Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*

Gäst

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

• HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9

Recommended Posts

Lägger ner nu Cons.!

Stoppade in degen med 92o med träffad nia!

BTW hur fick du den där grafen? Kör PO och jag får aldrig in mina vinster utan den skriver ut att alla är förlorade.

Mvh, KF

Körde printscreen från Sharkscope ;).

---

Hittade $200 på FTP förut som jag tydligen fått i RB för förra månaden. Minns inte att jag spelade mkt där men tydligen va det iaf lite grann :). Har spelat lite NL100 6-max och NL100 HU där och plussat ca $800 på det. Totalt ca +$1530 idag. Känns bra som fan :). Nu blir det idol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Slängde ihop en Sallad med lite Mozarella, Salami och Soltorkade tomater (Ja, plus Salladsbasen med tomater, majs och så ...).

Ska grinda Scrubs nu! =)

Gah, Scrubs kan mycket väl vara den sämsta TV-serien...någonsin. :)

Salladen låter god dock.

Länk till kommentar

Lämnat Stars? Såg dig reggad på någon hundring där för någon dag sedan.

Hehe, jag gulade kontot där :). Hade ett par hundra som jag spelade upp till 700 eller nåt för att sen gula det. Gör inte så mkt men eftersom trafiken är bra där dygnet runt (till skillnad från Boss) så kanske jag måste skicka in lite pengar där igen. Får se.

Conspiracy, hur gör du för att bli bättre på HU sng?

Är du självlärd eller har du lärt dig mycket av något speciellt?

Jag har ju spelat en hel del poker senaste året så övergången var rätt enkel eller hur man ska säga. I grunden har jag lärt mig nästan allt själv men diskussioner här på forumet/MSN/andra forum har såklart hjälpt mig massor.

Om man verkligen dedikerar sig till något så är det inte särskilt svårt att bli relativt duktig på det. Jag har utan tvekan lärt mig mest bara genom att tänka på olika situationer och vad som skulle kunna vara optimalt osv.

EDIT: Sen har jag blivit mycket bättre på att vinna flips senaste tiden också :)

Länk till kommentar

Jaha, 6-max noob som jag är så behöver jag lite hjälp :)

Notera stackarna och vad gör vi på turn?

Full Tilt Poker Game #3607121505: Table Peak (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 1:17:00 ET - 2007/09/19

Seat 1: betwitnothin ($115.65)

Seat 2: ATM4Life ($241.05)

Seat 3: ffmxx66 ($233.30)

Seat 4: Cali BG ($146.40)

Seat 5: golker ($100.40), is sitting out

Seat 6: louick45 ($100)

Cali BG posts the small blind of $0.50

louick45 posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life Queen of HeartsQueen of Spades

betwitnothin folds

ATM4Life raises to $3.50

ffmxx66 calls $3.50

Cali BG folds

louick45 folds

*** FLOP *** 5 of Spades3 of Hearts3 of Clubs

ATM4Life bets $6

ffmxx66 raises to $12

ATM4Life ???

Länk till kommentar

Fi gillar att syna pf.

Full Tilt Poker Game #3607494354: Table Peak (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:06:54 ET - 2007/09/19

Seat 1: brainmuscle ($100)

Seat 2: ATM4Life ($391.65)

Seat 3: ffmxx66 ($258.70)

Seat 4: Colonel Mustard ($100)

Seat 5: golker ($78.15)

Seat 6: louick45 ($121.95)

ffmxx66 posts the small blind of $0.50

Colonel Mustard posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life 5 of Hearts5 of Clubs

golker folds

louick45 folds

brainmuscle folds

ATM4Life raises to $3.50

ffmxx66 calls $3

Colonel Mustard folds

*** FLOP *** Queen of Spades3 of Diamonds10 of Clubs

ffmxx66 checks

ATM4Life bets $5

ffmxx66 calls $5

*** TURN *** Queen of Spades3 of Diamonds10 of Clubs9 of Clubs

ffmxx66 checks

ATM4Life checks

*** RIVER *** Queen of Spades3 of Diamonds10 of Clubs9 of Clubs5 of Diamonds

ffmxx66 bets $18

ATM4Life ???

