Gå till innehåll

Ny spelare söker råd..


Haspen

Recommended Posts

Hej , är en ny internetspelare som söker råd om att få min bankrulle växa..

satte in 200 kr på svs för ngn vecka sedan och har haft ett uppehåll sedan den 15:e , gick bra i helgen och är nu uppe i 550 kr.

 

I början lirade jag mest sit and go men nu har jag även spelat en del cashgame.

undrar om ni har något tips nu ibörjan när jag är ganska oerfaren och inte har så stor rulle.

ska jag fortsätta spela på svs lr ska jag kanske byta site o spela mot ngn bonus ? isåfall vilken ?

 

Kom gärna med råd :)

 

/ haspen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stanna på Svenska Spel ett bra tag. När du uppnåt ett par tusen i bankrulle så ta ut en del och sätt in dom på en annan site

 

Att en del tycker att Svenska Spel suger beror på att dom inte klarar av dom dåliga spelarna där. Dom har inte förstått att anpassa sitt spel efter förutsättningarna. Det är bra mycket lättare att tjäna pengar på SS än på andra siter men man måste ta det lugnt och undvika att bluffa eftersom det synas till förbannelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tack för det bra svaret :-) , bluffarna har jag märkt inte går hem och losat en del på dom.. ska stanna på svs ett tag då.

 

ngn som vet ngn annan tråd lr som kan posta ett litet inlägg om ungefär vilka starthänder som är värda att spela på 0.5/1 kr fullring ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok tack för det bra svaret :-) , bluffarna har jag märkt inte går hem och losat en del på dom.. ska stanna på svs ett tag då.

 

ngn som vet ngn annan tråd lr som kan posta ett litet inlägg om ungefär vilka starthänder som är värda att spela på 0.5/1 kr fullring ?

 

De flesta pocketpar och Ajs+.

 

Sen kan man öppna upp lite ju senare position man har.

 

Låga par får man oftast spela för set-value.

 

Ax, JT och liknande kan man höja först in på knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. så den bästa taktiken är egentligen att ha tålamod och sitta o vänta på dom bra händerna och aldrig bluffa och se till att få bra betalt av "fiskarna" som synar på d mesta när man väl träffat ?

 

tycker ni jag ska spela flera bord åt gången eller spela ett i taget?

ett blir ju rätt tråkigt om man ska sitta o vänta på bra kort som det ibland känns som aldrig kommer ..

 

innan har jag gjort så att jag synat dom flesta Ax suited för att hitta ett färg drag på floppen , givetvis synar jag inte en stor raise , kanske max 2-3 kr , onödigt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok.. så den bästa taktiken är egentligen att ha tålamod och sitta o vänta på dom bra händerna och aldrig bluffa och se till att få bra betalt av "fiskarna" som synar på d mesta när man väl träffat ?

 

tycker ni jag ska spela flera bord åt gången eller spela ett i taget?

ett blir ju rätt tråkigt om man ska sitta o vänta på bra kort som det ibland känns som aldrig kommer ..

 

innan har jag gjort så att jag synat dom flesta Ax suited för att hitta ett färg drag på floppen , givetvis synar jag inte en stor raise , kanske max 2-3 kr , onödigt ?

 

Om du sitter på cutoff/knappen och det är en multiway pott så kan du gott syna med Axs. Annars foldar du.

 

Att spela 2 bord till att börja med kan nog vara vettigt, är mycket foldande i poker, speciellt om du ska spela fullring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan situation som kommer komma upp frekvent är när du sitter i mörkarna och knappen höjer.

 

Försvara inte med för mycket, men t.ex ta en syn med ATs eller KQs, och slå om med starkare händer är väl rätt så standard.

 

Värt att notera är att t.ex spela 22 för set-value inte är så bra i såna här situationer eftersom knappen har en rätt bred HD och man kan inte räkna med att stacka av någon med set.

 

Så... Om man tar en syn med 22 måste man vara bra på att bluffa/göra hjältesyner och annat postflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stanna på Svenska Spel ett bra tag. När du uppnåt ett par tusen i bankrulle så ta ut en del och sätt in dom på en annan site

 

Att en del tycker att Svenska Spel suger beror på att dom inte klarar av dom dåliga spelarna där. Dom har inte förstått att anpassa sitt spel efter förutsättningarna. Det är bra mycket lättare att tjäna pengar på SS än på andra siter men man måste ta det lugnt och undvika att bluffa eftersom det synas till förbannelse.

