heltok Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Spelar 4st $60-SNGer på stars. Sedan när de börjar bli klara slaskar jag lite FL 5/10 och 2/4. Gör några kanske tveksamma push ur sb och synar någon AI med pp kanske lite löst. Och är lite galen men det är väl bra? Går iaf plus lite på sessionen =) Säg hur dåliga spelen är, om de fiskdåliga, eller okej ibland-dåliga. Enjoy: http://www.megaupload.com/?d=V39P6NUS Citera
Nojjby Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Enjoy: ops, ge mig 5min Byter du till rätt film nu? Citera
heltok Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2007 Byter du till rätt film nu? jupps. Citera
heltok Postad 20 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 20 Maj , 2007 turbo eller regulars? kollade inte men tror det var 3st turbo och en regular. Citera
baller Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 "Den som gamblar hårdast, vinner" fint ordspråk Citera
animalplanet Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Fan va snygg jag var i msn rutan! Citera
baller Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 18 minuter in: både på 63s och 88 så har du timetell när du funderar så länge, skall du ställa tex 63s måste du ställa direkt så att fi kan läsa dig stark, då får du högre FE, samma med 88 skulle nog låta bli att pusha med 63s mot fi där iofs eftersom det just är mildseven som har råd att ta syn då hon/han var chippie, medans de andra troligen har smallare hd för syn från bb (om de inte är ultra short) Citera
okocha Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 AKs som du spelar innan filmen startar gillar jag inte riktigt, jag spelar antingen push eller fold där (beroende på humör). 9 min in i videon: 77 med 10bb ställer jag direkt, en höjning gör dig committad samt gör att någon kan se det som en steal och re-steala med händer som tex QJ som du har coinflip mot, jag undviker gärna detta. 22 min: K7o i bb, viker nog oftast den här. Även om man ligger före motståndarens range här så ser jag ett större värde i att lägga sig för att sen kunna köra över bordet, då alla bör vara rädda för att gå upp mot dig. 26 min: J9s, han höjer till 1000, du pushar för 3500 sammanlagt, det är fortfarande låga blinds och han får bra odds för sin syn vilket borde betyda näst intill noll foldequity, känns väldigt kallt att pusha med J9 för 17bb utan foldequity. I övrigt måste jag säga wp. btw, vad var det för tabell du använde för att kolla om syn resp push var korrekt? Citera
Gäst Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Du skrev ju en del kommentarer till min film känner att jag måste göra detsamma... Men mest skoj ska det bli att se dig spela FL. Citera
thefman Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Bra film! =) Ang. ditt spel i SNG så tycker jag du har en fet lucka när du tänker så länge vid vissa pushar. Du kommer få syn av konstiga händer väldigt ofta. Nu är ju inte jag nån jättebra/insatt SNG lirare men har över 3k st under bältet. Det kanske bara gäller när du filmar och kommenterar dina beslut men tänk på detta! Vill se mer FL holdem. Vore kul om du tar dig tid att spela in nån highstakes HU eller liknande. Som vanligt tycker jag att du har en sund tankegång in game, så fortsätt så =) EDIT: btw är det bara jag som tycker att det är sjukt kallt att skjuta med A7 (sista handen i FL) vs 2 fi på KTX brädan? Citera
b0bb4n Postad 21 Maj , 2007 Rapport Postad 21 Maj , 2007 Vad är det för tabell du använder i filmen och vart får man tag på en sån? Citera
heltok Postad 21 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 21 Maj , 2007 Vad är det för tabell du använder i filmen och vart får man tag på en sån? http://pokerforum.nu/forum/672325-post406.html Citera
heltok Postad 21 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 21 Maj , 2007 AKs som du spelar innan filmen startar gillar jag inte riktigt, jag spelar antingen push eller fold där (beroende på humör). preflop? 9 min in i videon: 77 med 10bb ställer jag direkt, en höjning gör dig committad samt gör att någon kan se det som en steal och re-steala med händer som tex QJ som du har coinflip mot, jag undviker gärna detta. point taken. 22 min: K7o i bb, viker nog oftast den här. Även om man ligger före motståndarens range här så ser jag ett större värde i att lägga sig för att sen kunna köra över bordet, då alla bör vara rädda för att gå upp mot dig. hmm. me no like. jag är väl för mycket cashgamespelare kanske. någon mer som har åsikter om den? 26 min: J9s, han höjer till 1000, du pushar för 3500 sammanlagt, det är fortfarande låga blinds och han får bra odds för sin syn vilket borde betyda näst intill noll foldequity, känns väldigt kallt att pusha med J9 för 17bb utan foldequity. brrr, jag fryser. riktigt kallt ja. I övrigt måste jag säga wp. btw, vad var det för tabell du använde för att kolla om syn resp push var korrekt? jam/fold-tabellen som SAGE är baserat på. gah, har skrivit om den lite väl mycket senaste veckan. fick en liten fetish för den efter alla diskussioner som gått om optimalt spel, att ha läst mop och att äntligen förstått konceptet broken strategy. mycket intressant och helt onödigt =) Citera
okocha Postad 22 Maj , 2007 Rapport Postad 22 Maj , 2007 preflop? Japp hmm. me no like. jag är väl för mycket cashgamespelare kanske. någon mer som har åsikter om den? Det var bara ett alternativt sätt att tänka, det kändes som att du för tillfället dominerade bordet, de andra var rädda för den stora stygga bubblan och jag tror du skulle kunna stjäla mer i blinds än vad din equity är i potten här. En nackdel med fold är väl också att motståndarna kan tro att du viker ner dig lätt. Intressant ämne att disskutera hur som helst. Någon annan med åsikter om detta? Jag är också cashgamespelare egentligen, har dock fastnat för sng senaste månaden så jag kanske tänker lite för mycket och lite för fel. jam/fold-tabellen som SAGE är baserat på. gah, har skrivit om den lite väl mycket senaste veckan. fick en liten fetish för den efter alla diskussioner som gått om optimalt spel, att ha läst mop och att äntligen förstått konceptet broken strategy. mycket intressant och helt onödigt =) Tack Citera
DocLame Postad 22 Maj , 2007 Rapport Postad 22 Maj , 2007 Det var bara ett alternativt sätt att tänka, det kändes som att du för tillfället dominerade bordet, de andra var rädda för den stora stygga bubblan och jag tror du skulle kunna stjäla mer i blinds än vad din equity är i potten här. En nackdel med fold är väl också att motståndarna kan tro att du viker ner dig lätt. Intressant ämne att disskutera hur som helst. Någon annan med åsikter om detta? Jag stöder Okochas analys helt. Detta känns som ett typiskt läge där cEV och $EV skiljer sig relativt mycket. Fold. (Jag är å andra sidan för mycket turneringsspelare.) Trevlig film som alltid förresten. Citera
Recommended Posts