Gå till innehåll

SpeedBooster & Rallykalle – motrigg/nötklonk och puttgips!


SpeedBooster

Recommended Posts

Blev 1h lir nu. Började med några magiska utdragningar och en del misslyckade spel. Lyckades sen kämpa mig tillbaka upp på gröna siffror igen!

 

En rätt intressant hand.

Fi är 30/10/2 ungefär. Tycker inte hans miniraise representerar speciellt mkt styrka. Snarare att han vill ta reda på vart han står i handen. Många gånger ger jag upp direkt på floppen här men inte nu.

Är spelet helt värdelöst? Mitt raise på flop blev lite för klent men visst fan ska han lägga turn iaf? :roll:

 

Seat 1: SpeedBooster ($469.00)

Seat 2: Espectral ($375.80)

Seat 3: benro ($302.00)

Seat 4: mrx-company ($177.70)

Seat 5: morpheo ($554.10)

Seat 6: Skyscraper ($400.00)

morpheo posts the small blind of $2.00

Skyscraper posts the big blind of $4.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBoosterAce of Spades King of Hearts

SpeedBooster raises to $14.00

Espectral calls $14.00

benro folds

mrx-company folds

morpheo folds

Skyscraper folds

*** FLOP *** 2 of Clubs10 of Spades5 of Hearts

SpeedBooster bets $24.00

Espectral raises to $48.00

SpeedBooster raises to $94.00

Espectral calls $46.00

*** TURN *** 2 of Clubs10 of Spades5 of Hearts9 of Hearts

SpeedBooster bets $140.00

Espectral calls $140.00

*** RIVER *** 2 of Clubs10 of Spades5 of Hearts9 of HeartsKing of Spades

SpeedBooster bets $221.00 and is all-in

Espectral calls $127.80 and is all-in

Uncalled bet of $93.20 returned to SpeedBooster

*** SHOW DOWN ***

SpeedBooster shows Ace of SpadesKing of Hearts

Espectral shows King of Clubs10 of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: 2 of Clubs10 of Spades5 of Hearts9 of HeartsKing of Spades

Espectral collects $754.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 171
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skottade ett par timmar igår i motriggens anda. Kämpade dock ihop ett lillpluss i alla fall. Landade runt +$360. Nu blir det lite bänkpress innan vi kör igång kvällens lir!

 

Summerat statsen från helgens tävlingspremiär nu (golf):-) :

 

Buy in: 300 sek

Vinst: 4000 sek 1:a plats

 

Rond 1: Score par, 11 greenträffar, 5/13 fairwayträffar, 28 puttar

Rond 2: Score +2, 11 greenträffar, 8/13 fairwayträffar, 31 puttar

 

Skönt med en klonkstart på säsongen!;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 1h gejm till. Började värdelöst nu också med ett par utdragningar som kostade säkert 600. Torska också nån AQ på A hög bräda mot en jättefisk då jag försökte spela den lurigt, nästan ett helt inköp. Verkade funka skitbra tills jag fick se fi flippa upp AK som han inte raisat suck. Dubbla sen med KK vs JJ på Q hög bräda sen mot en duktig TAG. Fattar inte riktigt vad han höll på med men jag klagar inte:-D Lyckades bluffa hem några sköna potter också som starkt bidrog till plusset!8-)

 

Tot idag: +$887

Juni so far: +$2203

 

Graf över dagens drygt 1k händer. Inte jättestabilt men ett skönt pluss iaf!

juni12th4.th.jpg

 

Bluff 1:

Seat 1: jullle ($1,008.00)

Seat 2: SpeedBooster ($680.20)

Seat 3: F.Killer ($203.00)

Seat 4: jaeee ($57.40)

Seat 5: vitamineb ($398.00)

Seat 6: kakapout ($241.00)

