Gå till innehåll

HSP, säsong fyra, inget piratsnack!


Suron

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vadå varför? begriper ni något om poker? 2par med K6 här är ju i princip samma sak som att bara träffa med kungen.

 

så om han synar ner turn+river här borde han göra det även om han inte träffar sitt 2par.

nu synar han kanske för att han är en komplett donk eler för att han ej tror på PA. hade han synat ner med bara mellanparet hade det varit betydligt mer klart att han hade en read och förstår relativ handstyrka och inte bara tänker som en micolimitdonk typ "nu har jag 2par det är en stark han det lägger man ju inte!".

 

Det var ingen diss mot dig. Jag menade exakt vad du skrev dvs att 6:an spelar ingen roll. Donken Farha ser bara sitt eget 2par och ägnar inte en tanke på vad PA kan ha. Det hade varit mer tydligt om han inte fått 2par och ända synat ned förstås men det är ganska obv att han är en überdonk ändå efter vad man har sett genom åren med HSP...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför Esfandiari sitter där? Tre av sju motståndare kan passera som utvecklingsstörda. Tror fan han tar chansen att sitta med där. Tror att 90% av alla regs på 25-50$ och uppåt online skulle vilja vara med där om de bara hade rulle pga att det förmodligen är sjukt bra värde.

 

Att han spelar tight är kanske inte så roligt för oss men jag skulle tro att det är en ganska smart approach givet line-upen och att TV förmodligen gör spelarna mer lös-aggro än de annars hade varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att han spelar tight är kanske inte så roligt för oss men jag skulle tro att det är en ganska smart approach givet line-upen och att TV förmodligen gör spelarna mer lös-aggro än de annars hade varit.

 

Det tror inte jag, inte sådär tight iaf. Så fort han höjer så blixtfoldas det runt bordet. Farha må vara efterbliven, men jag tror att skenet kan bedra, har svårt att se hur Farha eller Guy exempelvis skulle ge Antonio större action utan en hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farha äger ju Antoniusfisken :D

 

Jag "hörde" att Farha har en slaskig image och ger mycket action för att han ofta är privatinbjuden till tillställningar där mångmiljonärer vill spela high stakes poker som på tv. De spelen krossar Sammy. Multimiljonärerna vill ju ha en härlig underhållande lirare som Farha vid sitt bord istället för en tråkmåns som Antonius vid sina tillställningar. Därav att Jamie Gold också smörar så mycket för Sammy i HSP, för att han vill få fler inbjudningar att följa med Sammy på de privata high-stakes spelen dit han fått följa några tillfällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Antonius är en fantastisk pokerspelare. Tomtar som Hellmuth och andra tiltande apor har mkt att lära sig från honom. Han är en oerhört skön kille som tar en förlust lika bra som en vinst. Det är ju så nice när man ser hans uttryck i handen mot negreanu och jämför med den han hade när farha synar ner med K6, ingen större skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Farha äger ju Antoniusfisken :D

 

Jag "hörde" att Farha har en slaskig image och ger mycket action för att han ofta är privatinbjuden till tillställningar där mångmiljonärer vill spela high stakes poker som på tv. De spelen krossar Sammy. Multimiljonärerna vill ju ha en härlig underhållande lirare som Farha vid sitt bord istället för en tråkmåns som Antonius vid sina tillställningar. Därav att Jamie Gold också smörar så mycket för Sammy i HSP, för att han vill få fler inbjudningar att följa med Sammy på de privata high-stakes spelen dit han fått följa några tillfällen.

 

det är nog tvärtom. farha vill följa med gold på hans inbjudningar. ta AA vs KK handen och konversationen efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker Antonius är en fantastisk pokerspelare. Tomtar som Hellmuth och andra tiltande apor har mkt att lära sig från honom. Han är en oerhört skön kille som tar en förlust lika bra som en vinst. Det är ju så nice när man ser hans uttryck i handen mot negreanu och jämför med den han hade när farha synar ner med K6, ingen större skillnad.

 

Jag tycker att tomtar som Antonius har mycket att lära från fantastiska pokerspelare och affärsmän som Hellmuth. En kille som har 11 WSOP armband (hur många har Antonius?) och som driver mycket business på sidan om kopplad till sitt varumärke inom pokern imponerar. Ex får Hellmuth runt $50.000 för en dags konferens när ex JP Morgan vill anordna ett pokerevent för sina anställda. Åka dit, snacka lite poker och vara turneringsvärd. Good money.

 

En sådan pokerspelare/affärsman som Hellmuth är en större förebild för mig än en spelare som sitter i kalsonger hemma i fåtöljen och klickar i "raise any" på nätet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att tomtar som Antonius har mycket att lära från fantastiska pokerspelare och affärsmän som Hellmuth. En kille som har 11 WSOP armband (hur många har Antonius?) och som driver mycket business på sidan om kopplad till sitt varumärke inom pokern imponerar. Ex får Hellmuth runt $50.000 för en dags konferens när ex JP Morgan vill anordna ett pokerevent för sina anställda. Åka dit, snacka lite poker och vara turneringsvärd. Good money.

