Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En intressant hand...

DC spel, 4 handat... PLO.

Fi1 2.700kr

Jag 1.450kr

Fi2 550kr

Fi3 1400kr

Fi2 syn...

Hero betar pott (25kr totalt) från knappen med AdJdJc9s

Fi1 slår om pott (85kr totalt)

Fi3 synar

Fi2 fold

Hero synar

Flop Js2d3h (Pot 260)

Fi1 betar pott

Fi3 fold

Hero ????

Bakrund på Fi1.. ganska duktig PLO spelare, väldigt tajt pre så han har en ganska snäv handrange... AAxx, QJ109ss, KQJ9ss eller dylik hand har han i det här läget till 99%. Fi och jag har även mkt historia bakom oss.. spelat 60-70 timmar mot varandra på 1½-2 månader, mkt stora potter och bluffar etc.. han vet att jag inte är rädd att pottbluffa (för hela stacken om det behövs) om jag vet att han inte kan syna osv...

Frågan är. Hur får jag in så mkt deg här som möjligt?(givet den HD jag beskrev, går det ens?)? Pott? Syn? Miniraise?

Postad

Beror på hur du spelar händer i stil med J(koordinerade kort) samt 456x händer.

brukar du som 90% av PLO kollektivet syna med drag o slå om färdiga händer så synar jag här, om du pottar om med rätt många drag så potta om här med.

Postad
Beror på hur du spelar händer i stil med J(koordinerade kort) samt 456x händer.

brukar du som 90% av PLO kollektivet syna med drag o slå om färdiga händer så synar jag här, om du pottar om med rätt många drag så potta om här med.

Min range om jag pottar är bluff, 2par, set och findragen (typ A456 eller 4567 på den där brädan). Är det färgdrag på brädan (inte i detta fall) så kan jag potta om med nötfärgdrag + TP o sånt också... jag pottar om hyfsat "light", speciellt mot hnm eftersom han är en kompetent PLO spelare och kan göra laydowns... (Han vek t.ex AAxx på en bräda där enda som slog hnm var 45 på A367J brädan utan färgdrag mot mig... pott av hnm på flop, syn av mig.. pott av mig på turn.. syn av hnm.. pott av mig på river.. han viker.. jag visar totaltom :))

Det som är med den här handen är ju att han vet att jag vet att han "antagligen" har AAxx och det gör ju en "jag har tvåpar eller set" bluff mer trolig då han inte kan syna med andra AA än AA22, AA33, AAJJ AA45.

Har aldrig sett hnm slå om pre med KKxx, QQxx, JJxx vilket gör att jag kan utesluta alla set om jag vill bluffa såvida han inte har AA22,AA33,AAJJ ...