SpeedBooster posts the small blind of $2.00

F.Killer posts the big blind of $4.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBoosterAce of Hearts Queen of Hearts

jaeee folds

vitamineb raises to $14.00

kakapout folds

jullle calls $14.00

SpeedBooster raises to $52.00

F.Killer folds

vitamineb calls $38.00

jullle calls $38.00

*** FLOP *** 7 of ClubsKing of Clubs10 of Clubs

SpeedBooster checks

vitamineb checks

jullle checks

*** TURN *** 7 of ClubsKing of Clubs10 of Clubs9 of Diamonds

SpeedBooster bets $120.00

vitamineb calls $120.00

jullle folds

*** RIVER *** 7 of ClubsKing of Clubs10 of Clubs9 of Diamonds2 of Clubs

SpeedBooster bets $400.00

vitamineb folds

Uncalled bet of $400.00 returned to SpeedBooster

*** SHOW DOWN ***

SpeedBooster shows Ace of HeartsQueen of Hearts

*** SUMMARY ***

Board: 7 of ClubsKing of Clubs10 of Clubs9 of Diamonds2 of Clubs

SpeedBooster collects $397.00

 

Bluff 2:

Seat 1: Spevel81 ($512.30)

Seat 2: TheLedge ($398.00)

Seat 3: BigSpender80 ($1,068.80)

Seat 4: mrhish ($444.70)

Seat 5: SpeedBooster ($396.00)

Seat 6: MartijnP ($658.10)

SpeedBooster posts the small blind of $2.00

MartijnP posts the big blind of $4.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBoosterQueen of Clubs Ace of Clubs

Spevel81 folds

TheLedge raises to $14.00

BigSpender80 folds

mrhish folds

SpeedBooster raises to $46.00

MartijnP folds

TheLedge calls $32.00

*** FLOP *** 8 of Clubs5 of Clubs5 of Diamonds

SpeedBooster bets $80.00

TheLedge calls $80.00

*** TURN *** 8 of Clubs5 of Clubs5 of Diamonds10 of Spades

SpeedBooster bets $270.00 and is all-in

TheLedge folds

Uncalled bet of $270.00 returned to SpeedBooster

*** SHOW DOWN ***

SpeedBooster mucks

*** SUMMARY ***

Board: 8 of Clubs5 of Clubs5 of Diamonds10 of Spades ]

SpeedBooster collects $253.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev för ovanlighetens skull en liten morgonsession på 1h 40 min nu. Blandade lite nl200 och nl400 då det fanns så få 400 bord. Hade flyt i en pott då jag misslyckades med att få fi att släppa sina damer, löste det med att klonka stegen på rivern. :-) Annars var det bara motgångar. Körde lite mer LAG än vanligt men fick ändå ingen vidare utdelning då jag väl hade händer. Fick rätt bra image vid några bord tack vare en del hets i chatten från nån weaktight tomte. Synd jag inte kunde dra nytta av det ordentligt...Mer lir sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1h cg ikväll. Blev ett litet plus men känns så himla segt just nu. Det riktiga flytet saknas. Hittade ett riktigt fint bord med två riktiga tomtar. Stänger ned alla bord förutom det för att försöka busta nån av dom på slutet. Självklart settar jag mina tvåor mot ena tomtens set i kungar i 650 potten. Lite småsurt. Har iaf snart tagit igen allt från dippen jag hade lör-sön nu. Känns bra.

 

Tot idag: +$546

Juni so far: +$2749

 

Var med om en lite otrevlig sak på vägen ut till golfbanan idag. På en 70-sträcka där man oftast kör en bra bit över börjar jag och en annan bil köra om. Precis då jag håller på passera tycker jag mig skymta en polisbil i regnet stillastående på vänster sida av vägen. Kändes så jävla dumt o avbryta så fullföljer självklart omkörningen. Kikar bak i backspegeln och får se polisbilen göra ett U och komma efter mig. Men kuken tänker jag. Och så försiktigt som jag körde sen har nog inte hänt sen uppkörningen :-) Iaf så följer dom med hela vägen till avfarten mot golfbanan där de fortsätter rakt fram. Riktigt obehagligt. Bara tur att de inte stod med kamera där...Till saken hör också att jag snackade i telefon just då och var lite slarvig med att visa tecken också. Kan man få böter lr nåt för att inte visa tecken?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med om en lite otrevlig sak på vägen ut till golfbanan idag. På en 70-sträcka där man oftast kör en bra bit över börjar jag och en annan bil köra om. Precis då jag håller på passera tycker jag mig skymta en polisbil i regnet stillastående på vänster sida av vägen. Kändes så jävla dumt o avbryta så fullföljer självklart omkörningen. Kikar bak i backspegeln och får se polisbilen göra ett U och komma efter mig. Men kuken tänker jag. Och så försiktigt som jag körde sen har nog inte hänt sen uppkörningen :-) Iaf så följer dom med hela vägen till avfarten mot golfbanan där de fortsätter rakt fram. Riktigt obehagligt. Bara tur att de inte stod med kamera där...Till saken hör också att jag snackade i telefon just då och var lite slarvig med att visa tecken också. Kan man få böter lr nåt för att inte visa tecken?:roll:

