Gå till innehåll

AI=loose


MacDaddy

Recommended Posts

Nu kommer ett sånt där trollinlägg igen men jag måste fråga de riktiga pokerveteranerna som spelat 4år+ iaf om ihärdigt oflyt o basera svaren på om jag orkar fortsätta spela poker. Jag vet att det vänder inom ett par år men så länge orkar jag inte spela med oflyt.

 

Jag spelar mestadels SNGs och där har AIs en "VISS" betydelse. Problemet är att jag vinner ca en av sex 60/40 och 50/50 lägen. 75/25 lägena tex AT vs A4 vinner lr splittar jag hälften av gångerna.

Inga problem, det vänder ju, det har det alltid gjort tidigare när man fått missflyt i ett par veckor lr en månad men nu har det hållit i sig i ca 4mån.

 

Jag tänker inte hålla på i 4mån till o loosa varje sng mot nicks som "me so h0rny" och nötter som A4s så därför frågar jag hur länge era missflyts perioder varit. Och då menar jag inte hur länge ni loosat utan hur länge ni bara vägrar vinna AIs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer ett sånt där trollinlägg igen men jag måste fråga de riktiga pokerveteranerna som spelat 4år+ iaf om ihärdigt oflyt o basera svaren på om jag orkar fortsätta spela poker. Jag vet att det vänder inom ett par år men så länge orkar jag inte spela med oflyt.

 

Jag spelar mestadels SNGs och där har AIs en "VISS" betydelse. Problemet är att jag vinner ca en av sex 60/40 och 50/50 lägen. 75/25 lägena tex AT vs A4 vinner lr splittar jag hälften av gångerna.

Inga problem, det vänder ju, det har det alltid gjort tidigare när man fått missflyt i ett par veckor lr en månad men nu har det hållit i sig i ca 4mån.

 

Jag tänker inte hålla på i 4mån till o loosa varje sng mot nicks som "me so h0rny" och nötter som A4s så därför frågar jag hur länge era missflyts perioder varit. Och då menar jag inte hur länge ni loosat utan hur länge ni bara vägrar vinna AIs.

 

 

 

me so horny, lol.

 

antaglign har du inte oflyt utan är dålig, satsa på nåogt annat om du inte vinner på det och inte tycker det är kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela 3st precis. Förlora 3 av 3 AIs. En 40%, en 55% och en 70%.

 

 

Spelar du bara tre om dagen så kan nog missflytet hålla i sig ett bra tag...

 

Själv är jag inne i en 300+ downswing, men spelar man mot bonus så jämnar det ut variansen lite... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag struntar i om det är varians då jag vill veta om såna här fantastiska otursperioder kan hålla i sig i över 1år för då kommer jag sluta här o nu.

När jag låg på 30% ROI så hade jag bara normaltur, vann definitivt inte mer än jag förlora. Har legat på ungefär det i ca 15mån om man räknar 3mån intervall på olika siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag struntar i om det är varians då jag vill veta om såna här fantastiska otursperioder kan hålla i sig i över 1år för då kommer jag sluta här o nu.

När jag låg på 30% ROI så hade jag bara normaltur, vann definitivt inte mer än jag förlora. Har legat på ungefär det i ca 15mån om man räknar 3mån intervall på olika siter.

 

lol...det stämmer såklart inte. Självklart har du haft perioder med mer tur än vanligt. Hur länge det kan hålla i sig? Kanske 1000 SnGs eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag struntar i om det är varians då jag vill veta om såna här fantastiska otursperioder kan hålla i sig i över 1år för då kommer jag sluta här o nu.

När jag låg på 30% ROI så hade jag bara normaltur, vann definitivt inte mer än jag förlora. Har legat på ungefär det i ca 15mån om man räknar 3mån intervall på olika siter.

 

Finns inget som säger att det inte kan hålla på livet ut, men det är dock inte troligt.

Är du vinnande spelare så är chansen stor att det slutar nästa SNG du spelar.

 

Att säga att du bara haft normaltur de tider som du gått resultatmässigt bäst känns ganska korkat, men tror du verkligen på att du aldrig haft flyt utan bara otur eller medelflax så skall du definitivt lägga ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol...det stämmer såklart inte. Självklart har du haft perioder med mer tur än vanligt. Hur länge det kan hålla i sig? Kanske 1000 SnGs eller nåt.

Jo det är klart. Jag har haft månader med ROI på 60-70% och månader med 10% men i 3mån intervall brukade det stanna på runt 25% ROI så mina badbeats, rusher och normala perioder brukade innefattas i en 3mån cykel.

 

Men faktiskt aldrig under 15mån hade jag haft minus ROI efter en månad.

 

Men 1K sngs, hm det är lugnt men det ä ju inget jag kan veta. Spelar man 3K med en AI vinst statistik på 20% så ä man ju gulad för länge sen.

Kanske får sätta en bankrulle gräns lr tidsgräns på när jag slutar om det fortsätter.

