Jakelamotta Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 Tidigt i betssons cashback-weekly turnering. Jag ligger på 23:e plats(200 startande) kanske 150 kvar eller nåt. Har ca 4400 i chips med avg stack på 2700 och blindsen 50-100. Jag får AQ i tidig pos. och höjer till 300 en väldigt lös spelare går all-in för totalt 3000, jag vet att jag antagligen har han slagen så jag synar och mycket riktigt är jag favorit om än ingen större. Han har JTs. Min read var korrekt men jag är ändå tveksam om jag verkligen gjorde rätt. Jag är ju sällan större favorit än 60-40 och jag ligger så pass bra till att det är onödigt att riskera 3/4 av min stack eller ska man ta varje vara på en sån här möjlighet att dubbla upp. Just denna gång vann jag men det kunde ju lika gärna ha gått andra vägen. Tänker jag rätt? Citera
Doubleofaces Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 jag hade synat med tanke på att det är en frirulle och hoppats dra ut mot hans låga pp. (: i övrigt, hade jag nog slängt handen ganska kvickt i en "riktig" turnering om jag inte håller TT+/AK, generellt sett då Citera
mgps Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 frirulle kanske men det är väl ordentliga priser, inte 5 dollar i förstapris... Citera
mgps Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 Tidigt i betssons cashback-weekly turnering. Jag ligger på 23:e plats(200 startande) kanske 150 kvar eller nåt. Har ca 4400 i chips med avg stack på 2700 och blindsen 50-100. Jag får AQ i tidig pos. och höjer till 300 en väldigt lös spelare går all-in för totalt 3000, jag vet att jag antagligen har han slagen så jag synar och mycket riktigt är jag favorit om än ingen större. Han har JTs. Min read var korrekt men jag är ändå tveksam om jag verkligen gjorde rätt. Jag är ju sällan större favorit än 60-40 och jag ligger så pass bra till att det är onödigt att riskera 3/4 av min stack eller ska man ta varje vara på en sån här möjlighet att dubbla upp. Just denna gång vann jag men det kunde ju lika gärna ha gått andra vägen. Tänker jag rätt? man kan ju folda AQ i tidig pos...men klart om du tror dig leda över hans HD så ska du syna hans ställ. Citera
dlinder Postad 26 Maj , 2007 Rapport Postad 26 Maj , 2007 Tidigt i betssons cashback-weekly turnering. Jag ligger på 23:e plats(200 startande) kanske 150 kvar eller nåt. Har ca 4400 i chips med avg stack på 2700 och blindsen 50-100. Jag får AQ i tidig pos. och höjer till 300 en väldigt lös spelare går all-in för totalt 3000, jag vet att jag antagligen har han slagen så jag synar och mycket riktigt är jag favorit om än ingen större. Han har JTs. Min read var korrekt men jag är ändå tveksam om jag verkligen gjorde rätt. Jag är ju sällan större favorit än 60-40 och jag ligger så pass bra till att det är onödigt att riskera 3/4 av min stack eller ska man ta varje vara på en sån här möjlighet att dubbla upp. Just denna gång vann jag men det kunde ju lika gärna ha gått andra vägen. Tänker jag rätt? Du ska ta vara på varje bra möjlighet att ackumulera chips, nåt annat finns inte. Vad ska du göra annars, bara trycka in pengarna när du har nöten? Citera
Recommended Posts