 

Nä...du kan ju inte få böter bara för att du inte visar tecken i ett sånt läge, låter konstigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft ledigt från pokern nu i några dagar då jag varit iväg på golfturné! Gjorde iaf comeback med splashandet nu. Hittade ett fint plus på ca en timmes lir:-) Tog hem två stora potter på ca 800 dolls med set både gångerna. Ena gången mot överpar och den andra gången mot ett lägre set. Annars var det dåligt flyt med contbett så tvingades ge upp många potter på turn/river. Inga jättesvåra beslut egentligen att snacka om.

 

Juni so far: +$3532

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt mkt tid på golfbanan nu och lite tid/ork för poker. Körde en kort session på 25 min nu iaf. Fick ta pengarna av 2-3 tomtar sen fick det vara nog för idag :-D Hjälper till på en knatteskola på golfklubben i veckan och att ta hand om 7-9 åringar kräver fan bra mkt mer tålamod än poker alltså. Men är rätt kul ändå och försöka lära dom plocka järn 7orna från högerfickan!:mrgreen:

 

Juni so far: +$4171

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju vinna rätt stabilt.

 

Var och lirade JSM match förra veckan utanför Kalmar.Åkte dock i första omgången och var inte ens nära att vinna. Lite långt att åka 300 mil tor för en match. Banan var dock stanhård så man kunde slå drives på

350m. Kanske platsar i din liga nu. Pokern flyter på bra. +$2500 idag och ungefär samma igår. Var dock +$3500 ett tag idag men man ska väl inte klaga.

 

Du får ta och drilla ungarna hårt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju vinna rätt stabilt.

 

Var och lirade JSM match förra veckan utanför Kalmar.Åkte dock i första omgången och var inte ens nära att vinna. Lite långt att åka 300 mil tor för en match. Banan var dock stanhård så man kunde slå drives på

350m. Kanske platsar i din liga nu. Pokern flyter på bra. +$2500 idag och ungefär samma igår. Var dock +$3500 ett tag idag men man ska väl inte klaga.

 

Du får ta och drilla ungarna hårt nu.

Ofan drygt. Men får man slå så långa drives är det lätt värt resan;-) Kul att liret fortsätter går bra. Hur mkt speltid blir det per vecka ungefär?

Har iaf kört hårt med ungarna idag. De fick bla bygga sandslott över golfbollar i övningsbunkern som de sedan skulle hugga fram på så få slag som möjligt. Sjukt kul att se men det är ett jäkla projekt innan alla fattat vad dom ska göra utan att slå ihjäl varandra:-) Ska ner på golfbanan nu och hugga lite. Får se om det blir en session då jag kommer hem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en +-0 dag går :shock:. Dock är jag +$1200 idag men ska man klaga lite fick jag in degen med AJs-QQ på KQsT som inte stod mot hans fyrtal så han rakade in potten på typ $1300.Kanske lite svårt att lägga mellanset dock :-). Angående tiden vet jag inte riktigt brukar bli några timmar per dag.Brukar lira när jag har lust och brukar ha lite mer lust när det går bra även om det inte är någon större skillnad. Lirat 19k händer i juni och brukar lira fem bord samtidigt.

 

Golfen är dock aningen bättre nu så formen kanske är på ingående framförallt börjar det finnas antydan till närspel samt att puttern jag köpte i USA har hoppat in i bagen. Min är dock svart.

