Bibben Postad 26 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2007 50k daily, all in med AJs på T93 med 2 i min suit, möter KK. T i min färg på turn woho! 3e T rivern, mindre woho höjer 5xbb med AA utg +1, en push. möter 77 som sätter 7 på flop, åker sen ut med 66 när flera limpat in och jag pushar knapp, nån känner för att syna 300 i en 400 pot med Q9s och man var ute på champs AKs utg, raise 3.5xbb, två syn. BB pushar för ytterliggare 10bb, jag slår upp till 1/3 av min stack för att slippa spela ur position. En av killarna som synat från sb trycker, hur kan han inte ha spelat KK som en jävla idiot? suck.. Dock 1/3 av stacken kvar i den så hoppet lever hyfsat med i båda på tilt piss-start usch Citera
Bibben Postad 26 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2007 12.5k garran på tilt.. JJ utg +1, höjer 200 två syn.. flop 972, bb betar 2/3 av potten och commitar sig så jag pushar, fold av den andre killen och bb bixtsynar..han viker upp 23s, turn 9 river 2.. vafaaaaan liksom såna här dagar är poker inte roligt uppdateing champs: jobbat mig tillbaka till start igen, då givetvis AQs sviker mot KQo all in pre.. tjena 15k garran: KK på KQ84 med 3 klöver ute håller faktiskt mot A5 med A klöver all in turn.. ligger topp 10.. summering dagen såhär långt: pengarna åker in som favorit gång på gång men håller bara 20% av gångerna istället för dem statistiskt "säkra" siffrorna som säger 80% ska gå hem. kom tillbaka om 150k händer osv bla bla? men nog fan är man förbannad ändå Citera
Bibben Postad 26 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2007 låg fejnt till i 15k garran med 27 kvar när: Fi på co höjer 3000 på 800/400 blinds, jag har A8 och täcker honom med några tusen, stirrar ner på A8 och slår upp till 7000, han pushar för 99 och man var shortstackad och åker snart med K2 all in vs KK (0 outs ungefär) trist slut på en trist pokerkväll nya tag imon hej so long Citera
skribenten Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Kul Dagbok! Känns som vi har en liknande tanke med våra, och att vi lirar samma nivåer och typer av turneringar.. GL! Citera
Bibben Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 kvällens schema 50k daily på stars; klock 21.00 15k garran på tilt; klock 21.30 12.5k garran på tilt; klock 22.00 fyller kanske på med ngt mer senare.. Citera
Bibben Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 ute ute ute gick bara bra i 50k daily egentligen, me 86 från sb på semibubblan håller ju såklart inte när tight-bb hittar AK.. apa Citera
Bibben Postad 10 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2007 spelat lite, eller ja spelar fortfarande.. rök äckligt som fan i 15k garran på tilt, för ledning AQ mot AJ all in på flop A74, han steker max tid sen synar och J hittas på turn såklart + nån jävla dålig "sry" i chatten medan han satt och jublade över sin egen jävla briljans.. fucking shit edit:glömde säga att d var strax utm med aq hanedn.. bajs lyckades kvala in till 1 mille garran på tilt och 1k 150k garran på tilt samtidigt, ligger runt 30e i 1k monday med 60 kvar, sitter med nån new york kalkon som har många railers, har itne en suck vem d är.. fick heller inte äran att spela på mike the mouths bord.. får hoppas på huckleberryzeed eller stuart paterson så man kan få en boutny iallaflal fan tröttheten kickar in så inni nu.. Men Roskilde is still the shit! /sjukdom påväg Citera
Bibben Postad 10 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2007 sjukdomen är här nu gubbs och girls den där jäkla turkeyn raisade varje hand och ingen stog upp mot han, han vann seriöst 8/10 händer ohotad preflop (fodlade 1 och loosade QTo all in pre mot AK) men när jag står upp mot han med AJs tro fan han hittar 99 som står, KT3 flop, (hallå klädda kort?) 7 turn som ger mig färgdrag för swine-många outs men jag åker ut på en 48e plats.. vinst i den handen och ja hade luggit topp 10 sour sour sour Citera
Bibben Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 skral uppdatering men denan helgen är ja tillbaka (spelat i veckan med iofs) och förhoppningsvis ska jag itne bara komma itm utan till ett ft snart vänder det? Citera