Länk till kommentar

Angående att lära sig saker och ting... Jag har funderat mycket på diskussionerna i början av din dagbok (har följt den med stort intresse och är glad för "nystarten"). Bl.a. den angående att limpa oftare från knappen. Själv kör jag strategin du gjorde innan (raise eller fold) och undrar om du upplever (beroende på motstånd) någon fördel jämfört med hur du spelade innan.

Jag spelar på lägre nivåer än dig ($10$, $20, $30 på FT) och upplever att limp från knappen ibland kan funka under senare delen med höga mörkar, eftersom fi ställer brett när jag raisar pre, när man raisat från knappen så frekvent under tidigare rundor. Öh, kanske snurrigt men tror du fattar. Har jag rätt/fel i detta resonemang?

Så min fråga är egentligen om du tror att det lönar sig med limp från knappen under de tidiga rundorna.

Mvh

lagerholm

Länk till kommentar

Angående att lära sig saker och ting... Jag har funderat mycket på diskussionerna i början av din dagbok (har följt den med stort intresse och är glad för "nystarten"). Bl.a. den angående att limpa oftare från knappen. Själv kör jag strategin du gjorde innan (raise eller fold) och undrar om du upplever (beroende på motstånd) någon fördel jämfört med hur du spelade innan.

Jag spelar på lägre nivåer än dig ($10$, $20, $30 på FT) och upplever att limp från knappen ibland kan funka under senare delen med höga mörkar, eftersom fi ställer brett när jag raisar pre, när man raisat från knappen så frekvent under tidigare rundor. Öh, kanske snurrigt men tror du fattar. Har jag rätt/fel i detta resonemang?

Så min fråga är egentligen om du tror att det lönar sig med limp från knappen under de tidiga rundorna.

Mvh

lagerholm

Kul att du följer dagboken :)

Jag tror limp är ett bra spel, särskilt på 25/50+. Alternativet är väl att miniraisa så inte Fi kan repusha lika brett (som han skulle kunna göra om vi raisar 3x). Jag tycker det funkar bra för mig men det beror också lite på vem jag möter. Vissa raisar ständigt upp när man limpar och då fungerar det ju inte lika bra.

Det jag limpar är händer som ofta träffar rätt marginellt, typ dåliga Kx och Qx.

Det finns ju jättemånga duktiga spelare som aldrig limpar (kanske majoriteten) men för mig har det fungerat bra.

Länk till kommentar

Har spelat lite på Full Tilt idag.

2 st MTTs -$137. Gick rätt bra i en $75a men tappade en stor pott med överkort+FD och sen busten med 44 vs AA.

508 st händer NL100 6-max, +$660. Körde inte PT medan jag spelade men nu när jag importerade såg jag att jag spelat 27/23/3 :shock:. Vanligtvis när jag spelar 6-max (vilket jag inte ofta gör:)) brukar jag ligga runt 20/16 typ, fick rätt bra kort, måste vara det.

485 st händer NL100 HU, -$222. Inte mkt att säga, var rättså running bad i trebettade potter plus att jag spelade mot rätt duktiga spelare. Orkade inte byta bord heller eftersom det är roligare att spela mot duktiga.

Totalt +$301. Känns jättebra, särskilt eftersom jag tokplussade på 6-max :). Nu blir det Statoil och kanske lite mer grind senare. Rätt kul med cashgame faktiskt (inte så kontigt kanske när det går bra :)) så hoppar nog över HU-SnG grinden idag.

Tanken är att jag ska försöka få in en hel del NL100 händer så jag kans hoppa upp på NL200. Har ju rulle för det, men eftersom jag inte spelat mkt cashgame så kör jag lägre.

Förresten, kommentera gärna händerna ovan :)

Länk till kommentar

Fi gillar att syna pf.

Full Tilt Poker Game #3607494354: Table Peak (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 2:06:54 ET - 2007/09/19

Seat 1: brainmuscle ($100)

Seat 2: ATM4Life ($391.65)

Seat 3: ffmxx66 ($258.70)

Seat 4: Colonel Mustard ($100)

Seat 5: golker ($78.15)

Seat 6: louick45 ($121.95)

ffmxx66 posts the small blind of $0.50

Colonel Mustard posts the big blind of $1

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life 5 of Hearts5 of Clubs

golker folds

louick45 folds

brainmuscle folds

ATM4Life raises to $3.50

ffmxx66 calls $3

Colonel Mustard folds

*** FLOP *** Queen of Spades3 of Diamonds10 of Clubs

ffmxx66 checks

ATM4Life bets $5

ffmxx66 calls $5

*** TURN *** Queen of Spades3 of Diamonds10 of Clubs9 of Clubs

ffmxx66 checks

ATM4Life checks

*** RIVER *** Queen of Spades3 of Diamonds10 of Clubs9 of Clubs5 of Diamonds

ffmxx66 bets $18

ATM4Life ???

