Chipsmongo Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 Har kommit fram till att jag har en ganska stor lucka i mitt spel. Rerasiar pre från BB, SB med enbart AA KK QQ AK sen så kanske skräp 30% av gångerna och är bara inte nöjd med mitt spel.. tycker att de är grymt förutsägbart. Visst borde jag använda mig av en mycket bredare HD om dealer eller co höjer o vi sitter på SB BB? Hade tänkt mig A-Q AA-99. Vilken HD rerasiar ni pre med på ett SH NL bord standard från SB,BB mot co o dealer? Ställde frågan till Ola men tycker han kunde förklarat det djupare. Någon kanske vill göra det åt mig? --------------------------------------------------------------------------- Hejsan! Lirat ganska mkt SH holem no limit men har problem med vilken HD jag bör reraisa en standard dealer o co från SB o BB. Normalt är den AK AA KK QQ men har funderar på att göra den mkt bredare typ AQ AK AA KK QQ JJ 1010 99 tycker du detta verkar vettigt? vilken är din standard reraise HD från SB, BB till dealer o co? -------------------------------------------------------------------------- Att bara återhöja från blindarna med de fyra starkaste händerna är lite väl tight. Dessutom tycker jag du gör det med fel händer! Men det beror såklart hur aggro motståndaren är på säg knappen. Är det en mycket aggrospelare som ofta är ute och stjäl, så tycker jag att man ska mixa upp sitt spel så här (och detta ska du själv fundera på hur du mår bra med) Skräphänder: Fold eller typ 10% reraise Mellanhänder: Syna Starka händer: reraise Superstarka händer: syna Med andra ord, AA, KK, QQ och JJ är utmärkta att balansera med och bara syna av med. Reraisen gör du på TT, 99, 88, AQ, AK, AJs, ATs, KQs och liknande. Och så slår du på en bluff med 5-10 av skräphänderna. ---------------------------------------------------------------------------- Eller berätta gärna eran rerasie pre strategi på ett SH NL bord bara.. Känner att jag har en stor lucka att fylla där. Tar gärna kritik! Men då ser jag helst konstruktiv kritik! =) Citera
Recommended Posts