Gå till innehåll

Tillbaka med blodad tand! Brian och CTS se upp...


Dave^

Recommended Posts

Nu vet jag vem du är. Du är tiiiiiight! :)

Haha okej :) ganska säker på hur du kom på det, men jag tänker inte säga metoden så någon mer får reda på mitt nick haha.

 

Jo, jag är tight, brukar lira så många bord och fokuserar mycket på att ta fisk pengar och då är det jobbigt att komma i många marginella lägen. Men jag jobbar på att lira lite lösare. Vad har du för stats på mig förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha okej :) ganska säker på hur du kom på det, men jag tänker inte säga metoden så någon mer får reda på mitt nick haha.

I'm damn smart! :)

Jo, jag är tight, brukar lira så många bord och fokuserar mycket på att ta fisk pengar och då är det jobbigt att komma i många marginella lägen. Men jag jobbar på att lira lite lösare. Vad har du för stats på mig förresten?

15.5/12.0/1.9 på drygt 300 händer.

 

På det lilla urval jag har ser det inte ut som om du har så jättestor skillnad på öppnings-HD:ar i tidig och sen position. Om du vill öppna upp lite mer föreslår jag att du börjar stjäla mkt oftare, både med och utan limpare. Din Att. to steal blinds är på 17%, min är ungefär dubbelt så hög. Finns mycket mer värde att hämta från blindsen för dig.

 

Du verkar iofs vansinnigt tight i blindsen, så du har säkert en brant positionskurva ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I'm damn smart! :)

 

15.5/12.0/1.9 på drygt 300 händer.

 

På det lilla urval jag har ser det inte ut som om du har så jättestor skillnad på öppnings-HD:ar i tidig och sen position. Om du vill öppna upp lite mer föreslår jag att du börjar stjäla mkt oftare, både med och utan limpare. Din Att. to steal blinds är på 17%, min är ungefär dubbelt så hög. Finns mycket mer värde att hämta från blindsen för dig.

 

Du verkar iofs vansinnigt tight i blindsen, så du har säkert en brant positionskurva ändå...

Okej, jag har rätt stor skillnad på UTG och knappen faktiskt, UTG har jag VP$IP på 12% och på knappen ligger den på 21%. Men det är helt klart sant att jag bör försöka stjäla mer ändå. Postade faktiskt en tråd om att öppna upp mitt spel på 2+2 idag. Kolla gärna in den om du vill och ni andra som läser här också förstås. :)

 

Länk till tråden: http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=10667998&an=0&page=0#Post10667998

 

Vad har du för VP$IP och PFR förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag har rätt stor skillnad på UTG och knappen faktiskt, UTG har jag VP$IP på 12% och på knappen ligger den på 21%. Men det är helt klart sant att jag bör försöka stjäla mer ändå.

Mmm, misstänkte det mtp dina blindsstats. Har ju alldeles för få händer på dig för att dra någon slutsats, gissade mest. ;)

Postade faktiskt en tråd om att öppna upp mitt spel på 2+2 idag. Kolla gärna in den om du vill och ni andra som läser här också förstås. :)

 

Länk till tråden: http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=10667998&an=0&page=0#Post10667998

wolfram har en bra poäng:

Are you winning monies? If so, then wtf are you doing trying to fix something that ain't broke.

Men, ändå. Vem vill vara en NIT? ;)

Vad har du för VP$IP och PFR förresten?

Ungefär 22/17.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, misstänkte det mtp dina blindsstats. Har ju alldeles för få händer på dig för att dra någon slutsats, gissade mest. ;)

 

wolfram har en bra poäng:

 

Men, ändå. Vem vill vara en NIT? ;)

 

Ungefär 22/17.

Mm, sant. 22/17 Är någonstans jag också skulle vilja ligga på, blir att jobba jobba för att nå dit. ;)

 

Lirade en natt session och slutade $500 upp. Hände inte så jätte mycket, mest standard händer faktiskt.

 

Imorgon, eller senare idag då egentligen blir det att dra iväg och bada med några kompisar. Det kommer bli nice och kallt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp $1200 efter 1000 händer idag. Mycket tack vare att jag satt med en tiltad snubbe på ett bord och lirade heads-up. Sedan hittade jag honom på ett annat bord och plockade lite av honom där också. :)

 

Ett exempel på spel från Mr.Tilt.

EverestPoker Game #1639983140: Table Bamako-15 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 15:14:01 - 2007/06/08

Seat 1: HERO ($774.50)

Seat 2: JackPott21 ($186.70)

HERO posts the small blind of $2.00

JackPott21 posts the big blind of $4.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO[6c Kc]

HERO raises to $12.00

JackPott21 calls $8.00

*** FLOP *** [8s Ks Tc]

JackPott21 checks

HERO bets $18.00

JackPott21 calls $18.00

*** TURN *** [8s Ks Tc] [6s]

JackPott21 bets $60.00

HERO raises to $240.00

JackPott21 calls $96.70 and is all-in

Uncalled bet of $83.30 returned to HERO

*** SHOW DOWN ***

JackPott21 shows [2d Ts]

HERO shows [6c Kc]

*** RIVER *** [8s Ks Tc 6s] [2c]

*** SUMMARY ***

Board: [8s Ks Tc 6s 2c]

HERO collects $372.40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä... upp $600 idag, bara, kunde blivit bra mycket mer. :( Låg som mest $1,6k upp när jag blev översettad i en $1100 pott och precis när jag skulle stänga ner råkar jag ut för en KK mot AA och en $800 pott åt skogen. Fan... är jävligt tiltad nu, trots att jag slutade på "+".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Alraight, det var ganska länge sedan jag skrev i den här dagboken. Men nu känner jag för att dra igång den igen.

