Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$11 + $1 Sit & Go (Turbo) (18511403), Table 1 - 20/40 - No Limit Hold'em - 23:05:10 ET - 2007/05/16

Seat 1: Bruce61 (2,085)

Seat 2: MAID OF MONEY (1,065)

Seat 3: bert lee (1,455)

Seat 4: zizacon (1,515)

Seat 5: instigator101 (1,500)

Seat 6: 1moze (1,410)

Seat 7: xxxGBxxx (1,500)

Seat 8: DESSI (1,470)

Seat 9: mcam09 (1,500)

zizacon posts the small blind of 20

instigator101 posts the big blind of 40

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to zizacon Ace of DiamondsQueen of Diamonds

1moze folds

xxxGBxxx folds

DESSI folds

mcam09 folds

Bruce61 calls 40

MAID OF MONEY folds

bert lee folds

zizacon raises to 200

instigator101 folds

Bruce61 calls 160

*** FLOP *** Ace of Clubs7 of Spades2 of Clubs

zizacon bets 440

Bruce61 calls 440

*** TURN *** Ace of Clubs7 of Spades2 of Clubs7 of Clubs

zizacon checks

Bruce61 bets 920

zizacon ???

För det första var det kanske dumt att spela AQ så tidigt, men det man kan lätt råka ut för samma problem med AK. Jag var väl inte direkt så rädd att vara utkickad utan tänkte mer på färgen. Det kanske är helt tokigt men hade han haft AK trodde jag han skulle re-raisat floppen.

Värt att spela en så stor hand så tidigt i turneringen?

Postad

Egentligen räcker det med att synapreflopp med AQ så här tidigt. Och om du vill höja så räcker 100-120.

På flopp räcke 75% av pott och så likadant på turn. Nu visar du att du blev rädd för färgdraget vilket gör att jag, precis som Fi, hade pushat med ATC för vet att du troligen viker då.

Som spelat är det bara att syna.

Postad

Tack för kommentarerna. :-D

Jag läste någonstans i länkarna till SNG spel att man skulle betta på rätt bra för att inte ge implicita odds till drag eller hur det nu var. Blindsen är ju rätt låga och även potten i förhållande till stackarna om vi sätter honom på färgdraget på floppen. Bara en grej jag har tänkt lite på..

Men okej cont-betta flop och fortsätta turn låter vettigt.

Hur hade ni gjort vid en re-raise på turn? Solklar läggning? svårt att ha några reads såhär tidigt naturligtvis.

Ytterligare en grej jag noterat är att det är lätt att blöda iväg massa chips med bra händer tidigt. inte alls omöjligt att få en re-raise all in på turn eller något sånt som en ren bluff på dom här nivåerna. Vill man inte syna den så är man rätt fattig sen, så vill man tighta till ytterligare pre-flop på låga nivåer sngs då blindsen är låga?

Postad
Egentligen räcker det med att synapreflopp med AQ så här tidigt. Och om du vill höja så räcker 100-120.

På flopp räcke 75% av pott och så likadant på turn. Nu visar du att du blev rädd för färgdraget vilket gör att jag, precis som Fi, hade pushat med ATC för vet att du troligen viker då.

Som spelat är det bara att syna.

Att checka på turn behöver inte alls betyda att man är rädd för nån färg. Han kan lika gärna checka kåken lr färg och låta fi bluffa.

Postad
Tack för kommentarerna. :-D

Jag läste någonstans i länkarna till SNG spel att man skulle betta på rätt bra för att inte ge implicita odds till drag eller hur det nu var. Blindsen är ju rätt låga och även potten i förhållande till stackarna om vi sätter honom på färgdraget på floppen. Bara en grej jag har tänkt lite på..

Men okej cont-betta flop och fortsätta turn låter vettigt.

Hur hade ni gjort vid en re-raise på turn? Solklar läggning? svårt att ha några reads såhär tidigt naturligtvis.

Ytterligare en grej jag noterat är att det är lätt att blöda iväg massa chips med bra händer tidigt. inte alls omöjligt att få en re-raise all in på turn eller något sånt som en ren bluff på dom här nivåerna. Vill man inte syna den så är man rätt fattig sen, så vill man tighta till ytterligare pre-flop på låga nivåer sngs då blindsen är låga?

Helt rätt. AQ e en marginell hand på första två nivåerna anser jag. Jag lirar den enbart genom limp i sen position utan raise innan, och inte alltid då ens beroende på vikka som sitter vid bordet... Tajta till dig rejält i början och hitta lägen att dubbla senare, eller sno blinds med hjälp av din tajta image...

/SK

Postad

Du skojar väl?

Alltså, pusha ATC bara för att aggressorn checkar ett färgdrag är inget att rekomendera.

Hade du limpat hade det varit lättare att hålla potten liten.

Postad

Nu blir det lite off topic men va fan det är min tråd :D

Det jag har märkt med mitt spel är att man hamnar i lite besvärliga situationer ganska tidigt. Dels den här typen av händer och dels som nu senast när blindsen var uppe på 30/60 eller 50/100 och jag hade AJ.

Nånstans måste man ju börja spela naturligtvis, men nu senast drog jag på en raise preflop AJ i position. får syn floppen kommer 22K bettar cont bet.. syn.

2:a kommer på turn. tvingas ställa med A högt om jag vill betta igen. annars är man shortstack nere på 7-800.

Är det här fortfarande en nivå man bara vill limpa? du lär ju knappast bara vilja slänga AJ när blindsen ändå börjar växa.

Eller väntar ni till blindsen ligger på runt 10 bb innan ni börjar spela aggressivt pre flop, ..och börjar sno blinds genom att ställa i princip, i det här läget brukar ju en del ha åkt också.

när blindsen blir högre brukar man ju oftast kunna ställa pre-flop när man bettar mer än 35% iaf så då blöder man inte iväg så mkt chips.

Postad
Att checka på turn behöver inte alls betyda att man är rädd för nån färg. Han kan lika gärna checka kåken lr färg och låta fi bluffa.

Stämmer nog vid eftertanke. Ska inte skriva inlägg halvfull/kraftigt bakis. Hjärnan funkar bara till 50% då. Ändrar den delen av inlägget. Resten funka hjärnan till.