Gå till innehåll

heltok sng 070611 - missklonk


heltok

Recommended Posts

Lite halvt ot:

Ca. 30 minuter in i filmen åker han som ska ha knappen ut vilket innebär att heltok (vilket han också kommenterar) slipper posta bb. Är det standard vid internetspel? Live gör man väll så att knappen flyttas till den tomma platsen och sb/bb läggs som vanligt? :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite halvt ot:

Ca. 30 minuter in i filmen åker han som ska ha knappen ut vilket innebär att heltok (vilket han också kommenterar) slipper posta bb. Är det standard vid internetspel? Live gör man väll så att knappen flyttas till den tomma platsen och sb/bb läggs som vanligt? :?

olika på olika siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är alla du nånsin spelat på stars?

 

Kan inte söka på sharkscope.

 

nej, men jag har för få för att försöka tolka min ROI.

 

Så vad är det för tabell du snackar om 32:30 in i filmen?

 

jam/fold. sök på SAGE på forumet så kommer du till en lååång diskussion om den.

 

Känns väldigt aggresiv att pusha för 15 ggr BB med TJ

 

edit: minns iof inte vad fi:s stackdjup var men några gånger kändes pusharna/de tänkta pusharna lite väl

 

46bb så är den okej att pusha om man förutsätter att motståndare exploaterar en maximalt. tycker det bara är dumt att ge honom FE så jag pushade trots en bit över rekommenderade 8bb, är det jättefel?

 

kändes pusharna dåliga? säg gärna vilken tid och hand du hade spelat annorlunda. passar på att tipsa om denna filmen: http://www.sngicons.com/sample.php?file=sample1.flv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar verkligen dina filmer heltok. Det är en riktig fröjd att sitta och titta på dem samtidigt som man själv spelar. Speciellt kul med en SNG-film då jag själv endast grindar det just nu.

 

Är mitt i filmen nu så har inga kommentarer att fälla hittills. Hoppas däremot att du fortsätter göra filmer och att kortet vänds upp korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar dina filmer, fortsätt att lägga upp - framförallt CG!

 

Har en kommentar, 25:15 in i filmen. Varför pushar du UTG med KQ med den stack då du har en kille som täcker dig? Är det inte bättre att slå upp 700-800, vika mot omslag från chippe men syna alla AI från resterande fi? Skulle gärna vilja veta hur du resonerar där, för det ser lite ut som en overkill.

 

Enda anledning jag kan komma på är att du inte vill ge chippe-fi chans att ställa med marginellare hand och få fold equity men ställer han verkligen med en marginell hand där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattar dina filmer, fortsätt att lägga upp - framförallt CG!

 

Har en kommentar, 25:15 in i filmen. Varför pushar du UTG med KQ med den stack då du har en kille som täcker dig? Är det inte bättre att slå upp 700-800, vika mot omslag från chippe men syna alla AI från resterande fi? Skulle gärna vilja veta hur du resonerar där, för det ser lite ut som en overkill.

 

Enda anledning jag kan komma på är att du inte vill ge chippe-fi chans att ställa med marginellare hand och få fold equity men ställer han verkligen med en marginell hand där?

 

stackdjup 3210, bb 200. dvs jag har 16bb.

 

om jag raisar 800preflop har jag 2400bakom. när han pushar får jag 2400 för att vinna 100+200+800+2400+3200=6700, dvs jag behöver 0.358208955 equity i potten.

 

säg att han pushar top 10%:

 

Text results appended to pokerstove.txt

 

190,065,744 games 0.005 secs 38,013,148,800 games/sec

 

Board:

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 39.404% 35.05% 04.36% 66613439 8280426.00 { KcQd }

Hand 1: 60.596% 56.24% 04.36% 106891453 8280426.00 { 77+, A9s+, KTs+, QTs+, AJo+, KQo }

 

Så får jag ett svårt beslut. Slipper gärna ta det beslutet. Och ser gärna att de andra foldar också. En push visar styrka då jag uppenbarligen inte var rädd för bigstacken, så de andra kanske inte är så pigga på att ta synen. Så resonerar jag. Är det fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stackdjup 3210, bb 200. dvs jag har 16bb.

