Gå till innehåll

Peekka, ännu en fisk på SvS!


peekka

Recommended Posts

Tjenare alla PF:are!

 

Jag har hängt här på forumet ett bra tag men inte skrivit så mkt, laggt upp någon hand här och där men annars mest observerat andras inlägg. Nu har jag också tänkt att starta en dagbok främst för att kunna få lite synpunkter på mitt spel.

 

Lite om mig, jag ska fylla 22 i sommar och har väl spelat poker till och från i ca 2,5 år. Var ute och reste för ett år sedan och sen när jag kom hem satte jag in 100 euro på unibet när det fortfarande tillhörde B2B nätverket, dessa har sedan dess vuxit stablit på cg men främs på pga av tunerings spel.

Nu spelar jag främst MTT:s och NL100. Tuneringarna har gått i stort sett +/-0 under maj månad och cash gamet inget vidare.. :roll:

Nu är det iaf sommar och ingen skola eller tentor så nu lär det väl bli en hel del sena kvälla framför datorn. :-D Jag får väl också ta och sätta upp lite mål som alla andra så här kommer dom:

 

Mål:

* Stabil på NL100

* Klonka lite MTT:S

* En fetare BR

* Ta mig upp till NL200

* Inte skotta på bakfyllan (ett litet problem jag har haft när jag mår dåligt och har ont i huvudet:oops: )

* Inte fyllespela efter en krogrunda (ett annat litet problem)

 

 

BR start: $5300

 

Hoppas att ni kommer får en intressant läsning!

Mvh/

Peekka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tentorna redan över? min är den 5e juni.. juridikpanik..

 

Lycka till med rullen i sommar, kommer följas!

 

Tackar!

Javisst tentorna är över och skönt är det..8-)

 

Nu har jag iaf spelat dagens första pass.. körde 4 bord nl50 efter som mitt cg suger just nu.. inte mkt att rapportera förutom att jag blev utdragen typ en miljard gånger av shortstackar och ett back på $62 dollares.. men men förhoppningsvis blir det några turrar ikväll så man kan få till baka lite cash.. hehe

Nu ska jag iväg och fiska på annat håll;-)

 

Ha de

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är det för drag? liknar en Swim Whizz.

 

gl! ;)

Tack ska du ha, ne det är ett Zalt drag. Bästa som för finns gädda :)

 

Gött Peekka! Men du måste gå upp till en nivå där de respekterar dina raisar! =)

 

Ring mig när du ser detta.

Haha.. du får ju ta och sätta på mobilen då..

 

Ska följas, lycka till =)

 

Tackar hoppas bara jag kan bjuda på en fin läsning.. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har jag mina två första händer, vet inte har väl ingen direkt read på ngn av dom men men,, hur skulle ni göra?

 

* Sofia [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Jonas_3 sitting in seat 1 with $253.77

- da_mann sitting in seat 2 with $55.27

- tanderzon sitting in seat 3 with $64.00

- peekka sitting in seat 4 with $88.30 [Dealer]

- PPuuma sitting in seat 6 with $278.68

 

PPuuma posted the small blind - $0.50

Jonas_3 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to peekka: 10 of Clubs, Jack of Hearts

da_mann folded

tanderzon called - $1.00

peekka raised - $4.00

PPuuma folded

Jonas_3 called - $4.00

tanderzon folded

 

** Dealing the flop: 7 of Clubs, King of Spades, 10 of Spades

Jonas_3 checked

peekka bet - $7.00

Jonas_3 called - $7.00

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

Jonas_3 checked

peekka bet - $23.00

Jonas_3 went all-in - $243.77

???

 

Hand nr2:

* Solin [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- peekka sitting in seat 1 with $85.03

- Timlim sitting in seat 2 with $99.85 [Dealer]

- NCAAfanatic sitting in seat 3 with $124.50

- jussisaario sitting in seat 4 with $24.00

- uniqueplay sitting in seat 5 with $52.35

- Rockon sitting in seat 6 with $43.20

 

NCAAfanatic posted the small blind - $0.50

jussisaario posted the big blind - $1.00

** Dealing card to peekka: Ace of Diamonds, Ace of Spades

uniqueplay folded

Rockon folded

peekka raised - $4.00

Timlim folded

NCAAfanatic called - $4.00

jussisaario folded

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, 3 of Diamonds, 10 of Spades

NCAAfanatic checked

peekka bet - $6.00

NCAAfanatic called - $6.00

 

** Dealing the turn: 9 of Hearts

NCAAfanatic checked

peekka bet - $19.00

NCAAfanatic raised - $38.00

peekka called - $38.00

 

** Dealing the river: 10 of Hearts

NCAAfanatic bet - $48.50

peekka ???

