Gå till innehåll

davelin o bumbum, uppåt eller neråt?


davelin

Recommended Posts

sitta o folda drygt 2h o vänta på turnad nötstege o ta betalt, inte roligaste sittningen, men värt att sitta när man vet att man får pröjs vid träff, jaja sova bör man sägs det..

+94kr,

hade det inte vart för msnpepp o pet shop boys hade jag lätt tiltat o givit bort mitt upptag efter ca 43min...

 

lilla helgsammanfattningen oxå kanske, jag o ett ex lyckades övertyga varandra om att det var värt att dra till hultsfred över lördagen, (bra gjort), sen vips så var bumbum på, o natten fre-lör vart parkbänk på oxå,, så det bar iväg (bakfullt o jävligt) vid kl15,

allt går fint, kanske lite väl fort, men nog fan öser man när man är ölsugen.. JÄRNFORSEN, det är där det händer,, tankar på den fulaste macken som finns ingenting funkade, bara kontant i diesel-maskinen, bara 95oktan i bensinmaskinen, bara automatbetalning,, i med hundra, MASKINEN ÄR SÖNDER TILT,, får stå o smygkrama fanskapet i 7min för att få i våra stackars ~9 liter... allt klart nu jävlar drar vi. 300m kommer vi då nitar killen hela dan framför, o jag dundrar nästan in i röven på denna stackars volvo.

ut flyger en rödsprängd liten bonde (alkad?).. SER DU INTE SKYLTARNA, eeh är det 30?.. JAG KÖRDE 50 O DU KOM IKAPP SOM EN JÄVLA DÅRE,,

gubbfan du nitade tro helvete jag kommer ikapp eller?

snubben börjar hota med alla han slagit o att han ska backa ner oss i ån o grejer, o så kommer nån trädvältare till son o ska lägga sej i

"ok, alskis, men alkis + trädvältare tar vi inte idag", så vi styrde av det hela o åkte vidare..

(anl till att gubben var tokig på fortkörare var att hans barnbarn leker på vägen??), ska det vara så?, haha...

vidare till festival, ÖÖÖÖLLL

o irlänsk julafton på det, jag vann störst vurpa o 5a i mål typ

upp med tält o in o kolla "manic street preachers", grymt gig +gaytåg i baren, fina grejer...

gifte oss gjorde vi oxå,, cliff hermansson heter jag numer.

vigdes burkletare oxå, jevla emosar

allt var tokfint, bra spelningar, tappar bort folk, äckelhångel med smuts, mer öl, o när allt är på topp, man är radiostyrd JÄÄVLA, pet shop boys levererar..

då är ölpengar slut o det börjar ösregna =(,, såg nästan hela gigget iaf, men missade SMK, icke bra..

men sammanfattat: jävligt skoj, fast det kändes halvsnappsat att dra över lör bara.. man hade massa extrapepp att göra av med idag ju..

wtf, tillbaka till lirandet tills nästa tripp,

peace & love kanske?..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

#Game No : 6026266229

***** Hand History for Game 6026266229 *****

$ 25 USD NL Texas Hold'em - Saturday, June 02, 12:40:36 ET 2007

Table Table 127875 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 6: HERO ( $ 61.78 USD )

Seat 1: Niegleve ( $ 25.23 USD )

Seat 2: ssslickkk ( $ 30.60 USD )

Seat 5: Praepman ( $ 26.25 USD )

Seat 4: AdilSbai ( $ 26.85 USD )

Seat 3: DarKey666 ( $ 25 USD )

ssslickkk posts small blind [$ 0.10 USD].

DarKey666 posts big blind [$ 0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Qs Qc ]

AdilSbai folds

Praepman raises [$ 1 USD]

HERO raises [$ 3 USD]

Niegleve calls [$ 3 USD]

ssslickkk folds

DarKey666 folds

Praepman calls [$ 2 USD]

** Dealing Flop ** [ 7s, Th, 6s ]

Praepman checks

HERO bets [$ 9 USD]

Niegleve calls [$ 9 USD]

Praepman is all-In [$ 23.25 USD]

HEROfolds

Niegleve is all-In [$ 13.23 USD]

 

 

är det rätt att folda eller ska man ta syn? . vad sägs? .

i min mening kan han bara ha AA eller satt ett set för att göra det spelet. . .

