Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan.

Jag har spelat nätpoker i ca. 8-9 månader och mestadels STT's och MTT's med goda resultat. Under vissa perioder har jag testat att lira cashgame, båda FL och NL. FL har gått bra, men jag tror det är mest för att jag har spelat mot riktiga sopor. NL gick åt helvete faktiskt, vet inte riktigt vad jag gjorde fel men slutade efter att torskat en halv rulle till NL50. Dock kan jag faktiskt med handen på hjärtat säga att det faktiskt delvis berodde på ganska mycket otur. Poängen med detta inlägg är att jag vill få tips och råd hur man lättast ska gå över från SNGs till NL CG, gärna från folk som gått samma väg. För övrigt är det fullrings sng's jag lirar och det jag tänkte lira i cashgame också.

Tack på förhand,

Robin

Postad

Jag rekomenderar att du kör shortstackbord om du vill köra cashgame, det är lättare att få kolla på motspelarna. Speciellt om du kör No Limit. Limit kan kvitta egentligen. Där kan du köra fullbord. Vilka limit spelar du? Vilken sida spelar du på?

Postad
Jag rekomenderar att du kör shortstackbord om du vill köra cashgame, det är lättare att få kolla på motspelarna. Speciellt om du kör No Limit. Limit kan kvitta egentligen. Där kan du köra fullbord. Vilka limit spelar du? Vilken sida spelar du på?

Antar att du menar shorthanded.

Postad

hehehe hade samma problem för ett år sen då jag gick över från sng till cg. sng skiljer ganska mycket från cg nl. på cashgame riskerar ingen att åka ut, dvs man kan fylla på me marker. därför funkar inte pusha på små stakarna så bra. På cg kör man oxo fler händer än sng där man bara kör på bra kort. det e mer psykologi. SNG o MTT går ut på att ta ut andra spelare och komma på en placering me schyst betalt. CG handlar mer om hur man ska spela in pengar. mycket bluffar och beta på drag, se hur andra spelare reagerar. Lärde mig ganska mycket genom serierna high stake poker. kolla på dem, man lär sig en hel del om hur man ska göra o hur andra spelare tänker. sen gäller det att hitta den rätta nivå för dig.

Postad

Är inte alls bra på shorthanded. Är inte så bra på att spela så löst som man borde på short. Spelar jävligt tight. Spelar på Redbet, 11-22$ sngs. Tänkte börja spela NL50. Har rulle för det och skulle börja spela dåligt på lägre nivåer just därför att det känns så lite.

hehehe hade samma problem för ett år sen då jag gick över från sng till cg. sng skiljer ganska mycket från cg nl. på cashgame riskerar ingen att åka ut, dvs man kan fylla på me marker. därför funkar inte pusha på små stakarna så bra. På cg kör man oxo fler händer än sng där man bara kör på bra kort. det e mer psykologi. SNG o MTT går ut på att ta ut andra spelare och komma på en placering me schyst betalt. CG handlar mer om hur man ska spela in pengar. mycket bluffar och beta på drag, se hur andra spelare reagerar. Lärde mig ganska mycket genom serierna high stake poker. kolla på dem, man lär sig en hel del om hur man ska göra o hur andra spelare tänker. sen gäller det att hitta den rätta nivå för dig.

Har kollat alla säsonger av HSP, men borde nog kolla igen. Tidigare har det mest varit för underhållningen.

Edit: Någon som har någon film på lite NL fullring? Ljud och kommentarer ett måste.

Postad

Cardrunners videos är sjukt bra. Kanske du kommer tycka att det är lite dyrt men det är utan tvekan värt det.

Postad

lol. I det programmet så bluffar dom ju mer än dom värdebettar bra händer känns de som.

För att lära dig spela bra poker, ska du spela spela spela spela spela...

Om du har möjlighet är det ju en bra början att börja spela 4 bord, och sitta och spela riktigt tajt. Du får många händer, och variansen blir inte så hög. Sen när du börjar bli bra på att läsa folk, så kan du bli lite lösare:)

Postad

svårt o slå Fullring FL tycker jag. Iofs mest spelat på de 2 tuffaste FL siterna, Prima o WPX men shorthanded är mkt lättare o slå.

Många är tex för weaka för NL SH då man måste kunna stoppa in stacken efter sin read, i FL kan man alltid följa readen utan att loosa för mkt om man har fel.

Postad

Kanske borde ge cardrunner ett försök, då jag befinner mig i liknande situation som OP. Jag tror mig vara en vinnande spelare på $100-sng men får pisk på de lägsta cg-borden.

"En apa kan spela sng" kanske stämmer trots allt. :-(