Gå till innehåll

Köptips för Bärbar dator!


peekka

Recommended Posts

Tjena, jag såg att det fanns en tråd för stationära datorer och jag vet att det har funnits en iaf för bärbara men jag kunde inte hitta den.

Jaja... iaf jag hade tänkt att köpa en bärbar dator till sommaren så man kan vara lite mer mobil av sig.. ;) Men jag har inte så bra koll på vad en bra bärbar dator är så jag tänkte att det lär väl finnas en hel del snillen här på forumet.. 8-) ..

Det jag söker är en dator som främst är bra för poker och klarar av att har igång ett par olika programm samtidigt, msn, musik, PT, P.aceHud, lite bord såklart mm.. Sen vill man ju ha hyffsad upplösning så det inte blir för mkt överlappning. går detta att finna tror ni?

 

Mvh// Peekka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/notebooks_best?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs

 

Dom två till höger har ju iaf en resolution som klarar 4 normala bord utan att överlappa. (Även på dom 2 andra modellerna går det att välja till en sån skärm: 17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife®)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laptoplänken du inte hittade - http://pokerforum.nu/forum/off-topic/2105-koeptips-foer-laptop.html

 

Kör f.ö. själv en Dell XPS M1710 sedan några månader. Suverän skärm, med 2 GB minne inga problem med att multitaska och den är TYST vilket är viktigt för mig. Nu har jag den med det "enklare" 256 MB grafikkortet - det kraftigare 512 MB kortet låter kanske mer. Hur som helst , är mycket nöjd med denna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sony vaio är det bästa. I allmänhet behöver du väl bara titta efter en laptop med WUXGA 17" skärm, det är den bästa upplösningen du får på en laptop. (om du inte köper nån såndär gigantisk pryl med typ 30" skärm). Jag spelar 9 bord på min, miniview. Helt utan överlapp, har till och med plats för lite msn rutor ute i hörnen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken,,, tittade runt lite där och alla verkar gilla D820.. ngn som vet vad man får punga ut för en sådan samt vilka tillval man bör göra?

Kollade även en del på Sony Vaio, dom är ju grymt läckra men det är ju en djungel att hitta ngt där.. har dom också WUXGA 17" skärmar eller är det bara Dell? ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken,,, tittade runt lite där och alla verkar gilla D820.. ngn som vet vad man får punga ut för en sådan samt vilka tillval man bör göra?

Kollade även en del på Sony Vaio, dom är ju grymt läckra men det är ju en djungel att hitta ngt där.. har dom också WUXGA 17" skärmar eller är det bara Dell? ..

 

Jag köpte nyligen D820, kostade runt 14000:-, tiggde till mig den bästa hårddisken, sen tog jag självklart den bästa skärmen, annars var nog standard på resten, riktigt nöjd, förvisso gör jag inte så mkt mer än att spela poker på den, men det duger den bra till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...