Gå till innehåll

Poker med mobilen som modem - Hur dyrt?


Bogust

Recommended Posts

copy paste'at från pokerroom FAQ för deras mobilklient.

 

Are there extra costs for using the mobile client?

Your wireless operator might charge you for data transfer between your handset and the poker servers. The client uses roughly 350-900 Kb per hour of game play. Your operator might also charge you for the download. Please contact your operator for more information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah i se.. :roll:

 

3g har väl en egen lösning/betalningssätt för internet. typ 3gig/250kr i månaden eller något. och någon slags avgift om man går över det. en pokertklient och lite surfande lär väl inte överskrida det?

jag vet inte om man måste befinna sig inom ett 3-nät för att detta ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag kopplar upp till 3G-nätet, ansluter mobilen till datorn och surfar sen som vanligt med min laptop. Inte direkt med mobilen. Jag vet redan att det ska kosta 20 kr/MB, enligt Telias hemsida.

Så jag undrar hur mycket det kan tänkas kosta per timme att 4-tabla på en B2B klient?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Är pokersugen och sitter på ett hotell utan Internet, använder just nu min 3G-mobil som modem. Har nån koll på hur mycket det kan tänkas kosta i timmen att spela poker på detta vis?

Har telia och dom tar 20 kr/MB.

 

Kvällar och helger är det gratis med telia har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...