Bibben Postad 14 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2007 känner att självförtroendet har fått en törn i sng så nu är det ner i nivå som gäller.. förlorar inte lika snabbt där iallafall (förhoppningsvis) Citera
Bibben Postad 21 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2007 ja nu jävlar var d dags att skriva lite igen har blivit lite grajnd i veckan på Nl100 (brorsan och hans tjej på semester så ockuperar deras lägenhet för den ädla sporten poker) Dag 1: (onsdag) -ingen klonk i sng -ingen klonk i ngn turre -ingen klonk på cashgame (eller ja 2 inköp back tror ja) summering Dag 1: -500$ Dag 2: (torsdag) -la ner sng -klonkar in 3e plats i 14.5k garran i turre (itm på stars 50k daily tooo) -nötgrind i cashgamet (går väl hyfsat) summering Dag 2: 2200$ Dag 3: (fredag) -sng fortfarande på is -ingen vidare klonk i mtt (itm i 50k daily igen) -klonk i cashgamet summering Dag 3: 320$ totalt: ingen kul start men jobbade ikapp förlusterna mkt tack vara en fin 3e plats på ftp (borde varit i hu om inte shortie hade klonkat in rivern 2 ggr mot mig) och hitintills har veckan varit bra.. Tyvärr börjar ju jobbet nu på måndag igen så uppdateringarna här i blir lika sporadiska som dem har varit sen juli började gör väl ngn uppdaterig ikväll igen med news från dag 4: (lördag) Citera
Bibben Postad 21 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2007 hmm, nån därute som vet om stars har ngn speciell bonus om man loosar med AA eller nåt sånt? åkade trilla in en bonus på 129$ (som klassas just som bonus) medan jag grindade på Nl100, välkommet! men lite halvskumt kan varit stars(eller ftp) som jag loosade en AA mot QQ all in pre (Q river såklart) men annars vette fan asså, och potten var inte mer än 50d pga Fi:s shortstack Citera
Bibben Postad 21 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2007 bustade på stars 50k daily AA vs 22 all in på flop 584 turn 2 river 2 rub it in liksom, halvkass start på tilt med, får komma igen ... ps(den dubbla meningen) bonusen var ngn bonus-grej från 10 billionth hand raiset på stars,... Citera
Bibben Postad 21 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2007 ingen klonk idag i mtt men tror inte jag gick back pga cashgamet.. 1a KK mot AA dem här dagarna idag förresten, jag var tyvärr hyfsat lätt att stacka av Citera
Bibben Postad 22 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2007 wow att jag har blivit bad beatad idag första gången i veckan som man känt riggen jobba emot en på full kraft Citera
Bibben Postad 23 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2007 aaah, sista dagen innan jobbet börjar igen kunde blivit riktigt fin men 119e platsi sunday million gav litet tillskott te rullen iallafall, men hade varit skönt med några tusen mer =) såhär nu innan jobbet börjar om 1.5h så skulle jag ha velat skriva summering av pokern denna semestern. men eftersom jag inte orkar nu så skriver jag bara att jag plussade unt 4-5k$.. suck.. jobba.. Citera
Bibben Postad 4 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2007 jag döööööööööööör av riggen idag 4 kvar i en satte 3 vinner plats, 4an nada jag ligger 3a slår upp pre med ATs, bb(chippie) synar flop T76, han raise jag ställ, han syyyyn med 76 riktigt kass dag Citera
Bibben Postad 6 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2007 fan jag är vilse i den stora pokervärlden och vet inte riktigt vad jag ska göra av mitt spelande.. Håller just nu på att cleara hollywood-poker-bonus-grej men klienten känns bara så jävla äcklig. Hela den här grejen med att borden bara stängs ner eller man blir disconnectad på 3 av 6 bord eller något liknande, börjar tippa bägaren åt det negativa hållet när man jämnför klientens brister med fisken. Frågan är då vad jag ska ta vägen med mitt spelade, fortsätta på halvseriös nivå eller fortsätta som det är nu? Ska ju trots allt åka te Aus och grinda några månader i oktober (eller inte spela alls), d här med att sitta ensam och spela är inte så jäkla skoj om man en dag förlorar (eller bara plussar marginellt). Hoppas på klonk när d gäller att hitta ngn likasinnad i Aus att spela med behövde bara skriva av mig lite ber om ursäkt för tråkighet och allmänt tidslöseri för er som orkade läsa mer än 2 första raderna. Citera