 

QFT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska spela Fullring Fixed limit på lägsta nivån så föreslår jag att du höjer med AA, KK, QQ, AK, AQ. I senare position kan du syna med AJ, JJ, TT, KQs, QJs, JTs. Övriga händer bör du kasta.

Låga Pocket par är i regel värdelösa i Fixed limit eftersom du bara har 1/8 att träffa en triss på floppen. Men med tanke på synfrekvensen på SvS så får du ofta sådana pottodds att det kan vara värt att syna med låga pocket par ibland.

 

Det gäller att inte bluffa och ta det försiktigt.

Jag kan dra några exempel:

Fullring 1-2 kr fixed

 

Jag sitter näst på knappen med AK. Nästan alla synar fram till mig. Jag höjer. Alla som redan har synat synar igen. Totalt får jag 7 syn på min höjning.

 

Floppen Ah 3k 3s

Check fram till mig som betar. Samtliga synar.

Jag fortsätter att beta fram till rivern och 5 st synar ner. Killen som vinner har en 8 och en 3a.

 

Detta är ett helt korrekt förfarande från min sida i vanliga fall. En vanlig spelare skulle ALDRIG syna min höjning Preflop ifall ett av hans kort var en 3a. Han skulle inte ens spela en sådan hand.

Men detta är Svenska Spel.

Sannolikheten att en spelare skulle sitta med en 3 är i detta fall 1/11,5. Det finns 2 treor kvar i leken och fem kort sedda. Alltså 2/47 gånger 2 hålkort = ca 11,5. Men eftersom 7 synade mig så blir det 7/11,5. Man kan gott utgå att någon sitter med en trea.

 

ShortRing 1-2 kr Fixed

Jag sitter på knappen med AA. Pos3 (UTG) synar, Pos4 synar, Jag höjer, Pos1(SB) lägger sig, Pos2 (BB) mothöjer

Pos3 och Pos4 synar, Jag höjer. Cappad. Övriga synar

 

Floppen 3s 6k 10h.

 

Alla checkar fram till mig och jag betar, Pos2 checkraisar, Pos3 och Pos4 synar. Ok vad gör jag nu ? Eftersom Pos2 (BB) höjde min höjning innan floppen så utgår jag ifrån att hans hand är sådan att han ej har träffat tvåpar eller triss på floppen. Möjligen kan han ha QQ eller KK eftersom han också checkraisar mig på floppen. Jag höjer således och får föga förvånande en mothöjning igen. Cappad. Pos3 och Pos4 synar.

 

Turn Jr

 

Pos2 betar, Pos3 höjer, Pos4 mothöjer. Någon har uppenbarligen träffat J och iom alla dessa höjningar så ser jag mig slagen. Jag lägger med stor vånda mina AA. Pos2 höjer igen Cappad.

 

River As

Pos2 betar, Pos3 höjer, Pos4 mothöjer, Pos 2 höjer igen Cappad, Pos3 och Pos4 synar.

Alla visar sina kort. Pos2 (BB) sitter med 7s 5h (försökte han bluffa eller vad ??), Pos3 sitter med Qh Js, Pos4 sitter med Jk 7h.

 

Pos3 vinner och jag går ut och tar en promenad

 

 

FullRing 1-2 kr

Jag sitter på Pos2(BB) med en skräphand. 6 andra synar.

Floppen dyker upp med ett A och 2 andra kort.

Rundcheck hela vägen till showdown. Vinnaren är en som har AA på handen.

Han hade troligen bestämt sig för att "slowplaya" sin hand och väntade på en bet så att han kunde checkraisa. Någon annan förklaring har inte jag.

 

 

En person som spelar på en annan site, kanske ett par nivåer upp, kommer således få svårt att vinna på SvS om han inte kan anpassa spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stanna på Svenska Spel ett bra tag. När du uppnåt ett par tusen i bankrulle så ta ut en del och sätt in dom på en annan site

 

Att en del tycker att Svenska Spel suger beror på att dom inte klarar av dom dåliga spelarna där. Dom har inte förstått att anpassa sitt spel efter förutsättningarna. Det är bra mycket lättare att tjäna pengar på SS än på andra siter men man måste ta det lugnt och undvika att bluffa eftersom det synas till förbannelse.

