Gå till innehåll

Conspiracy - *LÅS PLZ!*

Gäst

Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?  

162 medlemmar har röstat

1. 1. Om Conspiracy gör fler filmer, vad ska han då spela?

• HU cashgame
      80
    • HU SnG
      28
    • 9-manna SnG
      45
    • Ingen video alls
      9

Recommended Posts

Kan man rösta? Jag går bara in på pf.nu för att läsa din och gdailys dagböcker så det får väl vara ett bra betyg...

På SvS tro det eller ej är det 2000 starmarker och 10/20 blinds i början så den strukturen e mkt bättre än den du spelar nu...

Smickrande :)

Jo, det stämmer men samtidigt så får man ingen RB sen lär väl spelarna vara bättre :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kört en kort session till, blev 5-5 och sammanlagt 12-8 idag. Lite käk nu + tv sen mer spel senare ikväll/inatt. Har varit väldigt mycket fisk senaste kvällarna/nätterna så vi hoppas på det idag oxå!

Länk till kommentar

Har slarvat med NL HU på sistone, hittade en oemotståndlig prop deal så sitter i prop träsket igen och tjänar 50 cent per hand ist och siktar på att orka grinda SH FL $10/20 break even ochbli rik iaf :)

Dock har all HU gjort att jag har plockat upp många steg i af vilket gör att jag vunnit $2k nu på 1000 händer iaf :)

Länk till kommentar

Suck vad dåligt det går nu. Är sjukt tiltad, mer än vad jag borde vara kanske :) Spelar dåligt som fan så jag lägger nog ner.

21-21 och -$189, kunde varit värre :)

Länk till kommentar

Spelade 50k på FTP. Gick jättebra men donkade bort mig rejält. Pinsamt.

Körde även 55k på Stars ($11+R). Kom ~180 nånting och fick runt $80 för det. Torskade jättepotten med 99 vs AQ, allin pf. Inte så mkt att göra.

Länk till kommentar

Tänkte förresten göra ett försök att vara upp ett helt dygn. Kan va skönt att få bra dygnsrytm igen!

Därför behöver jag tips på vad jag ska sysselsätta mig med under dagen. Inget alltför kreativt eftersom jag är rätt trött men samtidig något som gör att jag håller mig vaken :)

Länk till kommentar

Ett helt dygn?

Låter sjukt jobbigt men det gäller väl mest att komma över trötthetsspärren lr vad man säger. Gå ut i friska luften och hitta på ngt skulle vara mitt tips, frisk luft samtidigt som du håller dig aktiv och ta med dig en kaffetermos :-D

Lycka till!

Länk till kommentar

Ett helt dygn?

Låter sjukt jobbigt men det gäller väl mest att komma över trötthetsspärren lr vad man säger. Gå ut i friska luften och hitta på ngt skulle vara mitt tips, frisk luft samtidigt som du håller dig aktiv och ta med dig en kaffetermos :-D

Lycka till!

Hehe, ja det blir väl lite mer än ett dygn. Vaknade vid 14.00 igår (:roll::shock: ) och ska väl försöka vara uppe till 19.00 åtminstone. Iom att jag spelar på heltid och inte har några tider att passa så har jag otroligt svårt att hålla en "normal" dygnsrytm. Har känt att de gångerna jag väl lyckas med det så mår jag MYCKET bättre rent psykiskt (vilket såklart även påverkar spelet en massa).

Att gå ut och gå är ju som sagt en bra idé såklart. Det blir det lite senare. Nu sitter jag och slökollar en massa cardrunnersvideos av ActionJeff, han har dock en rätt sövande och entonig röst vilket inte direkt gör mig piggare :)

Såg förresten ett par sjuka flips på FTPs 300/600 HU inatt. Två spelare (minns inte nicken) openpushade två händer pf. Samma spelare vann båda :), dock var den andra pushen inte för fulla inköp. Första handen var TT vs 52 och den andra Ax (tror jag) vs ~93. Skoj. :)

Länk till kommentar

Håller med peekka där. Ut i luften (vet inte vilket väder du har, men här har det spruckit upp).

Se till att inte sätta dig ner och dega bara. Kanske stranden med halvkallt bad. Det borde hålla vem som helst vaken.