Bibben Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 idag har varit en bra dag, och den kan bli ännu mycket bättre snart grindade ihop ca 500$ pluss på hollywood, loosade ca 80$ på stars, och kvalade in till både ftops Main event och 1kmonday, huvudvärken ligger hårt åt men d är bara att bita ihop, kanske satsar på stars nightly 150 eller 100 eller vafan d är så man inte sitter och segar med bara en mtt såhär på natten ps jobb imon, doh Citera
Bibben Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 hmm, fått AA och KK var sin gång, fått blinds båda ggr.. har en bit in efter 1a pausen ungefär startstack, får in pengarna med TT möter 66, 6 direkt flop, aja har 800 kvar iallafall, men ngn klonk i 1k monday lär d inte bli.. tyvärr Citera
Bibben Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2007 såhär i efterhand kan jag konstatera att handen jag åker ut med inte är rätt spelad men vem kunde tro att 89s inte var nöten all in pre? lite cg idag (blandat Nl200 å Nl100) och gick ngn hunka plus drar till australien i oktober, och tjänstledigt från jobbet fick jag ej så nu är jag officiellt pokerproffs(/arbetslös) from slutet av september SKA BLI SÅ JÄVLA GOTT ATT SLIPPA JOBBA SKIFT!!!!!!!!!! nu ska jag bara klonka sunday mill och dra mig tillbaka (Ftops Main går la också bra antar jag) Citera
Bibben Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2007 hmm blev lite lir efter att jag kom hem från jobbet eftersom att posta hh från ongamge är swinesurt och jobbigt så blir d ingen hh idag heller, +30$ på 1,5 timme Citera
Bibben Postad 10 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2007 dubblat insättningen på ongame nu! egentligen satte jag ju in för 3 veckor sen men roulettade mig ner till "startstack" förra lördan, så trots att jag spelat max 1,5 timme i 4 dar nu (söndags blev det väl det dubbla typ) står kontot nu på 2100$ +~240$ på dagens lillgrind men bonusen jag tog känns lite mastig att klara av asså, 1/11 klarat på 1/4 av tiden =), som tur är blir det betydligt mer grind när man är uppsagd från jobbet, så kanske kan jag klara av halva bonusen iallafall, som tur är kommer den i klumpar, but still liksom.. siktade lite väl högt kanski Citera
Bibben Postad 10 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2007 Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #701,522,031 Table Miami, 10 Aug 2007 2:27 PM ET Seat 1: tirodhe ($115.60 in chips) Seat 3: ArcticSaelen ($200 in chips) Seat 4: sedo1970 ($29.80 in chips) Seat 7: 18kik18 ($45 in chips) Seat 8: hellwin ($133.65 in chips) Seat 9: printern ($19.65 in chips) ANTES/BLINDS hellwin posts blind ($1), printern posts blind ($2), ArcticSaelen posts blind ($2), sedo1970 posts blind ($2). PRE-FLOP tirodhe calls $2, ArcticSaelen checks, sedo1970 checks, 18kik18 calls $2, hellwin calls $1, printern checks. FLOP [board cards ,, ] hellwin checks, printern checks, tirodhe bets $5, ArcticSaelen calls $5, sedo1970 calls $5, 18kik18 calls $5, hellwin folds, printern folds. TURN [board cards ,,, ] tirodhe bets $10, ArcticSaelen bets $25, sedo1970 folds, 18kik18 folds, tirodhe calls $15. RIVER [board cards ,,,, ] tirodhe checks, ArcticSaelen eeeee vad synar han med som jag har slagen om jag väljer beta ut rivern? Citera
Bibben Postad 10 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2007 korrekt svar=vet ej btw körde ihop 350$ till så nya målet för helgen får la bli trippla på en vecka då jävla svinklienten ville dock annat inatt, nedstängda bord, utkickad, klient som låste sig, ja alla möjliga fel helt enkelt. Så efter 3e försöker sket jag it kanske hinner med nått imon, annars blir d på söndag.. Ingen som har ngt tips om fiskigt motstånd på Nl100-400 på något nätverk som inte är Pokerstars, full tilt, party eller ongame? ne tänkte väl d!, bajs Citera
Recommended Posts