Gå till innehåll

MSN-problem


Myssion

Recommended Posts

Har ett väldigt irriterande MSN-problem. I normala fall så startar MSN när man startar datorn, men inte nu längre. Och när man försöker starta programmet manuellt så händer inget. Men om man kikar i aktivitetshanteraren så ser man mycket riktigt att msnmsgr.exe är running (inte som program, men som process). Har man försökt starta MSN ett par gånger så finns också msnmsgr.exe med lika många gånger.

 

Ibland så kommer programmet igång efter en halvtimme (och då i lika många exemplar som antal gånger man har försökt att starta det (+1 för den som (inte) startas automatiskt när man sätter igång datorn). Ibland så kommer den inte igång alls. Någonsin.

 

Har försökt att ominstallera och använda MSNs egna felsökningsguide, men utan framgång. Den yrar lite om brandväggsinställningar, vilket inte känns helt pricksäkert då problemet inte är anslutningen, utan att själva huvudfönstret inte ens kommer upp.

 

Gamla messengern fungerar dock. Alltså den uråldriga versionen som installeras med operativsystemet (XP).

 

Problemet verkar ha uppstått antingen när jag avinstallerade en drös andra program (pokerklienter o diverse annat skrafs, inget windowsrelaterat), eller när routern konfigurerades om.

 

 

Help, plz?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat WLM istället(eller de kanske är den du kör)? På Vista?

http://get.live.com/messenger/features är ju den nyaste "MSN versionen"

 

Svårt med MSN/WLM strul då det är så "integrerat" i övriga operativsystemet). Kan ju va allt från fjrärrhjälp till nån cam som strular. (avinstallerat nån delad cam drivis? eller liknande?)

 

sjölv kör jag pidgin http://pidgin.im/ (du kan ju alltid ge den en chans om du måste ha msn o fungera nu, tills din vanliga MSN är fixad)

eller annan valfri klient enligt egna behov på http://www.jabber.org/

 

edit: du ser inga tips i loggboken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att ominstallera och använda MSNs egna felsökningsguide, men utan framgång. Den yrar lite om brandväggsinställningar, vilket inte känns helt pricksäkert då problemet inte är anslutningen, utan att själva huvudfönstret inte ens kommer upp.

 

Jag antar att du iaf har testat att ta brandväggen ur ekvationen genom att öppna upp den helt? Kan ju vara nån sån kass programmering i MSN där den försöker få kontakt med nån server som den inte får kontakt med och har världens längsta timeout. Inte helt ovanligt att programmerare klantar sig och låser upp hela applikationen innan den får fortsätta. Skulle ju kunna vara nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med flera kompisar har exakt samma problem, att avinstallera och installera om har vi provat och det fungerar inte heller, om jag kör den näst senaste versionen av msn (7.0 tror jag den heter) fungerar det dock bättre men problemet är återkommande dock inte lika ofta.

Sjuk grej egentligen då man inte ser nått samband heller mellan folk som har problemet förutom att vi alla kör XP :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med flera kompisar har exakt samma problem, att avinstallera och installera om har vi provat och det fungerar inte heller, om jag kör den näst senaste versionen av msn (7.0 tror jag den heter) fungerar det dock bättre men problemet är återkommande dock inte lika ofta.

Sjuk grej egentligen då man inte ser nått samband heller mellan folk som har problemet förutom att vi alla kör XP :D

 

Använd en registerstädare och ta bort all info om msn,prova sen att installera igen så ska det nog funka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...