Gå till innehåll

Wheelinho @ Svenskaspel


wheelinho

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

***** Hand 372026432 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, July 06, 2007 12:48:18 AM

Eva 59 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: monrog (2609.30)

Plats 2: wheelinho (2040.80)

Plats 3: -KESSO- (1350.15)

Plats 4: göttelinda (4633.97)

Plats 5: slipsknut (960.00)

göttelinda lägg LM 5.00

slipsknut lägg SM 10.00

** Giv **

monrog [N/A, N/A]

wheelinho [Dr, Kk]

-KESSO- [N/A, N/A]

göttelinda [N/A, N/A]

slipsknut [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

monrog Syna 10.00

wheelinho Höj till 40.00

-KESSO- Lägg

göttelinda Lägg

slipsknut Lägg

monrog Syna 40.00

*** Flop(Board): *** : [9s, 2s, 8k]

*** Bet Runda 2 ***

monrog Satsa 40.00

wheelinho Höj till 120.00

monrog Syna 120.00

*** Turn(Board): *** : [9s, 2s, 8k, 4k]

*** Bet Runda 3 ***

monrog Passa

wheelinho Satsa 220.00

monrog Syna 220.00

*** River(Board): *** : [9s, 2s, 8k, 4k, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

monrog Passa

wheelinho Satsa 480.00

monrog Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 760.00

monrog Lägger mig Vinst: 0.00

wheelinho Vinner potten Vinst: 1520.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spade in en video nu, 32 min recca bara 2 bord, kanske lite tråkigt men testade lite så kanske blir fler nästa gång.

 

Intressant hand:

 

200BB stackar, Kommentera alla gator men den stora frågan är vad gör vi på river? Såhär i efterhand tycker jag checksyn hade varit att föredra.

 

***** Hand 372259388 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Friday, July 06, 2007 12:09:01 PM

Eva 4 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: wheelinho (2014.20)

Plats 2: Flanders (379.15)

Plats 3: simse (1872.90)

Plats 4: Blackcat (452.60)

Plats 5: McKiki (2152.65)

wheelinho lägg LM 5.00

Flanders lägg SM 10.00

** Giv **

wheelinho [Es, Eh]

Flanders [N/A, N/A]

simse [N/A, N/A]

McKiki [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

simse Lägg

McKiki Syna 10.00

wheelinho Höj till 40.00

Flanders Syna 40.00

McKiki Syna 40.00

*** Flop(Board): *** : [3s, 4r, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

wheelinho Satsa 90.00

Flanders Lägg

McKiki Syna 90.00

*** Turn(Board): *** : [3s, 4r, 9k, 5r]

*** Bet Runda 3 ***

wheelinho Satsa 220.00

McKiki Syna 220.00

*** River(Board): *** : [3s, 4r, 9k, 5r, 10s]

*** Bet Runda 4 ***

wheelinho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan fi ha som bluffar river? 56 har showdownvärde, nior har showdownvärde, det skulle vara nån osannolik dubbelfloat med ruters... Jag skulle blocka river 3xx kr och lägga mot omslag.

 

Då tänker vi lika, jag beta 340kr och han ställde in, jag folda och han vek upp EN 3a. wp.

 

Tänkte efteråt att d kanske är bättre att checka och hoppas på att han checkar bakom med alla par, frågan är då vad vi gör om han betar. Men tror nog att blockbeta är bästaspel mot standard fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sick :shock:

 

Iofs är ju denna fi rätt bluffig, men att ställa in över din 3 barrel trodde jag inte ens han var kapabel till...

 

pretty sick yes.

 

Kollade filmen nu och märkte att ljudet springer ifrån bilden lite på slutet, men tror inte d ska störa så väldas mkt. Laddar upp den om ett tag :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade check-synat river.

 

Hade han haft en stark hand (läs set eller typ tvåpar med SC) så borde han i.m.h.o. raisa din turnbet för att skydda sin hand då brädan blir lite väl dragig på turn. Han har position på dig så han kan lugnt bara syna floppen med ett set samt att det blir samma spel om han floppat/turnat tvåpar. En sådan hand är även mer trolig eftersom ni båda är djupa och fi har som sagt position. I say check-syn river eftersom han inte raisa turn :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade check-synat river.

 

Hade han haft en stark hand (läs set eller typ tvåpar med SC) så borde han i.m.h.o. raisa din turnbet för att skydda sin hand då brädan blir lite väl dragig på turn. Han har position på dig så han kan lugnt bara syna floppen med ett set samt att det blir samma spel om han floppat/turnat tvåpar. En sådan hand är även mer trolig eftersom ni båda är djupa och fi har som sagt position. I say check-syn river eftersom han inte raisa turn :P

 

Vad sätter du fi på för HD? enbart set? Jag tycker att på turn känns hans hand mer som 9x/JJ som hoppas på att hero 2 barrlar. Om vi checkar river och han bara betar luft och 2par eller bättre, är det verkligen värt att syna då? Hur ofta har han luft efter att ha synat ner hela vägen på torrt bräde liksom...

 

Men om vi vet att han är kapabel till att ha luft här och är kapabel till att höja ett blockbet all in med en sån hand så by all means, checksyna eller högvarians-spelet, bet-syna.

 

Tycker den här HHn gav mig ett bättre read på den blufftomten iaf...

 

Ser fram emot filmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad sätter du fi på för HD? enbart set? Jag tycker att på turn känns hans hand mer som 9x/JJ som hoppas på att hero 2 barrlar. Om vi checkar river och han bara betar luft och 2par eller bättre, är det verkligen värt att syna då? Hur ofta har han luft efter att ha synat ner hela vägen på torrt bräde liksom...

 

Men om vi vet att han är kapabel till att ha luft här och är kapabel till att höja ett blockbet all in med en sån hand så by all means, checksyna eller högvarians-spelet, bet-syna.

 

Tycker den här HHn gav mig ett bättre read på den blufftomten iaf...

 

Ser fram emot filmen...

 

Svårt att sätt han på en hand (limpar först in från knappen, wtf?!) men en hand som blev mer intressant för honom på turn lär ju inte va omöjlig, t.ex. 9r8r eller typ 56. En hand som denna har ju iofs lite showdownvärde men ibland lockas fi av att försöka bluffa ut en hand eller rent av försöka få värde ur sitt mellanpar. Har aldrig spelat mot fi så har ingen aning vem han är eller hur han agerar... Skulle inte bli jätteförvånad om (fisken) skulle vika upp ett överpar här heller för den delen, har sett det mesta :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...