 

Ha de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja kanske inte var så mkt att säga om händerna.. hehe.. :lol:

 

Idag har det blivit en hel del $0,5/1 iaf,, har inte riktigt koll på hur mkt jag spelade men började bli lite surrig och miscklickade mellan borden ett par gånger..lyckades ta igen backet sen igår kväll och idag blev det ett pluss på $157.. nu är det färdig spelat och nu är det krök ist som gäller:mrgreen: .. ha de gött och lycka till med nattgrinden..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har man kommit hem fårn krogen iaf utan att ha blivit nerslagen lr ngt... lite full och glad är man iaf.. inge fylleslask idag blir det nog inte fast man är sjukt sugen på lite HU cg.. :-P .... Och du Peraldo ti puta madre eller vad man säger.,,, ses

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej...

Ja jag var la inte riktigt i mitt fulla sinnesbruk när jag skrev mitt förra inlägg... Lite mkt innanför västen som man säger.. :oops:

Söndagen var iaf ingen höjdare för mig slaskade bort allt för mkt dollares både på det ena och det andra men främst på satelliter till Stars söndagstuneringar... man kan väl säga att jag knullade sönder mig själv i dom, så några söndagstuneringar blev det inte på Stars för min del.

Jag spelade dock 10k gtd på Party och låg riktigt bra till ett tag men efter en cp run med allt för många fitthänder som 72 får jag in degen med AQo mot en limpad KK när det är 5 platser kvar till pengarna.. Hade lätt kunnat ta mig in i pengarna men börjar man bli halvkort så är det lika bra att trycka på innan man blindar bort sig helt..

Spelade även Primas 200K gtd men den var inte så jäkla het och jag var ute strax efter andra pausen… Som grädde på moset så slaskades det friskt på NL100 både igår och idag och ytterligare ett antal $ fattigare.. :evil:

Nu blir det inte så mkt spel de närmaste dagarna då jag inte har så bra tillgång till dator, dessutom ska det knegas en del. Den 11:e juni får jag min nya dator och då jävlar blir det slask 24/7!

C ya later m8!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej..

Hade inte tänkt att spela ngt idag men fick tag i en dator och då är det ju svårt att låta bli..:)

Det har däremot inte blivit ngt cash game utan genom lite inspiration av Shahin86 från poker.se TV så blev det HU Sng:s på Stars och ett litet plus i kassan.. fasen vilken trafik det är på dom nu på kvällen... har spelat totalt 15 och vunnit 10 av dom så ett litet plus i kassan... Kommer nog en bli hel del av dom framöver, jag började lite smått på $20+1 nivån och ska börja med att bygga upp mitt spel där och sedan försöka att stiga. Ngn annan som brukar spela mkt HU Sngs? Några sköna råd kanske?:-P

 

Ha de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det blivit en fortsättning på gårdagens HU spel men inte lika bra resultat, 4 förluster och tre vinster.. men men det blir nog ett par till ikväll så det ska jag nog kunna ta igen och vända. Jag har även spelat en Sunday Million sattelit som man i vanlig ordning bustade i:cry: .. Spelade även en 16$ DS sattelit till WSOP satten på söndag, kom HU på finalbordet men utan riggen i ryggen så bustar man med KK vs JJ... J på floppen sen var det adios amigo..

Ne nu ska det bli lite mer HU sng:s tillsammans med Scrubs och sen en daglig dos av VIP :-P ..

Adios Amigos!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare, jag har inte skrivit här på ett tag för jag har inte spelat så mkt på sistone. Det har väl bara blivit ngn HU sng här och där med lillplusset.

Just nu sitter jag och spelar Stars 10K gtd 8+R, ngn annan som spelar den? Jag ligger inte så bra till och börjar bli short. Jag fick denna handen innan och undrar vad ni gör i denna situationen?

 

PokerStars Game #10266510875: Tournament #51837443, $8.00+$0.80 Hold'em No Limit - Level X (400/800) - 2007/06/04 - 12:35:34 (ET)

Table '51837443 7' 9-max Seat #1 is the button

Seat 1: magoooo12 (16504 in chips)

Seat 2: rere92 (29146 in chips)

Seat 3: XXXXX (11956 in chips)

Seat 4: real11 (73970 in chips)

Seat 5: awevo (15593 in chips)

Seat 6: acesmace (6216 in chips)

Seat 7: stardust1415 (14771 in chips)

Seat 8: Cheers2Beers (26224 in chips)

Seat 9: Multifox (27144 in chips)

magoooo12: posts the ante 50

rere92: posts the ante 50

XXXXX: posts the ante 50

real11: posts the ante 50

awevo: posts the ante 50

acesmace: posts the ante 50

stardust1415: posts the ante 50

Cheers2Beers: posts the ante 50

Multifox: posts the ante 50

rere92: posts small blind 400

XXXXX: posts big blind 800

*** HOLE CARDS ***

Dealt to XXXXX 7 of Diamonds7 of Hearts

real11: raises 1600 to 2400

awevo: folds

acesmace: folds

stardust1415: folds

Cheers2Beers: folds

Multifox: folds

magoooo12: folds

rere92: folds

XXXXX:???

