Gå till innehåll

Chans att hitta kortbedägare?


Recommended Posts

Ett tag sen blev farsans American Express utsatt för kortbedrägeri, där pengar sattes in på spelsidor och tvättades. Det handlade inte om några jätte stora summor men runt 100tkr.

 

Spelbranchen är ganska utsatt för bedrägerier och liknande så jag gör ett antagande att någon här inne blivit bedragna på liknande sätt någon gång också. Det jag undrar över är hur om det är nån idé att ha förhoppningar på att kunna haffa tjuvarna, om de inte betett sig helt idiotiskt? Jag vet att vid hackade konton verkar det aldrig leda till att någon tas fast.

 

Har svenska polisen resurser och möjlighet att spåra tvättade pengar? Gör sidorna någon ansträngning för att hjälpa till? Vems ansvar är det att hitta bedägarna, polisen, AE, sidornas? Någon som har varit i samma sits?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Polisen gör ingenting ang online-kortbedrägeri vad jag hört.

 

Dock borde din pappa få tillbaka pengar av banken.

Har en del bekanta som råkat ut för liknande, de har fått tillbaka pengarna av banken iallafall. (inte varit de summorna men upp till 20t kr iallafall)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...