Pires Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Lite bakgrund till handen är att jag spelar mest NLH men spelar mer och mer plo för skojsskull. Jag är alltså ingen plo-spelare och ser mig själv ännu som en fisk i plo-sammanhang som dock faktiskt har lyckats ligga plus än så länge. Tanken är nu att övergå mer till PLO och sätta mig mer in i det spelet. Här är en sjuk hand där jag undrar hur jag ska agera på turn? Vissa kanske tycker det finns ett självklart svar men frågar man inte lär man sig inte:) Man ska känna till att det som vanligt på 1/2 B2B var ganska galet spel och att jag precis som vanligt tycker det är ganska tråkigt folda preflopp. Game # 586540940 - Omaha High Pot Limit EUR 1,00/2,00 - Table "Philadelphia"Game ended 2007-06-11 14:48:38 GMT+01:00 Players: urpourpo (EUR 416,40 in seat 1) Mikeswede (EUR 208,34 in seat 2) RealBadBoy (EUR 183,26 in seat 3) Lakaisija (EUR 774,78 in seat 4) sheshwono (EUR 88,40 in seat 5) HERO (EUR 274,78 in seat 6) Dealer: RealBadBoy Small Blind: Lakaisija (1,00) Big Blind: sheshwono (2,00) HERO was dealt: 7s - 5s - 4h - 3d HERO Call (2,00) urpourpo Call (2,00) Mikeswede Call (2,00) RealBadBoy Call (2,00) Lakaisija Call (1,00) sheshwono Check Flop Ac - 3s - 3c Lakaisija Check sheshwono Check HERO Check urpourpo Bet (2,00) Mikeswede Call (2,00) RealBadBoy Call (2,00) Lakaisija Fold sheshwono Fold HERO Call (2,00) Turn Ac - 3s - 3c - 3h HERO Check urpourpo Bet (20,00) Mikeswede Fold RealBadBoy Call (20,00) HERO ??? Citera
king_spade Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 ingen inbiten omahaspelare men har mer och mer gått över till det. Jag skulle nog ha synat och hoppas på bra utdelning på river. Citera
fredde80 Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Syna turn är självklart... om du inte möter riktigt dåliga omaha spelare. (som tror att dom har kåk med ett A t.ex) Sedan Valuebetta ganska lite på river .. kanske 1/4 pott eller så. Så skulle jag spela den i alla fall... det är mkt mkt svårt att få utdelning på 4tal i omaha om man spelar triss från brädan. Citera
Matteprof Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Du sitter ur position och ska vara glad för pengarna som redan kommit in i potten, jag hade kanske valt en raise redan på turn. Fiskraisa minimum till 40 typ och sedan betta 1/4 pot på river. I position så hade jag bara synat turn, ur posse känns det som du lika gärna kan försöka bygga upp potten på turn. Är de så dåliga att de kommer syna ett riverbet så kan du lika gärna bygga lite pott på turn. Citera
Matteprof Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Det skulle va skoj o limitraisa. Hehe, det gjorde lirarna på PLO $10/10 jag spelade på Wynn i Vegas. Limitraisa en pot pre. En kille limitraisar tillbaka och en tredje limitraisar till $40. Ursprungskillen säger då "jag cappar, för det är väl 5 bet på Wynn?" Alla garvade och synade, pokerhumor Citera
Pires Postad 12 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2007 Det skulle va skoj o limitraisa. Är limitraise rätt spelat eller bara skoj? =) Första man pottar, andra synar båda har limpat preflopp här har jag väldigt svårt att sätta dom på någon hand. Jag valde iaf en annan taktik som antagligen är totalt helt fel. Jag ville att det skulle se ut som en bluff så jag pottade En limitraise brukar betyda stor styrka (iaf i hold'em) och då jag vet att mina fiender här tycker jag är ganska galen (och antagligen dålig) så slog jag pottbet. Som sagt antagligen helt fel spelat men i den här potten hade jag mer tur än vad jag anade;-) Samtidigt måste väl en bra motståndare tänka: "Hur många pottar med fyrtalet"? Citera
Djens Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 mer att det är 0 personer som bluffar där. en bra spelare betalar aldrig av dig. En riktigt dålig kanske betalar av dig med AAxx. Hur många pottar med fyrtalet Standardspel för 99% av fisken. Citera
fredde80 Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Pottbet är jättefel... ett sådant här fyrtal måste värdebetas försiiiktigt för att du ska kunna få något betalt alls. Det är inte som i texas där sådana här fyrtal ofta kan vara yummie ... (det går lixom inte att repotta en pott+syn utan 3:an... ) På 0.05/0.10 så kan du säkert få syn på ett pottbet men inte på 1/2... låt gå för att många är ganska dåliga, men inte så dåliga. Citera
Pires Postad 12 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2007 Då mina två motståndare va riktigt dåliga så trivs jag jättebra med mitt fiskspel. Fick max betalt;-) Som jag sa så var det galet spel vid bordet, det är inte mitt standardspel men ibland måste man ju titta lite vilka det är man möter. För övrigt borde du börja spela Plo på B2B igen Djens det är två högst tre spelare som jag undviker resten är lika katastrof som jag8-) (Iofs spelar jag 0,5-1 till 2-4 högre upp är dom kanske bättre) Okej att riggen finns men den verkar du ju uppleva på prima och parbet med? =) Citera
fredde80 Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Limitraise och 1/4 pottbett kan funka mot AAxx... "han kan inte ha den där jävla 3an.. tilt!" tänker många Men jag tror det är säkrare att syna och beta ut river... större chans o få betalt. Repottbluffa den där brädan finns lixom inte... Pottning och syn innan... du kan inte reppa bluff. Citera
fredde80 Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Då mina två motståndare va riktigt dåliga så trivs jag jättebra med mitt fiskspel. Fick max betalt;-) Som jag sa så var det galet spel vid bordet, det är inte mitt standardspel men ibland måste man ju titta lite vilka det är man möter. För övrigt borde du börja spela Plo på B2B igen Djens det är två högst tre spelare som jag undviker resten är lika katastrof som jag8-) (Iofs spelar jag 0,5-1 till 2-4 högre upp är dom kanske bättre) Okej att riggen finns men den verkar du ju uppleva på prima och parbet med? =) Då måste man fråga sig, vad i helskotta hade dom för händer att syna med? Citera
fredde80 Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Jag har å andra sidan fått nästan ett inköp på 5/10 med AAxx på floppen AAx... så det finns ju chans Citera
Djens Postad 12 Juni , 2007 Rapport Postad 12 Juni , 2007 Då måste man fråga sig, vad i helskotta hade dom för händer att syna med? Ja. Repottbluffa den där brädan finns lixom inte... Pottning och syn innan... du kan inte reppa bluff. Det jag försökte säga. Bluff finns inte, man kan ju undra vad dina motståndare gör. Citera
Pires Postad 12 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2007 Han som pottade hade limpat med AA och gett mig min enoutare på turn för 2€. Den andre killen gjorde sitt livs-spel med KK. Som sagt en sjuk hand. Det jag egentligen var ute efter var att få veta om man ska syna eller höja på turn. Lite blandade meningar där. Mitt spel var som sagt värdelöst men motståndarna va ännu sämre. Så det blev bra. Till slut. Citera
Recommended Posts