Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Prima är det sämsta som någonsin producerats i programmeringsväg.

Grafisk katastrof, slö, fryser, laggar, inga mucked cards, fördröjd handhistorik m.m

"Grafisk katastrof" : Smaken är som baken. Vad är det som är så illa med grafiken egentligen?

"slö" : Nej, snabbare än de flesta klienterna.

"fryser" : Typ hänt mig 5 ggr på 3 år.

"laggar" : Sällan.

"inga mucked cards" : Vad menar du?

"fördröjd handhistorik" : Nej, tryck bara på Game History så får du senast spelade handen direkt, ingen delay.

Postad

prima och svenska spel delar första platsen för sämst proggad mjukvara IMO.

sjukt buggit och ogenomtänkt. förmodligen är dom låsta via licensavtal eller liknande annars vore det sjukt att dom inte bytt programvara tidigare.

Postad

För att lägga till på primas dyngkonto:

* Slidern

* Blindarna i turrar går upp en hand efter pausen

* Sjukt stora bord i normalvy

Mer minns jag inte, eftersom jag inte satt min fot i äckelklienten på en månad.

Postad
"Grafisk katastrof" : Smaken är som baken. Vad är det som är så illa med grafiken egentligen?

"slö" : Nej, snabbare än de flesta klienterna.

"fryser" : Typ hänt mig 5 ggr på 3 år.

"laggar" : Sällan.

"inga mucked cards" : Vad menar du?

"fördröjd handhistorik" : Nej, tryck bara på Game History så får du senast spelade handen direkt, ingen delay.

gillar inte stilen med "topcam" och sen blanda hela färgskalan på olika knappar osv. Slö pga att klienten fryser för många som spelar på prima därav extra lång väntetid på resp. spelares action. Jag har iaf 25% mer händer/timme med tex partypoker. Periodvis så fryser klienten till för mig i ett visst antal sekunder, om det beror på packetloss eller något annat kan jag inte svara på. Har fin ping och tracert till servrarna. Med mucked cards så menar jag att man inte kan se korten hos den som förlorar på rivern. Visserligen ingen bug eller så men jag gillar inte funktionen. När jag tar playcheck och ska kolla handhistoriken så visas inte de allra senaste händerna utan typ de som spelades för ett par minuter sedan. Kanske beror på just de siten jag spelade på sist?(bet365)

Sen har jag ett annat irriterande problem, ibland när jag öppnar ett game för första gången så kraschar hela klienten och jag måste starta om programmet. Kan det ha att göra med pokeroffice kanske?

Postad
För att lägga till på primas dyngkonto:

* Slidern

Slidern är helt beroende av hur skinnet du lirar på har programmerat den. På en del klienter är den skit, på andra funkar den perfekt.

Postad

Sen har jag ett annat irriterande problem, ibland när jag öppnar ett game för första gången så kraschar hela klienten och jag måste starta om programmet. Kan det ha att göra med pokeroffice kanske?

Japp, det låter som ett office+prima problem. Bägge suger minne som inte är av denna värld.

Postad
gillar inte stilen med "topcam" och sen blanda hela färgskalan på olika knappar osv. Slö pga att klienten fryser för många som spelar på prima därav extra lång väntetid på resp. spelares action. Jag har iaf 25% mer händer/timme med tex partypoker. Periodvis så fryser klienten till för mig i ett visst antal sekunder, om det beror på packetloss eller något annat kan jag inte svara på. Har fin ping och tracert till servrarna. Med mucked cards så menar jag att man inte kan se korten hos den som förlorar på rivern. Visserligen ingen bug eller så men jag gillar inte funktionen. När jag tar playcheck och ska kolla handhistoriken så visas inte de allra senaste händerna utan typ de som spelades för ett par minuter sedan. Kanske beror på just de siten jag spelade på sist?(bet365)

Kolla under game history inte playcheck.

Postad

Prima funkar väldigt bra tycker jag, med 9-10 bord i miniview.

Bra action nästan dygnet runt.. överlag dålig motstånd.. laggar väldigt sällan, även om jag förbannar dem varje gång det nu laggar ;P

Kombinerat med Rakebaken + spelutbudet måste jag säga att prima ligger i överlägsen top.. i alla fall från min synvinkel..

(får in 9 bord utan overlappning och det är extremt skönt)

Sen kommer PokerStars för sina turneringar och FullTilt är väll helt okej med..