Saker att INTE göra:

bio - museum - plugga geografi - städa ur vindförådet.

Länk till kommentar

Håller med peekka där. Ut i luften (vet inte vilket väder du har, men här har det spruckit upp).

Se till att inte sätta dig ner och dega bara. Kanske stranden med halvkallt bad. Det borde hålla vem som helst vaken.

Saker att INTE göra:

bio - museum - plugga geografi - städa ur vindförådet.

Ja det verkar spricka upp här i Jönköping också. Tummen upp för det. Ett kallt dopp i Vättern kanske inte vore fy skam, risken är bara att jag inte kommer kunna somna öht då pga diverse köldskador.

Förresten, gjorde ett IQ-test som man fick med när man köpe Illustrerad Vetenskap igår. Vet inte hur tillförlitligt det är men jag har en känsla av att det visade lite för mkt på mig :) Är nog inte särskilt smart faktisk. Tjejen fick 128 och jag 122, jättetilt på det.

Länk till kommentar

Tjejen fick 128 och jag 122, jättetilt på det.

SORRY - men det stämmer säkert helt och hållet. Kanske inte hur mkt poäng ni fick, men att tjejen fick mera iaf 8-)

Att sitta framför datorn brukar för egen del inte direkt få mig att hålla mig vaken efter 20 timmar. Ut i naturen med dig och lek friskus!!

Länk till kommentar

1 dygn?

Är inte det typ standard att vara uppe?

Det är ju inte problem, det värstsa är just efter ett dygn, det är så tröttheten börjar slå in. Det är oftast då man kommer till jobbet också efter att ha sabbat upp dygnsrytmen med diverse drycker och långa sovmornar under helgen, för att sedan när klockan är runt 04:00 bestämma sig för att vara uppe hela söndagen istället!

Tips ifrån en som har gjort det ofta:

* Sitt aldrig stilla, speciellt inte om du inte gör någonting - TV = Nono!

Konsoler är okej då man ändå gör något aktivt, samma med datorn.

* Starta kaffebryggaren och dra på den till max, förvänta dig många toa besök och risig kista.

* Ut och ta många men korta pauser och njut samtidigt av solen av dit till annars nattliga liv.

* Ha musik igång och sjung med.

* STAY AWAKE, STAY ACTIVE!

Mvh, KF

Länk till kommentar

Woho, fortfarande vaken :)

Har suttit x antal timmar och pillat med windows moviemaker, klart underskattat program :) Sen lyckades jag bränna $200 på NL100 HU på ca 20 händer, stabilt. Men det är det väl värt om jag kan få en bra dygnsrytm igen :)

Länk till kommentar

Woho, fortfarande vaken :)

Har suttit x antal timmar och pillat med windows moviemaker, klart underskattat program :) Sen lyckades jag bränna $200 på NL100 HU på ca 20 händer, stabilt. Men det är det väl värt om jag kan få en bra dygnsrytm igen :)

Ahh, för du kan inte hålla dig vaken ifall du inte slaskar bort pengar eller? =)

Köp något spel - Typ Rainbow Six: Vegas eller något ..

Eller Settlers 4.

Då flyger tiden iväg!

Mvh, KF

Länk till kommentar

Ahh, för du kan inte hålla dig vaken ifall du inte slaskar bort pengar eller? =)

Köp något spel - Typ Rainbow Six: Vegas eller något ..

Eller Settlers 4.

Då flyger tiden iväg!

Mvh, KF

Exakt! Höll på att somna och då var det bara att öppna Primaklienten helt enkelt.

Spel vet jag inte så mkt om tyvärr :)

Länk till kommentar

Exakt! Höll på att somna och då var det bara att öppna Primaklienten helt enkelt.

Spel vet jag inte så mkt om tyvärr :)

Bara dra ner något ju!

Ta något enklara då, Zoo Tycoon eller whatever, det får ändå tiden att gå och reaktionsförmågan behöver inte vara på topp!

Mvh, KF

Länk till kommentar

Känner mig lite efter, men kollade precis på din SnG HU film. Lirar själv ganska mkt SnG HU och fundera på några saker när jag sett filmen.