 

Fi har precis kommit till bordet och har inte direkt spelat några händer, så jag har inte så stor koll på honom.

Alla komentarer är välkommna!:-P

/pek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det blev ingen klonk i turren men kom iaf ITM, en 77:e plats blev det(eller ngt runtomkring där).. Nu spelar jag 50K gtd på Stars och 40K gtd på Prima. Går ganska segt på Stars ligger under startstack men på Prima går det bättre har ca 10K i stacken.. Vore sjuk gött att klonka lite.. :-men men väääldigt länge kvar..:shock:

c ya

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad gött!!

 

Äntligen har jag fått min dator så nu jävlar ska det liras.. ja menar man måste ju spela in det han har lagt ut på datorn.. :lol:

För dom som undrar är det en Dell D820 och än så länge är jag grymt nöjd.

 

Jag har börjat lite lätt ikväll med att spela två $20+1 4 player HU och och slutade som segrare i båda, verkar som om datorn har lite klonka skills också!:shock:

 

Men men nu ska jag fortsätta lira lite HU på Stars.. Ha de!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött med ny dator grabben! Klonkarskills kan alltid behövas. Min lilla bankrulle håller på att ta slut, hur går det med din? Vuxit sen starten eller?

 

Jag skulle ha foldat i den sista handen du posta, storstacken hade ju varit lugn och då han bettar tidigt lär han ju ha nåt tillräckligt bra för att syna om du raisar/pushar med tanke på din lilla stack...

 

Ha d fint! /Max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött med ny dator grabben! Klonkarskills kan alltid behövas. Min lilla bankrulle håller på att ta slut, hur går det med din? Vuxit sen starten eller?

 

Jag skulle ha foldat i den sista handen du posta, storstacken hade ju varit lugn och då han bettar tidigt lär han ju ha nåt tillräckligt bra för att syna om du raisar/pushar med tanke på din lilla stack...

 

Ha d fint! /Max

 

Tjena, vet inte riktigt hur det ser ut med rullen men större har den garanterat inte blivit. Jag ligger nog back en ca $600-700 sedan starten vilket är lite segt, behöver en turreklonk snart.:lol:

Jag ska räkna ihop rullen senare idag så kan jag komma med ett mer exakt svar.

Tills dess, SES!8-)

 

Btw: Foldade i handen ovan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hallå hallå, tänkte uppdatera min dagbok lite efter som det var ett tag sedan. Just nu spelar jag mest $50 HU sngs på stars och det har gått upp och ner men inga resultat direkt att skryta med ligger ett $ pluss iaf.

Jag har dessutom börjat spela lite SvS och ibland blir man helt ställd när man ser vilka sjukt dåliga spel en del gör där så det har blivit lite pluss där också.

Testade på att spela lite på prima idag men prima är som det alltid är, detta var tredje handen jag spelade:

 

Dealing Hole Cards(Kd Ad )

> peekka raised for $4

> OnkelOni folded

> allan138009 folded

> _AUDIO_ called for $3.50

> gonnabrich called for $3

> Dealing the Flop(5d 8s As )

> _AUDIO_ checked

> gonnabrich checked

> peekka bet for $10

> _AUDIO_ called for $10

> gonnabrich folded

> Dealing the turn(Kc )

> _AUDIO_ checked

> peekka bet for $26

> _AUDIO_ went all-in for $86.40

> peekka called for $60.40

> Dealing the river(5h )

> _AUDIO_ shows Three of a Kind, Fives

(5d 5h 5c As Kc )

> peekka mucked

> _AUDIO_ wins $202.80 with Three of a Kind, Fives

 

Helt sinnes, man har ju slutat att bli förvånad.

 

Tills nästa gång, SES

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena,

Igår spelade jag två tuneringar Poker Stars $50K 50+5 i buy in och Primas $45K, jag kom ITM i båda men inte några stora priser direkt. Totalt sett blev det +$100 i Primas och +$70 på Stars tunering.

Sen blev det ca +800 sek på Svs.

 

ha de

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar det ska in ett INTE där ngn stans också...

Plus är iaf plus. Ett lillgrattis får det väl bli den här gången.

 

Haha, tackar. Jo det skulle in ett INTE där, sitter och läser igenom mitt inlägg typ tre gånger innan jag postar det men ändå blir det fel (tilt som fan). Frågan är om man är halvt blind lr bara trög?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...