"me so h0rny" ska fan inte ta mina pengar iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac: Slumpen har inget minne. Rätt vad det är så slutar oflytet. Kom ihåg bara att oflytet för med sig att du spelar sämre, vilket bidrar till downswingen. Vissa saker gör man annorlunda när man har oflyt, en del av dessa är beroende på osäkerhet. När du utstrålar osäkerhet kommer du att bli synad oftare, vilket leder till fler utdragningar. Osynade AI är ju ganska bra...

 

Men! Jag känner för dig. Hatar alla som kommenterar dessa trådar. Tror att väldigt få vet vad variansen kan medföra. De tror att torska två-tre coinflips i rad är ungefär vad som är max. Sedan sätter man sig och kommenterar här och tycker att trådskaparen är skogstokig som säger sig ha otur, och att det bara är dåligt spel. För vissa kommer det faktiskt perioder med REJÄL oflax. Vissa har haft sina, vissa kommer att få sina - och en del verkar aldrig få dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac: Slumpen har inget minne. Rätt vad det är så slutar oflytet. Kom ihåg bara att oflytet för med sig att du spelar sämre, vilket bidrar till downswingen. Vissa saker gör man annorlunda när man har oflyt, en del av dessa är beroende på osäkerhet. När du utstrålar osäkerhet kommer du att bli synad oftare, vilket leder till fler utdragningar. Osynade AI är ju ganska bra...

 

Men! Jag känner för dig. Hatar alla som kommenterar dessa trådar. Tror att väldigt få vet vad variansen kan medföra. De tror att torska två-tre coinflips i rad är ungefär vad som är max. Sedan sätter man sig och kommenterar här och tycker att trådskaparen är skogstokig som säger sig ha otur, och att det bara är dåligt spel. För vissa kommer det faktiskt perioder med REJÄL oflax. Vissa har haft sina, vissa kommer att få sina - och en del verkar aldrig få dem.

 

Det är helt sjukt när man läser folks dagböcker där de gör riktiga tomtedrag för att sedan dra ut, 2 inlägg senare skriver samma person att han har sån otur osv. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du bara på en sajt?

Otur på en sajt för mig behöver inte alltid betyda otur på en andra eller tredje sajt.

Fråga mig inte varför :-P

Jag är faktiskt inne i en alla siter oturs rush just nu. Stars, ongame, svspel "riggades" samtidigt för mig. Ska testa FTP snart.

 

Det är helt sjukt när man läser folks dagböcker där de gör riktiga tomtedrag för att sedan dra ut, 2 inlägg senare skriver samma person att han har sån otur osv. :-P

Orka whina över en hand. Orka whina över 1 dags spel. Orka whina över 1v spel. Orka whina över 1 mån spel men när det börjar passera ett kvartal då börjar man bli smågrinig. Att ha otur så länge är ok men fantastisk otur är inte ok.

 

Jag spelar dock inte svagare o undviker AIs med AK osv men enda sätten jag vinner potter nu är genom o se floppar alternativt AIs med högsta paren. KK mot Ax vinner jag väl lite mindre än 50% av gångerna vilket är helt ok.

 

Det är 35-55 procentarna jag är helt chanslös på.

Framförallt 35 och 40 procentarna. De kan jag bara inte vinna. Ibland träffar jag mitt kort vilket ger Fi 3 outs och då tänker man ju yes! Men det har jag slutat med för nästan alltid träffar han sin 3outare. Kan låta som whina för hur ofta kan han lixom träffa de där 3outsen statistiskt sett tänker ni. Han har bara runt 13% från floppen och denna vetskap ger mig surrealistiska känslor då det händer gång efter gång efter gång knappt utan undantag under flera månaders tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker frågan är konstigt formulerad. Den tyder på ett bias som jag inte trodde att du har, nämligen tron på att slumpen är deterministisk.

 

Alltså, det känns som du frågar hur lång tid tar det för slumpen att vända från att vara emot dig till att vara för dig, som om slumpen har två modes - medvind och motvind.

 

Det gränsar till teorier om varma och kalla tärningar i olika tärningsspel. Dess förespråkare lägger massor av möda på att finna den tärning som just nu är "varm", dvs är inne i ett streak av bra utfall. Sånt är naturligtvis alltid bull shit - en tärning är (förutsatt att det inte är en blufftärning) neutral. Samma sak med slumpen i poker.

 

Alltså kan du inte fråga hur lång tid tar det innan slumpen börjar le åt dig igen. Rent statistiskt ska du redan i nästa SnG du spelar ha kommit ur din downstreak, förutsatt att du är en vinnande spelare.

 

En fråga som däremot är relevant är "hur stor varians kan jag förvänta mig i längden". Svaret: Stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Alltså, det känns som du frågar hur lång tid tar det för slumpen att vända från att vara emot dig till att vara för dig, som om slumpen har två modes - medvind och motvind.

Om jag förstod dig rätt då tror du att jag tror att tur är förutbestämd och att det bara gäller o fylla upp sin bägare med otur så är det slut? Så korkad ä nog få.

Jag vill veta om någon haft sjuk otur i över 6mån lr 1år. Och då mnenar jag inte att man vinner coinfips 35-40% av gångerna utan riktig fantastisk otur. Isf kommer jag lägga ner pokern inom 1 mån då jag inte vill donera året ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...