 

En sådan pokerspelare/affärsman som Hellmuth är en större förebild för mig än en spelare som sitter i kalsonger hemma i fåtöljen och klickar i "raise any" på nätet ;)

 

Hellmuth må vara en bättre affärsman än Antonius men det betyder inte att jag personligen har större respekt för honom. Jag har svårt att respektera en man i hans ålder som uppför sig som han gör. Antonius är inte direkt någon förebild för mig men jag anser att hans uppförande vid pokerbordet är beundransvärt i en bransch som till stor del består av diviga idioter som uppför sig som svin.

 

Vad spelar det sedan för roll att PH får $50k för en konferens när han spelar bort $500k på kinapoker några timmar senare mot Ivey? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar det sedan för roll att PH får $50k för en konferens när han spelar bort $500k på kinapoker några timmar senare mot Ivey? ;-)

Hehe, har man bra business på sidan om kan man ju ta sådana förluster med en axelryckning. Glöm inte vad Matt Damon sa om Phils böcker.

 

"Phil Hellmuths Million Dollar Poker System is the best way to learn how to play poker"

 

Även om det nu finns bättre pokerböcker så slår sådant igenom bra på försäljningssiffror till den breda kundstocken.

 

Men sen är det ju klart. Man ser mycket konstiga spel i HSP. Den som imponerar mest på mig är nog fortfarande Doyle som visar att gammal är äldst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, har man bra business på sidan om kan man ju ta sådana förluster med en axelryckning. Glöm inte vad Matt Damon sa om Phils böcker.

 

"Phil Hellmuths Million Dollar Poker System is the best way to learn how to play poker"

 

Även om det nu finns bättre pokerböcker så slår sådant igenom bra på försäljningssiffror till den breda kundstocken.

 

Men sen är det ju klart. Man ser mycket konstiga spel i HSP. Den som imponerar mest på mig är nog fortfarande Doyle som visar att gammal är äldst.

 

Jag må tycka mindre bra om PH men faktum är ju att om alla satt och såg döda ut som Patrik skulle det inte bli så bra TV :-). Man ska givetvis ha stor respekt för PHs otroliga resultat genom åren men man behöver ju inte bete sig som en åsna bara för att man är bra :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför Esfandiari sitter där? Tre av sju motståndare kan passera som utvecklingsstörda. Tror fan han tar chansen att sitta med där. Tror att 90% av alla regs på 25-50$ och uppåt online skulle vilja vara med där om de bara hade rulle pga att det förmodligen är sjukt bra värde.

 

Att han spelar tight är kanske inte så roligt för oss men jag skulle tro att det är en ganska smart approach givet line-upen och att TV förmodligen gör spelarna mer lös-aggro än de annars hade varit.

 

Jag tror spelare som är vinnare på nivåer betydligt lägre än NL5k är vinnare på det där bordet faktiskt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du spelar inte poke rmen ahr nästab 3000 inlägg på ett pokerforum. har du inget bättre för dig att än att provocera folk här?

Vadå provocera folk?

 

För att jag tycker Hellmuth är en bättre förebild än Antonius?

 

Även om jag har 3k inlägg och inte grindar nätpoker längre så spelar jag ju en del live både på klubbar och på exempelvis Caribbean Poker Classic nu för en vecka sedan. Men kanske är det för att jag slutat nöta på nätet som jag inte bara ser till pokerspel på nätet när jag bedömmer pokerspelare. Hellmuths pokerkarriär med flest WSOP armband, succeböcker, reklamkontrakt smäller givetvis högre för mig än en internetgrinder som har ett stenansikte på HSP´.

 

Men, det är ju såklart subjektiva åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror spelare som är vinnare på nivåer betydligt lägre än NL5k är vinnare på det där bordet faktiskt..

 

Problemet är ju att tex Antonius, Greenstein mfl har en sån monsteredge mot typ Jojje_2K eller Matteprof tack vare rätt djupstackat och dessutom live att det inte spelar så roll om de tar några dulls från Gold eller Farha när de ändå är huge dogs mot de andra spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att tex Antonius, Greenstein mfl har en sån monsteredge mot typ Jojje_2K eller Matteprof tack vare rätt djupstackat och dessutom live att det inte spelar så roll om de tar några dulls från Gold eller Farha när de ändå är huge dogs mot de andra spelarna.

Det är inget problem, för jag skulle aldrig spela mot det där spelarna. Vore ju apkass Money Management att spela mot spelare som man har -EV på.

 

Men jag har ju sagt tidigare att jag vet ingen forumit som jag tror har +EV mot HSP bordet men väntar med spänning på att någon skulle motbevisa mig :)

 

Men det är klart, när jag ser hålkorten, betting etc. på HSP så känner jag att även en sådan rutten NL Texas CG tomte som jag är, har +EV...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...