GT.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis avslutat en fin session på 35 min. Började bra med att nästan dubbla med nötstegen mot nån fisk. Träffade rätt många händer under hela sessionen men åkte på ett par stycken magiska utdragningar mot tomtar i större potter tyvärr. Lite tråkigt men sånt som händer. Lyckades ju hitta ett fint plus iaf så ska väl inte klaga egentligen:-)

 

Juni so far: +$4866

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en kort pass på 25 min nu i sommarstugan. Riktigt kallt här. Har typ suttit och skakat medan jag spelat. Klart EV-.Måste nog ta o göra upp en eld eller nåt nu:-) Spelet flöt iaf på rätt bra. Fick bra utdelning på ett set och ett fyrtal. Hade en hjältesyn på g med A high mot en fisk också men jag chickade ur o han visade mkt riktigt sitt missade drag...Måste lita på readen!

 

Settar här på en lite halväcklig bräda mot en fisk. Vad sätter vi fi på?:roll:

Fi är 37/7/1.

 

Seat 1: jullle ($205.50)

Seat 2: Djegum ($410.30)

Seat 3: SuluMan ($466.30)

Seat 4: Kaffedopp ($528.60)

Seat 5: SpeedBooster ($594.40)

Seat 6: InYourAce ($410.80)

Djegum posts the small blind of $2.00

SuluMan posts the big blind of $4.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBooster2 of Diamonds 2 of Spades

Kaffedopp folds

SpeedBooster raises to $14.00

InYourAce folds

jullle folds

Djegum folds

SuluMan calls $10.00

*** FLOP *** 5 of Spades2 of Hearts3 of Hearts

SuluMan checks

SpeedBooster bets $22.00

SuluMan raises to $44.00

SpeedBooster calls $22.00

*** TURN *** 5 of Spades2 of Hearts3 of Hearts9 of Spades

SuluMan bets $66.00

SpeedBooster raises to $230.00

SuluMan raises to $408.30 and is all-in

SpeedBooster ?

 

Juni so far: +$5446

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel syn troligen leder du också. Känns som du ser spöken. Jag har min första backdag på länge. Ligger väl -$2700 och ska se om jag kan vända tillbaka lite.

 

fisk = random tvåpar

 

OK. mm har lätt att för att se mkt spöken då jag lirar.:-) Egentligen tvekade jag väl inte så länge innan jag tog synen. Utan var mest intresserad av hur ni tänker här. Är ju rätt comittad efter min raise också så folden är väl ganska utesluten kom jag på nu.:mrgreen: Aja, tack för kommentarerna iaf! Ska försöka hitta några kluriga beslut nästa gång 8-)

 

Rille, ajdå men det vänder säkert innan sängen. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev spelledigt igår. Gick brant på fisk, tunnbröd och sing star istället!:-) Och ja...man är inte någon stjärna på att sjunga. Inte många toner som sitter där dom ska. En superfisk helt enkelt. Men kul var det :mrgreen:

Har blivit nån timmas lir idag. Körde en 20+2 SNG för skoj skull som jag tog hem. Sen blev det en del cash också som gick helt ok. Gjorde en mkt tveksam turnbluff som jag inte är så stolt över men...

 

Juni so far: +$5924

 

Inga jättesvåra beslut men här känner jag mig lite osäker på vilken linje som är bäst. Ofta väljer jag precis som här en väldigt passiv linje. Bättre att raisa floppen? :roll:

Som ni ser hade jag kanske kunnat mjölka ut lite mer den här gången genom att iaf betta rivern...Men det är rätt ointressant. Undrar rent generellt bara hur ni skulle lirat JJ i en sån här situation. Vad jag kommer ihåg har jag och fi inte haft några större duster med varandra tidigare.

Fi är 21/15/3 och verkar rätt kompetent av det jag sett.

