och vi gick därför upp ett steg för att testa lyckan där :P. Och minsann det gick betydligt bättre på 1/2!

 

Vi borde kanske gå tillbaka till 0.5/1 tills vår rulle är lite större, eller vad tycker ni andra? :) Ifall man åker på lite otur riskerar man ju att förlora en stor del av rullen...

 

Blir inget lir idag. No time :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det är tillåtet. Kollade upp det :).

 

 

Skulle gärna se detta skriftligt. Var har ni läst det? Har ni frågat support? IAF klistra gärna in texten där det står att man får spela flera olika personer på ett konto.

 

Lycka till med er extremt lilla rulle och för allt i världen försök undvika datorn i lådan riggen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna se detta skriftligt. Var har ni läst det? Har ni frågat support? IAF klistra gärna in texten där det står att man får spela flera olika personer på ett konto.

 

Lycka till med er extremt lilla rulle och för allt i världen försök undvika datorn i lådan riggen :mrgreen:

 

 

Tackar!! Japp vi börjar från scratch i princip :D.

 

Den riggen måste jag undvika. Fatta Headsup i MMT 200+20 kr. Jag har AA och ska precis syna en preflop höjning All-in från min motståndare då jag hör ett klickande ljud precis nedanför mig och förvånas av hur allting bara blir svart...

 

Vi mailade support och frågade! Vi sa att vi hade tänkt spela tillsammans och således använda båda våra datorer med olika IP-adresser och vi frågade om det var tillåtet. Fick svar att det var helt ok. Har dock kastat mailet :(. Fråga själv om du vill!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!! Japp vi börjar från scratch i princip :D.

 

Den riggen måste jag undvika. Fatta Headsup i MMT 200+20 kr. Jag har AA och ska precis syna en preflop höjning All-in från min motståndare då jag hör ett klickande ljud precis nedanför mig och förvånas av hur allting bara blir svart...

 

Vi mailade support och frågade! Vi sa att vi hade tänkt spela tillsammans och således använda båda våra datorer med olika IP-adresser och vi frågade om det var tillåtet. Fick svar att det var helt ok. Har dock kastat mailet :(. Fråga själv om du vill!

 

Kastat mailet :lol: :lol: ja det låter ju troligt. Var ungefär det jag trodde du skulle svara dock. Det finnes noll chans att supporten svarade att ni fick spela fler personer på samma konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga själv då om du inte tror mig. Jag lovar det är sant. Vi spelar ju inte en var för sig utan alltid tillsammans.

 

Idag spelade vi drygt 2h och som vanligt gick det dåligt i början. Backade kanske 200 kr första halvtimman, men sedan vann vi fin pott på 600kr och tog oss tillbaka. Några utdragningar och olyckosamma bluffar på slutet resulterade i:

 

BANKRULLE INNAN SESSION: 1488kr

BANKRULLE NU: 1460kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Vi blev hemsökta av saftiga coolers och utdragningar förra spelsessionen och vi var nere i 800kr som lägst men kämpade oss uppåt på kvällen till 1270kr igen. Hoppas vi får ordning på spelet idag.

 

BANKRULLE INNAN SESSION: 1460kr

BANKRULLE NU: 1275kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ni har också dagbok.. Skoj ska följa den och hoppas få se er på högre bord i framtiden.

 

Jag spelade på SvS under deras första månader och satt också in 600kr. Efter några månader hade jag en rulle på 12000kr så nog kan man nöta upp rullen. Men jag skotta lite på 2,5-5 då den nivån under vissa tider kan vara mycket lättvunnet. Men man gör alltid bäst i att följa de krav man satt upp innan.(ska väl sägas att jag torskade 7000kr i snabb takt efter det och tog då ut 5000kr) Vi kanske ses på borden snart då. Jag lirar lite 2.5-5 men oftast hittar du mig på 5-10.

 

Lycka till iaf!

 

Glad midsommar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar iofs noll roll med bankrullekrav på mikronivåer...