 

Vad har hänt sen sist då? Juni månad blev kalas bra och jag slutade på 60-70kkr upp och juli månad ligger just nu på break even. Började månaden med att troska $3k på första dagen. Sedan har det varit lite svårt att hamna på rätt sida om 0 så att säga. NL1000 har jag verkligen inte lyckats komma upp på än, väntar på en ny streak på NL400 sedan ska jag nog upp och testa mitt fiskespö där och se om det kan bli några resultat.

 

Har förövrigt också blivit medlem på Cardrunners.com och jag måste säga att det är helt klart värt, mycket schyssta filmer och Sbrubgby är jäkligt skön hehe. Jag blev förresten medlem efter feting backet, kännde att jag behövde ta tag i mitt spel eller nått sånt. Men egentligen kan jag spelet (tror jag iaf :)) och har mest problem med att tilta eller gå emot vad jag vet är rätt. Någon som vet hur man kommer till rätta med det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag slutade jag $2k upp, vilket alltid är nice. Spelt flöt på och blev inte så svåra beslut, grindade på och gjorde några moves här och där som gick hem. Imorgon ska jag till bulgarien/sunny beach och festa med några kompisar, det ska bli kul! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag slutade jag $2k upp, vilket alltid är nice. Spelt flöt på och blev inte så svåra beslut, grindade på och gjorde några moves här och där som gick hem. Imorgon ska jag till bulgarien/sunny beach och festa med några kompisar, det ska bli kul! :)

 

Verkar som att dina resultat är som en berochdalbana även fast du är såpass tigth =)

 

bulgarien/sunny beach

 

Ta det lungt, min bror var där en vecka, och berättade om en kille som bråkade med en vakt, slutade på sjukan med en i princip uppsprättad mage :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det var ett tag sen jag skrev här och nu är det dags för en uppdatering: Det har gått helt okej, eller rättare sagt så gick det ruskigt bra ända tills för cirka 3 veckor sedan, då bar det utför som bara den och jag ligger 7k från ATH. Anledningen till att det har gått så dåligt är nog för att jag spelat utan att tänka direkt och spelat lite som en robot (och givetvis har jag haft en del oflyt ;)).

 

Nu är det dags att komma tillbaka och bli vassare än någonsin! Nu jävlar ska jag klättra till highstakes. That's it. Jahaja... lycka till tänker ni, hur ska han göra det? Planen är att från och med idag se på alla situationer som unika och värdera dem noga och hela tiden fråga varför man gör som man gör osv. Vidare ska jag dra ner från 8 bord till 4 bord för att hinna med att analysera spelet noggrant. Sedan kommer jag även att nöta CR videos som bara den och så ska jag spela sessioner på 1h och 15min. Jag har märkt att jag börjar tappa fokus om jag spelar längre. För att verkligen håla det kommer jag att sätta på en ringklocka som är en bit från datorn haha.

 

Givetvis kommer jag att uppdatera och säga hur det går här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har sett på 2p2 att du verkar ha haft det kämpigt i det sista. Håller du fortfarande hus på Everest?

Jo, det är sant. Jag har haft några tunga veckor, men som tur är så hade jag en $14k+ vecka precis innan det bar utför. :)

 

Just nu så håller jag på att spela in FPP till en x-box 360 på pokerstars. Men när jag är klar med det så ska jag nog gå tillbaka till everest igen eller kanske spela på sunpoker då det är bra RB och bonus där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[det är synd om mig]

Nu har jag spelat in FPP till x-boxen. Å andra sidan backade jag $450 på sessionen. Det är väll kanske inte så mycket att gnälla över... OM det inte vore för att jag INTE slutat på PLUSS de senaste TRE jävla VECKORNA i princip. Fy fan vad jag hatar att förlora... hur fan kan folk alltid floppa ut mig och floppar de inte ut mig drar de ut mig... kul som fan... ibland hatar jag turmomentet i poker... det är så jälva vidrigt... gah!

[/det är synd om mig]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kollade jag en video från CR -Green Plastic 73 ($5-10NL 2 tbl on FTP) 9/7/07. Den var ganska intressant och han visade hur man kan slå tillbaka mot över aggro Fi som 3-bettar mycket. Han visade att man profitabelt kan syna 3-bets med mediokra händer i position och höja över deras CB på de flesta floppar eller floata dem. Det här är helt klart något jag ska exprimentera med. Som det är nu brukar jag bara 4-betta rakt av mot Fi som 3-bettar mycket, men att syna och spela ut dem efter flopp kan bli intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...