Gå till innehåll

PLO 0.1/0.2, mellanset, massor med action


gnurfen

Recommended Posts

Ett shorthanded bord, max 6 spelare, just nu fullt. En av de bästa spelarna på nivån är på detta bord (blä...), men jag spelar på alla de fyra bord som är upp just nu, och det gör han också.

Maxinköp är 20 dollar.

 

Jag har 40 dollar

 

Fi 1, halvmuppig spelare, synar mycket, slowplayar då o då. 40 dollar, varav 20 som han fick genom ett horribelt spel mot Fi 2 för 15 minuter sen.

 

Fi 2, 50 dollar, bästa spelaren på nivån enligt mig, lirar aggressivt då han har nötterna, o klarar av att lägga händer också. Han är inte på tilt efter förlusten mot Fi 1 vad jag har kunnat se. Jag undvker helst att lira mot honom utan nötterna, och det har han nog märkt, eftersom vi lirar på samma fyra bord idag, och har spelat en hel del de sista dagarna. Han undviker o andra sidan mig med. Har inte sett honom bluffa mer än vid vldigt enstaka tillfällen, snarare är det så att han lägger lite för ofta. Exvis la han när den enda motståndaren satsade sina sista 4 dollar på river när färgen fylldes, då la Fi 2, trots att potten var på 35 dollar...

 

Fi 3, 38 dollar, spelar konstigt, inte helmuppigt som Fi 1, men har en tendens att tro att alla höjningar är AAxx, KKxx, och det är de enda händerna han höjer. Mycket lönsamt att höja fina draghänder preflopp mot honom, han släpper aldrig en triss mot uppenbar stege.

 

Jag sitter på knappen, och får JJ77ds

 

 

Fi x call

Fi 2 call

Fi y fold

Jag bet 1.10

Fi 1 SB call

Fi 3 BB call

Fi x call

Fi 2 call

 

Fem spelare till floppen, pot 5.5

 

(Flop 8, J, Q rainbow). Där satt min triss, men en äcklig stege är möjlig. Bestämmer mig för att dra ivg ett potbet om det blir rundcheck till mig.

 

Fi 1 check

Fi 3 check

Fi x check

Fi 2 check

Jag bet 5.5

Fi 1 call

Fi 3 call

Fi x fold

Fi 2 call

 

Turn 2, fortfarande rainbow, inga färgdrag möjliga här alltså. pot 27.5

 

Fi 1 bet 15 dollar

Fi 3 call

Fi 2 call

Jag...

 

OK, minst en stege är ute, troligtvis två, i bästa fall tre. Dock lär jag ju ha potodds för att syna stege, förutsatt att mitt set är högst. Och det är jag långt ifrån bergis på. Hade Fi 2 haft stege, är jag nästintill bergis på att han återhöjt, han sitter inte o väntar på att bli utdragen av kåk. Och, skulle han syna 15 dollar på bottenset? Jag har bara lagt in drygt 6 dollar, det är väl inte helt fel att lägga sig, trots fantastiska potodds samt att både Fi 1 o Fi 3 mycket väl kan sätta mig på AAxx, i deras värld är ett par i ess på hand oslagbart. Med den read jag har på mina tre fiender, är det då smart att lägga, eller att syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är slagen, helt uppenbart!

Minst en har nötstege. Hade det varit ett färgdrag hade man kunnat syna kanske då hade någon kunnat haft det draget men nu..

Du träffar kåk 1 på 4 va? Du har väl potodds till det MEN du vinner inte alltid om du träffar kåk. Kommer Q så kan mycket väl någon med stege + tvåpar synat så folda. Det är nog rätt 50/50 i längden och man vill undvika dem om man kan ju.

Det som talar för syn är att de kanske sätter dig på AA samt att någon kanske har AK10-draget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...