Gå till innehåll

Prima 200k, JJ. Suger spelet?


Recommended Posts

Spela precis den här handen i 200k på prima. Vilken linje tar ni? Och är min linje i handen bra för att inducera bluffar?

 

 

 

** Game ID 1410018156 starting - 2007-05-27 21:44:07

** $200,000 GUARANTEE[987428]:Table 106 [Multi Table Hold 'em] (150.00|300.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- xcuseme sitting in seat 1 with $4050.00

- Yannn sitting in seat 2 with $15969.43

- eMINENS sitting in seat 3 with $3235.00

- Minucci sitting in seat 4 with $4832.50

- _pippo_ sitting in seat 5 with $15941.79 [Dealer]

- rooggan sitting in seat 6 with $5820.00

- jenny666 sitting in seat 7 with $5647.53

- XO sitting in seat 8 with $5715.00

- Fruktkaka sitting in seat 9 with $4518.75

- MrGump sitting in seat 10 with $9741.50

 

rooggan posted the small blind - $75.00

jenny666 posted the big blind - $150.00

 

** Dealing card to Minucci: Jack of Clubs, Jack of Diamonds

XO folded

Fruktkaka folded

MrGump folded

xcuseme called - $150.00

Yannn called - $150.00

eMINENS folded

Minucci raised - $750.00

_pippo_ folded

rooggan folded

jenny666 called - $750.00

xcuseme folded

Yannn folded

 

** Dealing the flop: 2 of Diamonds, 3 of Spades, 6 of Hearts

jenny666 checked

Minucci checked

 

** Dealing the turn: 9 of Spades

jenny666 bet - $937.50

Minucci called - $937.50

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

jenny666 bet - $1600.00

Minucci called - $1600.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju så man hoppas att fi också tänker, att han tror att vi gör en vek syn och att han skjuter en tunna till på river.

 

 

Det är klart, men frågan är vad vi sätter fi på. Om vi sätter honom på överkort så känns spelet ganska farligt. Har han överpar så är det väl det bästa spelet men känns ändå som att man någonstans måste testa styrkan på sin hand annars är det väl meningslöst att ens raisa preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart, men frågan är vad vi sätter fi på. Om vi sätter honom på överkort så känns spelet ganska farligt. Har han överpar så är det väl det bästa spelet men känns ändå som att man någonstans måste testa styrkan på sin hand annars är det väl meningslöst att ens raisa preflop.

 

haahahahahahahahaahahahahahahaahahahahhahahhahahaahahahahahahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte varför du checkar bakom på flopp och sen synen på turn är ju så vek så man blir rädd.

 

 

 

Jag checkar inte för att jag är "rädd" för vad fi sitter på. Jag checkar för att potten är stor och med en check bakom på flop så sitter man oftast med 2 överkort. Det ger Fi ett ganska fint bluffläge vilket jag hade hoppats på. Och så håller man nere potten om man ligger efter. Får ha i åtanke att Fi kallsynar preflop i BB.

 

Vad vinner jag på att slå om på turn? Förklara gärna om jag är ute och cyklar enligt din uppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkar inte för att jag är "rädd" för vad fi sitter på. Jag checkar för att potten är stor och med en check bakom på flop så sitter man oftast med 2 överkort. Det ger Fi ett ganska fint bluffläge vilket jag hade hoppats på. Och så håller man nere potten om man ligger efter. Får ha i åtanke att Fi kallsynar preflop i BB.

 

Vad vinner jag på att slå om på turn? Förklara gärna om jag är ute och cyklar enligt din uppfattning.

 

Förstår hur du tänker, men känns som du undervärderar din hand. Om du nu är efter så kommer du antagligen förstå det och lyckas komma undan. Som det är spelat nu så känns det som att du kanske ger bort frikort i onödan. Precis som du sa så är potten stor, kanske värt att försöka plocka den direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser väl helt ok ut.

Spelade en likadan hand nyss i en sng. Jag hade JJ, raisade pf fick en syn. Hade position på fi.

flop Q 10 10

check, check

turn 6

rundcheck

river 7(inga färger ute)

fi sätter mig all-in med lite över potbett. Jag synar ner hans AK.

 

I ditt fall fanns det ju dock inga överkort, så då blir det kanske lite vekt.

Jag gillar det om du inte har nån tomte/tilt-read på fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...