Gå till innehåll

SNG AK på bubblan, syn/fold?


Recommended Posts

Hittar AK på bubblan när CL ställer in och Shortstack synar, vad gör jag i detta läge? Given syn eller?

 

CL är plussande SNG spelare medan Shortstack är jättefisk, enligt SharkScope. I denna grytan så har CL spelat ganska tight i början men sedan öppnat upp sig och spelat ganska löst ju mer marker han fått. Shortstack fisken har spelat tok löst...ja typ 80% av händerna.

 

OnGame Network Game 5,5 turbo dollar SNG

 

Seat 1: rsejdic ($452)

Seat 3: Hero ($2168)

Seat 6: TriTop1 ($5616)

Seat 8: Cre8tor x ($6764) (Button)

 

Dealt to Hero [:Ad::Kc:]

 

rsejdic: posts small blind 400

Hero: posts big blind 800

 

TriTop1: folds

Cre8tor x: bets 6764

rsejdic: calls 52

Hero: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn.

 

chip leadern har förmodligen ett lågt par eller så har du ju honom dominerad.

shortstacken som är lös är helt random, men eftersom han har så lite stålar så är det bara att stoppa in!

 

1. Din hd på storstack består alltså av PP eller Ax, helt fel.

2. Shortstacken har any two här, inte för att han är lös, utan för att han redan har stoppat in hela stacken i form av SB.

 

Foldar vi ger vi storstacken möjlighet att slå ut honom utan risk att själva åka ut, med tanke på att SB är inne i potten redan innan handen börjar får man hålla det troligt att storstacken har en något bättre hand än any two, vilket kan innebära en smärtfri resa in i pengarna.

 

Foldar vi och lillstacken vinner har han marker kvar att klara sig ett varv, vilket kan leda till att han åker ut genom, 1.misstag 2.nästa rundas mörkar.

 

Är mellanstacken en klant kan även han åka ut i nästa varv.

 

Vi kan alltså ta risken att låta lillstacken dra ut två spelare, och vi hamnar OOTM (katastrofalt) eller låta lillstacken klara sig i två omgångar för att hålla sig kvar, (först mot storstack, sedan i nästa rundas mörkar mot förmodat tre spelare). Lägg därtill att händer ska spelas emellan så är det för mig en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant läge!

 

Utan att ha räknat på det så känns det som om jag maximerar möjligheten att komma ITM genom att folda.

 

Synar jag så blir jag 3:a om CL vinner potten. Det är givetvis OK, liksom om jag synar och vinner.

 

Men om jag synar och Shortie vinner huvudpotten så har jag ändå goda möjligheter att vinna sidopotten - som är den stora. Men i så fall är jag fortfarande bara chiptrea (om än med stabilare stack) och kvar på bubblan.

 

Och om jag synar och Shortie vinner huvudpotten och CL sidopotten så är det katastrof.

 

Om vi å andra sidan foldar så är chansen god att CL slår ut Shortie så att vi blir 3:a utan risk. Och även om Shortie vinner så har han bara drygt 1 BB och är bra mycket mer desperat än vi. Plus att vi har kvar chansen att t.ex. mellanstacken åker i nästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn.

 

chip leadern har förmodligen ett lågt par eller så har du ju honom dominerad.

shortstacken som är lös är helt random, men eftersom han har så lite stålar så är det bara att stoppa in!

 

CL kan ju ha precis vad som som helst. Skulle inte sätta honom på ett lågt par. Eftersom han fömodligen räknar med att hero lägger sig med de flesta händer (m h t lillstacken) kan han ju ställa med vad som helst för att stjäla.

Även lillstacken kan ha vad som helst då det bar kostar honom 52 för att vinna över 1200 så lär han syna med allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant läge!

 

 

 

Om vi å andra sidan foldar så är chansen god att CL slår ut Shortie så att vi blir 3:a utan risk. Och även om Shortie vinner så har han bara drygt 1 BB och är bra mycket mer desperat än vi. Plus att vi har kvar chansen att t.ex. mellanstacken åker i nästa hand.

 

Nej, han tar ju vår halva blind också och får drygt 1200, vilket vi också får kvar om vi foldar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta skriva såna här korkade inlägg.

 

Dina inlägg i tråden är lika korkade så föregå med gott exempel.

För övrigt så är handen i fråga en ointressant nobrainer.

 

Om sb hade råkat lägga sig och hero haft större stack så blir handen intressantare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...