Väldigt kall fold. :shock: Men visst han hade säkert AA denna gång eftersom du posta den här.. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån jävel ljuger, SvS säger att dom inte har prob o telia säger detsamma (o funkar till allt annat).

kan det inte kolapsa mitt i nån hand som inte betyder nåt?, måste det dö när man får spel på en 12kortswrap med TP?,, (som förövrigt kåkade ser jag i HHn nu)

lite sådär lagom härligt tiltad nu, jävla tur att jag kom på att jag bara har en mus precis när jag skulle släppa efter en fullsving mot golvet,..

jaja, den lever med diverse bitmärken iaf.

chips o film eller vafan ska man ta sej till?..

-85kr blev det iaf, det ska ändras innan det sovs iaf (om skiten tillåter)

 

edit: inet fan tillät dom mej spela alls,

telia mobbas, jag bommar en hand, SvS kastar ut mej o säger att jag bommat 10 rundor,, TACK.. spec ikväll när allt var på topp o det var fint värde på borden TACK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får bli några dagars paus nu, iom att telia är sjukt lurigt =/..

funkar inte alls, man spelar en stund sen bara totallåser det sej som det skrevs igår. och där kommer SvS in i bilden o förstör på sitt sätt oxå.

jaja, beställde en lap idag.

antingen fortsätter liret när den kommer men är det fortf åt helvete med uppkopplingen så får vi väl vänta till efter midsommar,..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog ett tag det här,

men ikväll så lagade vi det hela :-D

så glad att äntligen sitta o lira igen så jag i princip gav bort pengar ikväll.

kanske dumt men kändes bra ändå, imon tar vi tillbaka det..

gött o lira på laptop oxå juh,

ska vi bara se om pengarna från prima o ladbrokes kan komma ut så vi kan peta in på SvS o sätta ett vettigt juli-mål som inte tiltas bort på dålig uppkoppling, pallar inte lira 0,5/1 som rullen där motiverar för tillfället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen tillbaka efter (antar jag) en låååång veckas frånvaro :D

 

 

man tackar :-)

gött o vara tillbaka o lira igen, även om det inte var nåt direkt långt uppehåll haha.. men fulutdragningarna kom direkt :-P,

fast wtf, han gör 2 jättefel i handen o så sånt får man ta.

ser ut att hamna ca -100kr på den här sittningen (ca 1h 30min, 2st FR-NLT)

pepp jävla på lite PLO senare, :-D så det blir det nog iom att det börjas sent på jobbet imorgon..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holla

 

Grinda utomhus säger du... Blänker som fan på min laptop och blir i princip omöjligt att se nånting så fort jag tar ut den. Hur har du löst det? Nåt slags skydd eller är det min som är ovanligt blank?

 

 

 

sitter på altanen med ett lakan uppsatt mot solen bara, (o ibland i skuggan under en stor hängbjörk.. lite blänker det, men inte så det stör :-D

 

 

 

 

jag är ju bara lite blind o lustig.

pengar från prima kom ju idag :-P, flyttat in det på SvS nu så det är 3935kr där nu..

kör vi från det, på micro med upptag i förhållande till vad andra vid borden har.

ska vi se om vi kan gneta upp det för att klättra upp till 2,5/5 igen, bör väl inte ta för länge ;-)...

segt att gå ner iofs, men massa räkningar o bös så jag vart tvungen att nalla på rullen..

pisspaus sen kör vi igång,,

kommer köra en del FR-NLT som jag dundrar in i pokeroffice igen oxå, så får vi se om jag vet vad jag sysslar med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tålamod är bra saker, avsaknad av detta var min starka sida förr..

men man måste ju sitta kvar om det finns värde, även om man petar iväg nåt upptag hit o dit i början av sin sittning..

vände iaf ett maffigt minus, nåt dumspel o ett top2 mot mellan-set (som han spelade fint, var säker på att det var ett fd)

jaja, vänder det som sagt,,

slutade +148kr

o rullen säger därmed 4083kr.

lagom bra start får jag ändå tycka, 114 händer på 1h 10min..

jeevla få händer när man lirar FR, men vi får helt enkelt utöka några timmar per dag ;-)..

nån halvspännande hand var det, fast får inte fram det :-(, nåt keffat med historyn,

nu blir det slagga. så fortsätter vi uppåt imon. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha,, jag har nog nån fin motsatt uttagsrigg med mej..

skottades PLO100 på lad nu för $40 av det jag har kvar där.

inte lite lätt att göra $92 av dom :-P,

spelade iofs bra o hade jätteedge mot en kille som det var HU mot ett tag,

fast så lätt ska det inte gå i ett spel man nyss lärt sej. eller? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holla

 

Grinda utomhus säger du... Blänker som fan på min laptop och blir i princip omöjligt att se nånting så fort jag tar ut den. Hur har du löst det? Nåt slags skydd eller är det min som är ovanligt blank?

