Gå till innehåll

SnG: Steal och resteal i SB och BB


Recommended Posts

Om det är vinnande på någon nivå beror väll helt på hur bra du är att läsa dom andra. Men om vi antar att folk oftare foldar för våran tomma reraise på högre nivåer så måste ju självklart detta spel var mer lönande på högre nivåer.

 

Sluta dra ut på det här i ett evinnerligt antal inlägg. Ta nästa inlägg och förklara där följande:

 

I ditt ANDRA, sorry inte första, ANDRA inlägg i den här tråden antyder du att spelet är rätt på högre nivåer. Menar du då att det är ett bra spel med en random hand nån gång ibland bara motståndaren är tillräckligt bra (för det är ju bra för oss) eller ska vi göra det här med en snuskigt stor del av vår hd?

Jag skiter i "mer lönande", jag vill bara diskutera lönande eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta dra ut på det här i ett evinnerligt antal inlägg. Ta nästa inlägg och förklara där följande:

 

I ditt ANDRA, sorry inte första, ANDRA inlägg i den här tråden antyder du att spelet är rätt på högre nivåer. Menar du då att det är ett bra spel med en random hand nån gång ibland bara motståndaren är tillräckligt bra (för det är ju bra för oss) eller ska vi göra det här med en snuskigt stor del av vår hd?

Jag skiter i "mer lönande", jag vill bara diskutera lönande eller inte.

 

Ja bra nån gång ibland om motståndaren är tillräckligt duktig för att vara medveten om din eventuellt tighta image och därför kan folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, eftersom vanligt abc-spel för värde bara innefattar väldigt starka händer här, och de allra flesta åker i mucken så bör du ju använda de händer från "muck-händerna" som mår bäst vid syn till att göra spel med.

 

Säger som jag brukar till dig, en hd tack! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte läst allt i denna tråden men rent generellt är det ganska dåligt att råbluffa postflop i en sng, dels för att du inte har råd att bluffa bort en massa chips om du får mothugg och måste släppa, dels därför att när väl motspelaren har stoppat in en del av sin stack har han inte råd att släppa en dålig träff eftersom vi har så grunda stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ta ett exempel om varför jag tycker det ibland kan vara bättre och sitta i SB istället för BB.

 

Om någon tycker att jag har fel så skriv gärna det.

 

Vi antar att du pendlar mellan 9-12BB under ca 20 min och du har en kille som är ungefär lika stor som alltid completar SB och bettar halvpott mot din BB.

 

Nu är det väll ungefär 30% chans för dig att träffa floppen men vi antar också att du inte vill pusha postflop med bottenpar mot någon som har dig helt täckt(pusha lär väll vara det enda alternativet när du är så kort)

 

Så då är väll om jag fattat rätt dina chanser att få en spelbar flopp ca 20% om du väljer att pusha även mittenpar mot denna fi.

Han kan alltså plocka hem potten runt 80% av gångerna genom att betta halvpott.

 

Om han nu skulle checka och du bettar så borde situationen vara omvänd om han är ungefär lika grund.

 

Så i detta läge måste det väll ändå vara bättre att sitta i SB och betta direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det skulle ju också funka. Men vi kan ju anta att vi är SB och nästan alltid completar mot en BB som aldrig pushar ut oss.

 

Varför vill vi alltid completa? Själv höjer jag med bra händer, och ibland skräp, sc och låga pp limpar jag, vissa gånger kan man folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde också det här förut, och kanske trillar dit nån gång ibland. Man får väl inse att varenda raise mot ens blinds i sen position inte är en steal med 23 off.

 

Ska man tjäna chips är det vad jag förstått bättre och mindre risky att i så fall open-raisea själv, eftersom om man möter en raise har väl fi nån slags hand iaf sannolikt inte dom allra sämsta. Medans bb kan sitta på precis vad som helst om man själv open-raisear.

 

Om man möter en rätt lös fi som tycker om att raisea dina blinds i position, vilka är de värsta händer ni spelar tillbaka med i det här läget? A-10 ? A-8? problemet med Ax är väl att man kan bli dominerad. Problemet med KQ eller sånt är väl att man ligger under mot ett ess. alla pockets?

 

Ett trick man kan köra, är däremot att re-raisea om small blind bara limpar och du börjar bli short. på de låga nivåerna är det nästan uteslutande en rätt kass hand, om blindsen är höga. Om inte small blind visat sig vara en väldigt trickig spelare och det ska nog inte göras för ofta eller kanske ens mer än en gång då risken finns att han limpar Ak eller nåt annat jobbigt nästa gång. Om Sb är chipleader eller har väldigt stor stack kanske det itne är så bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...