sentenced Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Skulle vilja veta hur folk spelar AK mot en reraise preflop dvs ur pos. Anta att båda har maxinköp. Citera
DocLame Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Normalspelet är väl kanske att höja igen, men det beror dels väldigt mycket på hur vi uppfattar reraisaren (lös, tight, tomte?) och hur vi tror att han/hon uppfattar oss, dels om det är turnering eller cashgame. Egentligen omöjligt att svara generellt på. Citera
Jerico Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 I stort sett alltid reraise och cbet. Finns ju undantag men inte sådär jättemånga. Mot en del aggrospelare kan det vara värt att bara syna och sen spela för TPTK-värde. Citera
Pokershark Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Nit = fold, Tag = syn och Lag = fyrbet. Typ nåt sånt generellt. Citera
frekje Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 för mig beror det på, raisarens mentalitet och stackdjup callers bakom och deras stackar stämning på bordet givetvis vill jag isolera vid flera callers och då spelar jag den aggresivt. om raisaren är deep och jag är deep spelar jag den något mer försiktigt mot honom och ett vanligt tptk-spel. Citera
Stinkbock Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 I stort sett alltid reraise och cbet. Finns ju undantag men inte sådär jättemånga. Mot en del aggrospelare kan det vara värt att bara syna och sen spela för TPTK-värde. yepyep Citera
Jerico Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Tycker i motsats till pokershark and mot just LAGs är det jäklligt tröttsamt att 3betta med AK OOP. De floatar ofta sönder en på floppen och sen sitter man där och checkfoldar i en stor pott eller turn-pushar in i en helt okänd HD. Citera
iamivar Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Tycker i motsats till pokershark and mot just LAGs är det jäklligt tröttsamt att 3betta med AK OOP. De floatar ofta sönder en på floppen och sen sitter man där och checkfoldar i en stor pott eller turn-pushar in i en helt okänd HD. Vi blir trebettade av Fi och ska bestämma om vi vill fyrbetta eller inte. Cbet efter fyrbet pre = allin. Jag spelar oftast fyrbet-Cbetspush om jag inte är uppe mot nits. Beror väl lite på dynamik iofs. Citera
DrRoland Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Fattar inte vad ni pratar om. 4-bet finns inget som heter i cashgames med 100BB. 4BB, 12BB, 45. Sen är det all-in. Går ju inte att flatsyna ett trebet heller. Kommer att ligga 90BB i potten och 55BB kvar i stacken. Det är ju typ all-in oavsett flop. Vad är det för bettingmönster preflop ni talar om? Citera
Kollikock Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Fattar inte vad ni pratar om. 4-bet finns inget som heter i cashgames med 100BB. 4BB, 12BB, 45. Sen är det all-in. 4BB = 2-bet 12BB = 3-bet 45 = 4-bet för övrigt håller jag med Pokershark Citera
sentenced Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2007 Ville bara tillägga att stadjupen är runt 100bb var och spelaren har man ingen read på, ville bara veta vad som brukar vara bäst rent generellt, sen brukar ni spela handen annorlunda när ni är i pos? Citera
FiSherman63 Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Skulle vilja veta hur folk spelar AK mot en reraise preflop dvs ur pos. Anta att båda har maxinköp. Det är ingen idé att starta en sån här tråd, folk har ingen aning om vad en reraise är. (Ännu mindre vet man vad en 3bet är, trots 1300 inlägg...) Citera
Kollikock Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Det är ingen idé att starta en sån här tråd, folk har ingen aning om vad en reraise är. (Ännu mindre vet man vad en 3bet är, trots 1300 inlägg...) lol QFT Citera
Baloos Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Ako är balanshanden nr1, ganska överskattad jämfört med lite högre par i hålet men ger mycket värde till andra händer. Tänk efter hur ni vill spela och balansera därefter. Rent värdemässigt för Ak är det ganska säkert höj/släpp som gäller typ alltid. Citera
Recommended Posts