IsacOut Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Satt och spelade vår traditionella veckoturnering då denna handen utspelas. Vi är nere på 4 spelare och 3 får betalt, 9 startande. Marker fördelningen ser ut så här: Fi1 Dealer ~60 000 HERO SB ~12 000 Fi2 BB ~19 000 Fi3 ~45 000 Blind 1000/2000 Fi3 och Fi1 foldar och jag sitter på SB med 2-3 off. Fi2 är en supertight spelare som jag spelat mycket mot. Speciellt när det närmar sig ITM. Jag har bestämt mig redan innan att ställa alla händer mot hans BB. Nu plockar han oturligt nog upp 10-10, och t.o.m. då funderar han (bevisar lite hur tight han är). Min fråga är bara om det är bättre att släppa 2-3:an och ha 11 000 kvar och ställa dom närmsta 2 händerna eller gjorde jag rätt som jag gjorde? Min tanke var också att dom andra två stackarna har mycket enklare att syna mig med en margenell hand. Mot Fi2 får jag fold 9 gånger av 10, men dom gångerna jag får syn ligger jag pyrt till. Han påstod att det var superdåligt spelat och jag bara undrar lite vad andra tycker och tänker. Citera
slowboy Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Eftersom du vet han är så tight och inte har mycket mer marker än dej och riskerar därmed nästan åka ut bör det vara en push där. Citera
Tazman Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Jag hade gjort precis samma sak. Du har 6 bb i stacken, bb är också short och dessutom tight. Mycket som talar för push med any 2. Citera
IsacOut Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2007 Skönt att höra. Enda som talar emot var att han hade groggat lite på kvällen så hans HD var väl lite vidare än i vanliga fall. Hade han varit nykter vet i tusan om han inte hade släppt 10-10 Citera
Recommended Posts