Raise to ungefär 60-65$!

Länk till kommentar

Jag e impad över hur bra du går. Verkar inte spela någon roll om du lirar SnG 10 eller 6 eller HU eller CG, what ever. Du går som tåget. Nice.

Jag vet inte om det är rätt men i handen med QQ hade jag synat för att beroende på kort beta 75% - pott på turn.

I 55-handen hade jag inte ställt men höjt med ~$30 då det ligger $35 i potten så måste han nog syna där med flera sämre händer.

Men som sagt. Jag skulle gjort så, om det sen är rätt eller inte, det vetekatten.

Länk till kommentar

Jaha, 6-max noob som jag är så behöver jag lite hjälp :)

Notera stackarna och vad gör vi på turn?

Full Tilt Poker Game #3607121505: Table Peak (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 1:17:00 ET - 2007/09/19

Seat 1: betwitnothin ($115.65)

Seat 2: ATM4Life ($241.05)

Seat 3: ffmxx66 ($233.30)

Seat 4: Cali BG ($146.40)

Seat 5: golker ($100.40), is sitting out

Seat 6: louick45 ($100)

Cali BG posts the small blind of $0.50

louick45 posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ATM4Life Queen of HeartsQueen of Spades

betwitnothin folds

ATM4Life raises to $3.50

ffmxx66 calls $3.50

Cali BG folds

louick45 folds

*** FLOP *** 5 of Spades3 of Hearts3 of Clubs

ATM4Life bets $6

ffmxx66 raises to $12

ATM4Life ???

Syn!

Höjer du så foldar han allt utom 55/3x typ och kanske står kvar vid sin 46o.

Bra WA/WB-läge. Syna bara och approxa Check-Syn på turn och river. Beror dock på vad det är för kort som kommer på Turn men C/C är najs i såna här lägen.

Mvh, KF

EDIT: Speciellt mer era djupa stackar ska tilläggas!

Länk till kommentar

Jag e impad över hur bra du går. Verkar inte spela någon roll om du lirar SnG 10 eller 6 eller HU eller CG, what ever. Du går som tåget. Nice.

Tack! Jo, det har rullat på bra senaste tiden. Hoppas det håller i sig :)

---

Ang. 55 så gjorde jag en liten raise och Fi vek.

QQ är väl superstandard att syna och c/c turn, han checkade bakom på turn som var blank. River A och han checkade bakom A9. Om inte A kommit hade jag värdebettat river.

Länk till kommentar

En grej till...

Folk (Sorken) säger ju att FTPs small stakes är tuffare än andra sajter. Kan nån säga vart man ska spela då istället? :). Är öppen för alla förslag.

Jag har inte spelat på FTP på länge, men det borde inte ha förändrats något just. Everest har ju sjukt galna games. Annars vet jag inte faktiskt. De flesta andra "bra" sidor erbjuder ju rakeback och då blir det en hel del nits där med.

Länk till kommentar

Valfri sajt som inte är Stars eller Full Tilt.

För att de tillåter spelare från USA? Tycker ju FTPs klient är så sjukt skön, men det är ju mest en vanegrej så får väl försöka lära mig nån annan.

Länk till kommentar

För att de tillåter spelare från USA? Tycker ju FTPs klient är så sjukt skön, men det är ju mest en vanegrej så får väl försöka lära mig nån annan.

Det är inte många klienter som är sköna att lira tours på. Men när det gäller cashgame är det desto fler. T.ex. Everest och iPoker är riktigt bekvämt att lira på.

Länk till kommentar

Det är inte många klienter som är sköna att lira tours på. Men när det gäller cashgame är det desto fler. T.ex. Everest och iPoker är riktigt bekvämt att lira på.

Jag tänkte främst för cashgame, typ NL100 och NL200. Kanske ska testa Everest, har inte ens konto där :)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...