 

Det går utan större problem att av pappkartong fixa till en strut som man sätter fast runt skärmen så att blänket försvinner.

Det finns (iaf förut) sådana "profs"skydd att köpa som en del bildredigerare använder sig av. Men att göra den själv av gaffa och pappkartong (och blir nog lättare att vika ihop) är nästan både ballare och blir mer exakt för din dator. Samt då kan du få den i den färg du själv vill =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går utan större problem att av pappkartong fixa till en strut som man sätter fast runt skärmen så att blänket försvinner.

Det finns (iaf förut) sådana "profs"skydd att köpa som en del bildredigerare använder sig av. Men att göra den själv av gaffa och pappkartong (och blir nog lättare att vika ihop) är nästan både ballare och blir mer exakt för din dator. Samt då kan du få den i den färg du själv vill =)

 

Jag beställde just ett sånt skydd från http://www.theithelper.com/laptopshade.htm

 

Måste ju kunna grinda ute 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ujuj,, 5manna på SvS är inte min grej.

bara -87pix iofs, men det här var nog den värsta sittningen jag haft i år, 4/5 CBs blev kontrade, 4/5 höga PPs mötte A-flopp, ingenting funkade..

inte för att sånt här är såpass illa för rullen men jävlar va tiltande,

nä, jag får hålla mej till 10manna tills man kommit upp nån nivå,.

får helt enkelt utöka till 3-4bord o lära mej leva med överlappet.

för 100händer i timmen blir ganska lojt,

nu blir det jobba 4h, sen tillbaka till gnetet, få se om det blir testkörning med 3 (4)? bord eller om det blir lite PLO30 på lad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirades en del igår då man var ledig.

gick iaf lite uppåt .. har ca $250 på empire nu . får se om man gör ett försök ikväll eller under morgondagen att klara av målet att komma till $300 under juni. vet inte om tiden finns en då man har lite saker att göra.. t.ex. jobba..

 

hade ganska fin statiskt på AA fram tills igår .. 21 raka .

men bara för att man 1 gång ville få lite mer betalt när man flóppat top set så drar han ut med en stege på river. ska fan aldrig mer slö spela AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev en sittnig ikväll ..

började lite halv dåligt och backade $15 . bara fylla på fullt för bra spel var det icke. jobbar tillbaka och stänger det bordet +$7.

 

öppnade ett annat bord och spelade riktigt bra . upp till $59 på bordet när denna handen kommer.

 

#Game No : 6107736450

***** Hand History for Game 6107736450 *****

$25 USD NL Texas Holdem - Friday, June 29, 19:40:24 ET 2007

Table Table 125838 (No DP) (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: Reiner878 ( $74.71 USD )

Seat 2: HERO ( $59.12 USD )

Seat 4: ragraiser ( $40.66 USD )

Seat 6: salve2000 ( $15.25 USD )

Seat 5: QQbazTT ( $25.54 USD )

Reiner878 posts small blind [$0.10 USD].

ragraiser posts big blind [$0.25 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ 2c 2s ]

QQbazTT folds

salve2000 calls [$0.25 USD](spelat riktigt löst, och gjorde många skeva bets)

HERO calls [$0.25 USD]

Reiner878 calls [$0.15 USD](verkde vara en ganska solid lirare)

ragraiser checks

** Dealing Flop ** [ 7c, 2h, Jc ]

Reiner878 bets [$0.25 USD]

ragraiser folds

salve2000 raises [$0.50 USD]

HERO raises [$2 USD]

Reiner878 raises [$4.75 USD]

salve2000 is all-In [$14.50 USD]

HERO is all-In [$56.87 USD]

Reiner878 calls [$53.87 USD]

** Dealing Turn ** [ Jd ]

** Dealing River ** [ Qh ]

Reiner878 shows [ 7d, Jh ]a full house, Jacks full of Sevens.

salve2000 doesnt show [ Kc, Ks ]two pairs, Kings and Jacks.