 

Tyckte bara det kändes lite onödigt att köra på 1/2 iaf. Sen är det iofs inga mängder med pengar så det är ingen katastrof om de skulle gula. Men för att lära sig spelet är det kanske bättre att ha rulle så länge somo möjligt. Plus det är ju bra att lära sig vara smart med rullen tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har varit den sjukaste pokerdagen i hela mitt liv!!

 

Först spelade vi mkt bra poker och vi grindade upp till 1900kr utan problem. Sedan skulle min kompis dra hem och jag satt kvar ett tag och spelade. Hade oflyt och backade 500 kr till 1400kr ungefär. Sedan gick jag hem till min kompis igen där vi spelade lite oseriös fyllepoker och backade ytterligare 400 kr.

 

Sedan sa vi att det fick vara nog även om vi hade haft jävligt kul. Det var dags att åka iväg på en fest. Men festen sööög så vi åkte hemåt istället. Min polare drog ner till en mack och jag drog hem för att byta mina våta kläder. Jag tänkte att jag skulle ta tag i pokern igen.

 

Jag gick med i två stycken 30 + 3 kr SnG men kände mig feg och spelade inte bra vilket resulterade i att jag förlorade båda. Lite frustrerad gick jag in på två 1/2 kr bord och satte mig ner med 250 kr i marker för att testa lyckan där. Och till min stora lycka verkade det som att jag hade hittat en guldfisk!! Denna guldfisk var den optimala bluff- och synstationen!! Dessutom hade jag tur och träffade färg tre gånger!!

 

Guldfiskbordet: 1332 kr

Bord 2: 324 kr

 

BANKRULLE INNAN SESSION: 1120kr

BANKRULLE NU: 2055kr

 

EDIT: Sessionen är nu slut helt. Ska dra till några polare nu. Plussade lite till på slutet och hamnade på:

 

BANKRULLE NU: 2166kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan sa vi att det fick vara nog även om vi hade haft jävligt kul. Det var dags att åka iväg på en fest. Men festen sööög så vi åkte hemåt istället. Min polare drog ner till en mack och jag drog hem för att byta mina våta kläder. Jag tänkte att jag skulle ta tag i pokern igen.

 

Haha drar från en fest för o lira poker :mrgreen:

 

Snacka som spelsugen :lol:;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, spelar på SvS.

 

Men det var den tråkigaste festen någonsin så det var inget märkvärdigt med det =)

 

Måste bara posta den här handen. Lite tur måste man ju ha :D

 

***** Hand 360211400 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 24 juni 2007 12:28:59

Britta 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Karl Xll (289.40)

Plats 3: bästitest (80.93)

Plats 4: Unstoppabl (140.40)

Plats 5: MORR_O.o (361.88)

MORR_O.o lägg LM 1.00

Karl Xll lägg SM 2.00

** Giv **

Karl Xll [N/A, N/A]

bästitest [N/A, N/A]

Unstoppabl [N/A, N/A]

MORR_O.o [10s, 10h]

*** Bet Runda 1 ***

bästitest Lägg

Unstoppabl Lägg

MORR_O.o Höj till 8.00

Karl Xll Höj till 16.00

MORR_O.o Syna 16.00

*** Flop(Board): *** : [5h, 8k, 7s]

*** Bet Runda 2 ***

MORR_O.o Passa

Karl Xll Satsa 28.00

MORR_O.o Höj till 90.00

Karl Xll All-in 273.40

MORR_O.o Syna 273.40

*** Turn(Board): *** : [5h, 8k, 7s, Knh]

*** River(Board): *** : [5h, 8k, 7s, Knh, 10r]

*** Showdown *** : Rake: 14.45 Totalpott: 564.35

Karl Xll [Dr, Dh] Par i damer Vinst: 0.00

Unstoppabl Lägger mig Vinst: 0.00

MORR_O.o [10s, 10h] Triss i tior Vinst: 564.35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...