 

Jag har verkligen ingenting emot dåliga spelare. Det är bara det att klienten är en av dom sämsta på marknaden, laggar, krashar ofta, inte ovanligt att man timar ut trots att man agerat för 10 sekunder sedan.

Dom gigantiska borden gör ju inte saken bättre, den som klarar att spela fler än 4 bord på svs är en gud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har verkligen ingenting emot dåliga spelare. Det är bara det att klienten är en av dom sämsta på ,laggar, krashar ofta, inte ovanligt att man timar ut trots att man agerat för 10 sekunder sedan.

Dom gigantiska borde gör ju inte saken bättre, den som klarar att spela fler än 4 bord på svs är en gud.

 

Det är ju högst individuellt huruvida man tycker om en viss klient eller inte. Att säga att OP ska lägga ner sitt spel på SvS bara för att du inte klarar av klienten verkar rätt hjärndött.

 

Det är ungefär som om jag skulle säga åt alla att sluta spela Omaha bara för att jag suger på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack för alla bra svar..

 

då var det färdig spelat för den här veckan.. satt en vecko gräns på 100 kr som gått åt helvette nu i 2 dagar , låg + 68 igår o skulle slutat sen fick jag för mig att lira lite till o då backade jag 100 kr..

 

hade 66 kr kvar att lira för som jag spelade för förut , fick inga bra kort och när jag väl fick det träffade jag inte..

 

fick QQ i tidig position o höjjde 2-3 syn , flopp 9 4 7 .. jag bettar , dom synar.

turn 3 , jag bettar dom synar , river 5 , jag bettar blir raisad .. tror jag är slagen men måste oc han visar 86.

 

funderade ett tag på att ta ut pengarna från svs o sätta in dom på fulltilt o göra deras sign up bonus... smartare och stanna kvar på svs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med shorthanded på SvS. Då kan bara 5 syna och du blir inte utdragen lika ofta. Dessutom kan du då också spela mer händer.

 

Fulltilt är bra att lära sig på för lite pengar iom med att duktiga spelare tenderar att samlas där för att träna där. Räkna dock ej med att tjäna något. Jag skulle föreslå att du bygger lite rulle på SvS och sätter in en del "Träningspengar" på FullTilt. Det är bättre än att gå på högre nivåer på SvS för att möta bra motstånd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju högst individuellt huruvida man tycker om en viss klient eller inte. Att säga att OP ska lägga ner sitt spel på SvS bara för att du inte klarar av klienten verkar rätt hjärndött.

 

Det är ungefär som om jag skulle säga åt alla att sluta spela Omaha bara för att jag suger på det.

 

Det är väll inte riktigt samma sak. SvS har ju helt klart brister, om op inte har prövat några andra siter har han ju inte mycket att jämföra med.

Därför rekomenderar jag att han ska pröva några andra siter.

Men du har rätt mitt inlägg var inte någon höjdare inte särskilt konstruktivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite off-topic:

Hur funkar fulltilts sign-up bonus?

Är den som UB:s, dvs man håller på tills man är klar? Hittar ingenting om någon tidsbegränsning på hemsidan.

 

Om Du ska börja spela på en sida till så tycker jag i så fall att du bör ha mer pengar att sätta av, för 500kr är inte ens en bra rulle för lägsta borden på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo 500 kr är ju lite , därför känns det lite som en chansning att spela på svs då jag inte har mer än 5 halv-inköp på 100 .. och har man otur så kan ju dom försvinna snabbt..

 

det var just därför jag undrade om det fanns ngn fin bonus nu i början när man har lite cash o cleara på en liten lägre nivå på ngn annan site så jag har mer inköp till godo..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktiskt att helt oberoende vad du hittar för bonus på nätet nu, så finns det inget bättre sätt än att spela lägsta nivån på SvS. Det är bara så förbaskat fiskigt så det jämnar ut alla depositbonusar du hittar på nätet just nu. Men jag kan ju ha fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funderade ett tag på att ta ut pengarna från svs o sätta in dom på fulltilt o göra deras sign up bonus... smartare och stanna kvar på svs?

 

Svenska Spels rake är hälften av den på Full Tilt så även om du får en bonus så är den inte alls speciellt bra jämfört med den låga raken på Svenska Spel. Att spela på Svenska Spel är att få en bonus på 50% av raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...