 

om jag raisar 800preflop har jag 2400bakom. när han pushar får jag 2400 för att vinna 100+200+800+2400+3200=6700, dvs jag behöver 0.358208955 equity i potten.

 

säg att han pushar top 10%:

 

 

 

Så får jag ett svårt beslut. Slipper gärna ta det beslutet. Och ser gärna att de andra foldar också. En push visar styrka då jag uppenbarligen inte var rädd för bigstacken, så de andra kanske inte är så pigga på att ta synen. Så resonerar jag. Är det fel?

 

Det låter ganska vettigt. Blir samma utgång om du bet 800 - chippe ställer - du synar. Skillnaden är att du får bort lite sämre händer som leder över dig så som A4 och dy som tappar värde i att bara syna AI istället för att ställa själv. Men säg att fi-chippe hade varit tightare än han är, så tror jag att raise-fold är bättre om han skulle trebeta AI.

 

En annan anledning. Säg att det är en större turnering med större skillnad i prispengar mellan 1-2-3-4-5. Om du betar ut 800, chippe ställer och alla resterande synar. Även fast du har odds så kanske det är värt att vika för att hamna högre upp i ITM-listan.

 

Summa summarum, ditt spel är mer okej än vad det såg ut i första anblicken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

01:21, övre högra: Du viker K5s i EP (såklart) men säger att du kanske kan tänka dig att spela den från knappen genom att limpa eller att squeeza. Gillar inte alls det spelet. I en MTT känns det rätt bra men i SnGs ger jag gärna upp marginella EV+ spel tidigt och försöker mest bevara stack.

 

03:13 (övre högra): Du re-raisar AQo från knappen. Jag synar alla dagar i veckan med samma motivering som ovan (bevara stack osv). AK slår jag om med ibland, ibland synar jag. Som spelat så spelar väl floppen säg självt. Kanske kan push på floppen vara okey oxå.

08:40 (nedre högra): Jag checkar alltid floppen här, främst för pottkonroll.

 

09:46 (övre vänstra): Du synar miniraise (?) från BB med 64s, känns väl okey men ändå rätt marginellt. Gillar inte draghänder i SnGs eftersom stackarna är rätt grunda. Igen, bevara stack osv.

 

10:43 (övre högra): Jag viker AJs på knappen mot en raise från MP. Hade potten varit limpad så limpar jag med, först in är det raise såklart.

10:53 (nedre vänstra): KJs mot miniraise från EP. Visst, du får jättebra odds men handen suger att spela ur position med grunda stackar. Vilken typ av flopp är rolig egentligen?

 

11:27 (övre högra): Jag limpar nästan alltid 99 här.

 

17:19 (övre högra): Tycker A8s i hij är halvkasst faktiskt. Du har en shortstack till vänster om dig som troligen kommer slå om en hel del. Höj 2.5BB som standard på 50/100+ oxå, känns bättre.

 

22:23 (nedre högra): Du openraisar 44 med 7BB. Varför? push>>>>>standardraise.

 

24:48 (övre vänstra): Q9o, openpush från CO med ~11BB. Känns overkill imo. Har inte SNGPT på datorn längre men han svårt att tro att det är $EV+. Väldigt marginellt isf och så ger jag hellre upp den.

 

25:30 (övre högra): KQ UTG med ~16BB. Intressant hand, alternativet är att höja till t500 (inget annat, såg att nån skrev t800 men det suger). Jag gillar nog ändå push, även om det känns marginellt mtp storstacken till vänster.

 

26:41 (övre högra): Ja, du får bra odds, men du är rätt kort i förhållande till blindsen. Instasupermega fold pf.

 

32:31: Nu blev inte push aktuellt iom att nån raisade innan, men först in från SB med 5BB är push med ATC tror jag. Din tabell tar väl inte hänsyn till att cEV inte är = $EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...