-När du höjer OOP pre flopp då Fi har limpat ifrån knappen brukar jag alltid raisa upp det till 4ggr BB istället för 3. Har jag inte fel för mig förespråkar Harrington detta i sin HU-del i volym 2. Detta för att ge motståndaren sämre odds då han kommer att få spela IP.

-När du sitter OOP och floppar händer som mellanpar med dålig kicker eller bottenpar ser jag att du ofta väljer att beta rakt in i Fi. Inte riktigt själv bildat mig en uppfattning ifall man ska beta eller cs i detta läge. Finns fördelar och nackdelar med båda alternativen.

Dem största fördelarna med bet som jag ser det är att

1.Vi skyddar vår hand från att bli utdragen på senare gator.

2.Blir lättare att spela då Fi sitter på något bra då han höjer och vi kan folda direkt alternativt synar och vi kan cf turn.

3.Betar vi ut mkt med marginella händer kommer det också göra att vi får bättre betalt när vi betar ut med moster.

Dem största nackdelarna med att beta jämfört med att cs

1.Som du själv nämner flera gånger i videon är det väldigt sällan som vi får syn av sämre händer .

2.Vi får usel pottkontroll (mao bygger vi en relativt stor pott jämfört med den marginella hand vi har).

3.Cs fungerar utmärkt som bluffångare mot aggressiva spelare som bluffar mkt i position, detta går vi helt miste om ifall vi istället betar ut.

Själv tror jag att jag varierar mkt mellan dessa två alternativen men väljer nog cs oftare än att beta.

-Ser att ni diskuterat en del tidigare i dagboken hurvida man ska limpa pre flopp eller bara använda sig att raise/fold och även vilken HD man bör limpa med isf. Jag köper helt resonemanget med händer som K3 och Q4 är bra händer att limpa med men tycker att man kan gå så långt att man även ibland limpar med händer som väldigt svaga A och låga PP, iaf då Fi inte är allt för lös. Motiveringen till detta är att det är händer som har högt SD-värde i en liten pott där det bara checkats. Däremot är det händer som har relativt liten chans att få nått större SD-värden (PP måste träffa triss och de svaga A måste träffa 2par eller triss) i en stor pott där man först fått syn på en raise pre flopp och sedan även fått syn av Fi då man Cbat. Är Fi lös skulle han kunna betala av med andra par (ifall man träffar toppar med ett svagt A) men är han relativt tajt kommer det att leda till att vi sällan kommer komma till SD med bäst hand ifall vi både raisar pre och Cbar om vi inte skulle ha tur och träffa väldigt hårt.

Hoppas du förstår vad jag menar, kände att det blev lite luddigt där i slutet. Säger absolut inte att det jag skrivit är rätt och att du spelat fel men tog upp några punkter som jag fundera på och som jag tror kan vara väldigt bra att diskutera för att utveckla sitt spel.

WP

Länk till kommentar

Ang. att betta ut eller check-syna OOP med en dålig/marginell hand:

Man bettar ut för att man vill vinna handen där och synar Fi så släpper man handen (oftast) utan förbättring.

Man använder inte handen som en Bluffcatcher direkt då det inte är en slowplayer-hand.

Vinn här och nu eller stäng av på senare gator.

Sedan kommer spelet att anpassas sig en hel del efter read och mörkarnas storlek.

Mvh, KF

Länk till kommentar

alex,

bra kommentarer!

* Att raise mer pf OOP för att ge Fi sämre odds köper jag, men samtidigt vill jag inte bygga för stor pott OOP. Generellt så raisar jag inte limpare så jätteofta (kanske borde göra det oftare?).

* Att betta in i Fi när jag sitter OOP med halvträffar tycker jag däremot känns bra

- Vi vinner ofta potten med en gång och det gillar jag eftersom vi ofta har en sårbar hand.

- Får vi syn så ger jag ofta upp potten på turn/river.

* Händer som Ax och låga PP håller jag med dig om, de passar bra att limpa av de anledning du själv säger.

Länk till kommentar

För seg för att spela nåt seriöst idag oxå...

Har istället pysslat lite med att göra en video. Tog klipp från Heroes och musik från Linkin Park. Rätt nöjd faktiskt :) Ha dock i åtanke att jag aldrig gjort videos tidigare :-D

SPOILERVARNING om du inte sett Heroes!

Länk till kommentar

• Skapa nytt...