 

Seat 1: denise86_ ($589.00)

Seat 2: tyk3 ($183.88)

Seat 3: Kaffedopp ($429.40)

Seat 4: erikzamboer ($487.20)

Seat 5: dobbe11 ($100.00)

Seat 6: SpeedBooster ($458.80)

erikzamboer posts the small blind of $2.00

dobbe11 posts the big blind of $4.00

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SpeedBoosterJack of Hearts Jack of Clubs

SpeedBooster raises to $14.00

denise86_ raises to $48.00

tyk3 folds

Kaffedopp folds

erikzamboer folds

dobbe11 folds

SpeedBooster calls $34.00

*** FLOP *** 8 of Hearts3 of Clubs8 of Spades

SpeedBooster checks

denise86_ bets $70.00

SpeedBooster calls $70.00

*** TURN *** 8 of Hearts3 of Clubs8 of Spades3 of Hearts

SpeedBooster checks

denise86_ checks

*** RIVER *** 8 of Hearts3 of Clubs8 of Spades3 of Hearts6 of Hearts

SpeedBooster checks

denise86_ checks

*** SHOW DOWN ***

SpeedBooster shows Jack of HeartsJack of Clubs

denise86_ shows 10 of Spades10 of Hearts

*** SUMMARY ***

Board: 8 of Hearts3 of Clubs8 of Spades3 of Hearts6 of Hearts

SpeedBooster collects $239.00

 

 

Nu blir det käk sen sängen. Ska upp tidigt och lira KM foursome imorrn! gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK!

 

Precis kommit hem efter en lång dag på golfbanan. Började stabilt med att försova mig så fick gasa på ordentligt till banan. Skrek typ under däcken i varje kurva och lyckades också plåga upp volvon i 225. Blev en rätt bra tid.;-) Efter några snabba slag på rangen var det då dags att pegga upp för foursome. Delad ledning efter 18 hål. 5 slags ledning efter 27 efter bla en skön eagle.:-) Sen började kollapsen. Boggie 10:an, dubbel 11:an och helt plötsligt var det spännande igen. Och på det 14:e hålet är det total tilt. Jag slår drivern för mkt höger. Efter lite diskussion försöker min spelpartner slå en järn 5:a från höggräset i skogen upp mot green (par 5). Tjoffs och bollen studsar fram 2 m typ ospelbar intill ett träd. Tjoffs av mig och vi ligger fortfarande kvar i skogen...Blev till slut en trippel.:twisted: Vattenbesök på par 3:an direkt efter. Jag droppar och slår wedgen för långt. Då svartnar det typ för ögonen av ilska. Brukar vanligtvis vara rätt lugnt på banan men nu var det bara för mkt. 60 gradarn åker av över låret. Så vart man av med den oskulden också...Lite onödigt men som mongo brukar säga. Nu har jag iaf anledning att köpa en ny:lol: (har faktiskt tänkt byta ut wedgarna ett bra tag men inte blivit av)Hur som helst torskar vi med 1 slag. Bittert.

 

Får se om det blir nå lir ikväll. Känns som att det är tiltvarning innan jag ens börjat spela. Blir BIO mm istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt gjort att bräcka wedgen tycker jag!:-) Som nötgrinder måste man ta till lite sånna grejjer ibland för att få lite action på banan. Tråkigt att paltarna fick gå å vinna måste jag säga men vi kan ju inte skylla å nån annan än oss själva. Scorerna var allt annat än bra +10 på oss å +9 på er va?:oops: Bara att bryta ihop å komma igen till seriespalet nästa helg. Ska bli kul!

 

Farbror F ringde precis å frågade om vi skulle lira golfresan på onskväll. Greensome.. givet sa jag! Det ska också bli kul. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt gjort att bräcka wedgen tycker jag!:-) Som nötgrinder måste man ta till lite sånna grejjer ibland för att få lite action på banan. Tråkigt att paltarna fick gå å vinna måste jag säga men vi kan ju inte skylla å nån annan än oss själva. Scorerna var allt annat än bra +10 på oss å +9 på er va?:oops: Bara att bryta ihop å komma igen till seriespalet nästa helg. Ska bli kul!

 

Farbror F ringde precis å frågade om vi skulle lira golfresan på onskväll. Greensome.. givet sa jag! Det ska också bli kul. :-)

ja var väl nå sånt. helt stört att vi gav bort titeln till dom såhär. inte bra.

hehe läste om den. fan ni blir farliga där då. kanske man måste styra upp en spelpartner där:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...