Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Jag retar mig lite på min betsizing i följande hand och skulle vilja ha lite feedback på den samt kanske också min linje.

När detta inträffar så har jag bara suttit ungefär 2 varv vid bordet och har inga reads på FI. Han har iofs spelat många händer under denna korta tid men jag väljer att bortse från detta.

Min spelstil (även om FI förmodligen inte känner till detta ännu) är ganska så Tight/Passive och jag försöker givetvis få upp min aggressivitet lite mer för varje dag jag spelar.

Svenska Spel

No Limit Holdem Ring game

Blinds: 0.50/1 SEK

10 players

Stack sizes:

UTG : 289.18 kr

UTG+1 : 4.38 kr

MP1 : 191.69 kr

MP2 : 273.70 kr

MP3 : 29.00 kr

CO-1 : 23.60 kr

CO : 197.50 kr

Button : 106.35 kr

Hero : 198.00 kr

BB : 155.15 kr

Pre-flop: (10 players) Hero is SB with :Jd::Jh:

2 folds, MP1 calls 1 kr, MP2 raises to 10 kr, 4 folds, Hero calls 9.50 kr, 2 folds

När jag ser storleken på FIs raise i MP2 så tänker jag direkt högt pocket dvs. AA/KK. Jag har sett FIs runt borden på SvS microstakes som verkar vara extremt rädda för att en mupp, eller i värsta fall halva bordet, tar syn med Q7o och drar ut deras AA/KK.

Normalt sett skulle jag nog ha återhöjt JJ på knappen, men pga. av att jag tror att AA,KK är en stor del av FIs HD just nu så väljer jag att spela handen för set-value istället.

Flop: :Js::8c::2s: (22kr, 2 players)

Hero checks, MP2 bets 13.70 kr, Hero raises to 45 kr, MP2 calls 31.30 kr

Jag skulle ha kunnat satsa in i aggressorn här eftersom jag tror att han har en bra hand, men väljer en checkraise istället som är en vanligare linje för mig med floppat set.

Givet min magkänsla hade ett bet varit bättre? Storlek på bettet i så fall?

Hur är storleken på min valda checkraise givet målet att få in hela stacken?

Turn: :9s: (112kr, 2 players)

Hero bets 55 kr, MP2 calls 55 kr

Aj då inget bra kort. Av någon anledning så tror jag fortfarande att FI har AA/KK så jag är jag mer rädd för att den dragiga brädan dödar min action och inte alls särskilt rädd för att bli utdragen.

Vid tillfället så känns det som en bra ide att halvpotta men i efterhand så har irriterat mig på det beslutet.

Vilken annan storlek hade varit bättre och varför?

River: :4h: (222kr, 2 players)

Hero is all-in 88kr, MP2 folds

Bleh, jag misslyckades med att få in hela stacken...det kom iaf inte ett till spader vilket jag tackar för.

Postad

Tycker du säger emot dig själv. Du tror att fi har KK-AA och du träffar topset. Varför inte beta ut på flop för att låta fi höja med sitt överpar för att på så sätt få in mer smet i mitten?

Postad

precis som jozoa säger, varför check-raisa om du tror att han har AA/KK, han kommer antagligen reraisa dig även om du bettar 80% av potten på floppen isf... men så är du en fisk också. (ifa du nickar samma på svs som här, vilket jag tror att du gör.)

/kungrikard

Postad
Tycker du säger emot dig själv. Du tror att fi har KK-AA och du träffar topset. Varför inte beta ut på flop för att låta fi höja med sitt överpar för att på så sätt få in mer smet i mitten?

Ligger fi på meta-meta vivå så fattar han vad HORO har i åtanke.

Postad

Måste erkänna att jag inte tänkte till ordentligt på floppen i stridens hetta. Tror nästan att jag blixt-checka av någon dum anledning.

precis som jozoa säger, varför check-raisa om du tror att han har AA/KK, han kommer antagligen reraisa dig även om du bettar 80% av potten på floppen isf... men så är du en fisk också. (ifa du nickar samma på svs som här, vilket jag tror att du gör.)

Jepp nickar samma. Vad kan jag säga som ursäkt. Alla kan inte vara microlimit proffs som du, men jag försöker iaf :-). Om du orkar så skulle jag uppskatta allmän feedback på hur jag kan bli av med min fiskighet.

Betta ut på floppen med din read, det är bäst att dega in direkt när det är dragigt.

Förmodligen det bästa rådet som även mgps gav. På turn började jag faktiskt tänka, men inte bra nog. Det jag funderade på var hur jag skulle dela upp min kvarvarande stack på 143 kr för att få in allt, men jag tänkte nog för mycket.

Tack för feedbacken.