HERO doesnt show [ 2c, 2s ]a full house, Twos full of Jacks.

Reiner878 wins $87.74 USD from side pot #1 with a full house, Jacks full of Sevens.

Reiner878 wins $44 USD from the main pot with a full house, Jacks full of Sevens.

Game 6107739038 starts.

 

ska man folda botten set när man får en höjning och och ett ställ efter man slagit om mot deras bet? kanske . men kändes som Reinerjagade nötfärg och den andra hade AJ/KJ eller något ...

blev juh glad när man såg den andra J:en .. så fyller han sitt 2 par.

kommer inte klara av junis mål efter detta iaf. får bli nya mål i Juli att klara iaf.

 

reslutat Juni.

 

insatt $100

nu $232

plus $132

antal spelade händer 3213, BB/100 6,97.(lite för lågt :-( )

 

men plus iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gött pass ikväll :-D.. inte jätteplusset men trevligt

syrrans kille har vart här så vi har kört lite ihop, alltid skoj.

kört ett 1/2 FR-NLT på SvS (194 händer) o ett 0,15/0,30 SH-PLO på lad (ca 300 händer),.

SvS var stadigt från start trots galen korttorka o totalmissar, blev en fin liten topp-triss i A där sen så det slutade +198kr.

laddies däremot var tokigt motklonkat, o lite tilt på det o jag tappar halva $20 upptaget,, jobbar tillbaka till -5 o går o äter lite tårta.. sen var det dags igen, första handen dubblar jag mina nyinköpta 20 (bytte bord), sen sitter jag o i princip ger bort pengar ner till $12!!!.

jaja, vi skärper oss, laddar 5 o kör,, jobbar ganska lätt upp till 30 igen, dippar till 20,, då kommer kvällens hand,,

(ni får ursäkta mitt ihopkok här men HHn vill inte funka :-(.. )

KsJsTc8s, floppar tokwrapet 5d7d9x, halvpottas o jag turnar in Tx.. berusad dansk jättefisk minibetar, semiLAG tomte halvpottar, jag pottar, blir ställ på oss alla 3..

inte para inte ruter... bordet parar,, o dom går i muck båda 2!!!!!!...

$53 potten där ja...

så PLOn slutade +$27

 

hade en ganska intressant pott tidigare oxå...

K9xx floppar TJQ i dubblad pott mot galen dansken o en tight-nisse, jag halvpottar, dansken slår pott (pottar alltid när han bluffar), japp vi dundrar in när tightis foldat, han trycker upp halvpott (nästan all-in), jag tänker en stund o lägger,, är den folden sjukt kall?.. kom på precis när jag tryckte att tightis kanske bara kontrabluffade, men hade han comittat sej då med mej bakom?.. kändes som ett dumt läge att "chansa" men nu i efterhand känsn det mer o mer fel

 

 

hmm, lite mål o grejer för juli kanske.. får fundera över natten,

men prel får vi väl säga 2000kr + $200, känns ganska vettigt, o runt 6,000 händer NLT, o PLO vettefan, om man skulle köpa PT-omaha kanske?,, nån som har det som gillar/ogillar det?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja vad ska man säga . cp pokerdag .

 

började med att lira 2 bord NL25 men gick åt skogen totallt . -$70 och när tilten så stängde ner och gjorde mat ist.

 

sedan lite halv galen och upp och skotta NL100 .

in med $50 ut med $130 . så ett plus på $80

kändes lite halv skevt att lira 0,5/1 men funkade bra , kändes iaf som man spelade bra .

 

satte även igång en $11 turbo rebuy turre. vet inte varför . kände bara för att lira en turre.

helt cp turre alla gick all in hela tiden.men gick bra. spelade la ungefär 6 händer innan man var ITM . men hade bara 1 bb när man kom dit så räknade juh inte med att vara så länge. men pokergudarna kände annat och vips så var man på finalbord med en averagestack . där var det bara att vänta tills händerna kom. åkte till slut som 6 efter en KJ mot QQ . kanske borde väntat men var så tight så skulle juh egenligen nallatsblindarna men BB satt som sagt på QQ . men iaf $801 in till rullen.

 

 

tur att man inte satt några mål innan idag för juli . för de hade nog varit avklarade nu så blir att sätta nya imorn när man inte är så seg.

 

BR 30/6 = $232

BR 1/7 = $1041

 

Jag är nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...