Gå till innehåll

NL-fisk goes HU


Wamp_Wan_Wett

Recommended Posts

Jag har nu äntligen bestämt att göra ett seriöst försök att plussa HU. Efter att varit svagt + på short-handed på pokerstars och svenska spel, har jag beslutat att i samband med uppdateringen sätta in 100 kr på SvS och satsa allt på HU-cash games.

Jag börjar på 0.5/1 och ser hur bra det går, tanken är att succesivt öka och plussa mer på HU än vad jag gjort på short-handed CG.

 

HERE WE GO!:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började min första session med att nästan 3-dubbla min hundring.

 

Ett par händer:

 

 

 

Svenska Spel- No Limit Hold'em Cash Game - $0.50/$1 Blinds - 2 Players - (LegoPoker HH Converter)

 

BB: $26.43

Hero (SB): $162.81

 

Preflop: Hero is dealt Kclubnormal.gif Aclubnormal.gif (2 Players)

BB calls $0.50, Hero raises to $3.00, BB calls $2.00

 

Flop: ($6) Jdiamondnormal.gif Kheartnormal.gif 4spadenormal.gif (2 Players)

Hero bets $3.00, BB raises to $6.00, Hero raises to $46.00, BB calls all-in for $17.43

Uncalled bet of $22.57 returned to Hero

 

Turn: ($52.86) 9spadenormal.gif (2 Players - 1 All-In)

 

River: ($52.86) 7clubnormal.gif (2 Players - 1 All-In)

 

Pot Size: $52.86 ($1.30 Rake)

 

BB had 4diamondnormal.gif Adiamondnormal.gif (a pair of fours) and LOST (-$26.43)

Hero had Kclubnormal.gif Aclubnormal.gif (a pair of kings) and WON (+$25.13)

 

Man kan ju undra vad han gör. Här känner jag 100% att jag leder. Observera att han redan donerat 62.81 kr till mig:lol:

 

 

 

Svenska Spel - No Limit Hold'em Cash Game - $0.50/$1 Blinds - 2 Players - (LegoPoker HH Converter)

 

BB: $49.75

Hero (SB): $187.69

 

Preflop: Hero is dealt Kclubnormal.gif 5clubnormal.gif (2 Players)

BB calls $0.50, Hero raises to $3.00, BB calls $2.00

 

Flop: ($6) Qclubnormal.gif Tdiamondnormal.gif 9clubnormal.gif (2 Players)

Hero bets $3.00, BB calls $3.00

 

Turn: ($12) 6spadenormal.gif (2 Players)

Hero bets $7.00, BB calls $7.00

 

River: ($26) Jheartnormal.gif (2 Players)

Hero bets $37.00, BB calls all-in for $36.75

Uncalled bet of $0.25 returned to Hero

 

Pot Size: $99.50 ($2.45 Rake)

 

BB had Aheartnormal.gif Jclubnormal.gif (a pair of jacks) and LOST (-$49.75)

Hero had Kclubnormal.gif 5clubnormal.gif (a straight, nine to king) and WON (+$47.30)

 

Känns bra att få en sådan start.

 

 

 

Svenska Spel - No Limit Hold'em Cash Game - $0.50/$1 Blinds - 2 Players - (LegoPoker HH Converter)

 

Hero (BB): $234.29

SB: $45.20

 

Preflop: Hero is dealt Aheartnormal.gif Jheartnormal.gif (2 Players)

Hero raises to $3.00, SB calls $2.00

 

Flop: ($6) 9heartnormal.gif Jclubnormal.gif 7diamondnormal.gif (2 Players)

SB checks, Hero bets $3.00, SB calls $3.00

 

Turn: ($12) 3diamondnormal.gif (2 Players)

SB checks, Hero bets $6.00, SB calls $6.00

 

River: ($24) 7clubnormal.gif (2 Players)

SB bets all-in for $33.20, Hero calls $33.20

 

Pot Size: $90.40 ($2.25 Rake)

 

SB had Adiamondnormal.gif 4diamondnormal.gif (a pair of sevens) and LOST (-$45.20)

Hero had Aheartnormal.gif Jheartnormal.gif (two pairs, jacks and sevens) and WON (+$42.95)

 

 

Tilt? Trodde han satt på 7:an faktiskt. Men vik här känns väldigt långsökt.

Tyvärr försvann han efter den här handen. Tack för pengarna, välkommen åter :lol:

Återkommer senare ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ungefär en halvtimmes väntan och jordnötsätande fick jag igång spel mot en kille som var relativt lös. Fick ett par fina träffar och har nu förvandlat min 100-lapp till lite över 700 totalt.

Har kollat igenom HH:n och det mesta jag förlorat på en hand är 23 kr efter att syna ner med medelpar på kraftig dragbräda.

 

 

 

 

Svenska Spel - No Limit Hold'em Cash Game - $0.50/$1 Blinds - 2 Players - (LegoPoker HH Converter)

 

Hero (BB): $386.75

SB: $136.65

 

Preflop: Hero is dealt Aspadenormal.gif Adiamondnormal.gif (2 Players)

Hero raises to $3.00, SB raises to $6.00, Hero raises to $16.00, SB raises all-in to $136.65, Hero calls $120.65

 

Flop: ($273.30) Kspadenormal.gif 8heartnormal.gif 7diamondnormal.gif (2 Players - 1 All-In)

 

Turn: ($273.30) Kclubnormal.gif (2 Players - 1 All-In)

 

River: ($273.30) Jspadenormal.gif (2 Players - 1 All-In)

 

Pot Size: $273.30 ($5 Rake)

 

SB had Qheartnormal.gif Qdiamondnormal.gif (two pairs, kings and queens) and LOST (-$136.65)

Hero had Aspadenormal.gif Adiamondnormal.gif (two pairs, aces and kings) and WON (+$131.65)

 

Hur stor är sannolikheten?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nty nty. Visst finns risken. Jag tror dock inte det. Ge det en vecka, säger du likadant då, så okej. Det är väldigt sällan jag går minus från en HU-session.

 

Då har du inte spelat många händer antar jag. HU CG är väl den form av poker med störst varians och att ha 10 inköps downswings är vanligt.

 

Om du vill spela HU med en så pass liten rulle som du har så är HU SNGs mkt bättre eftersom variansen är myyyyyyyyyycket mindre.

 

Säger det bara i all välmening. Lycka till med spelet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarer och synpunkter.

 

Jag har spelat en del HU, men aldrig så att jag har haft koll på varians etc. Haft som en sidogöra vid 6-max CG. Men det vore knappast spännande om jag satte in 5k och började grinda HU 0.5/1 eller liknande.

 

Dagens resultat blev iaf 3,5 inköp +. Hade grymt flyt i början, en del bad beats mot slutet, förlorade b.la. all in med QQ före floppen mot JJ.

Fortsätter spelet imorgon, nu är jag kass i kistan av alla jordnötter.:|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under förmiddagen har jag spelat ca 2½ timmar. Gick snabbt back 2 inköp, och har sedan dess succesivt klättrat uppåt igen. Ligger 80 kr back för dagen.

Har tyvärr inga HH's då spelet skett från en annan dator. Sitter i skrivande stund och äter jordnötter och läser Allt om historia. Att man aldrig lär sig...

 

Tål att tänkas på:

 

Skåne odlar året runt om 75 år

 

För övrigt presenterar IPCC i sin senaste rapport om möjligheten att ersätta kol och olja med Kärnkraft. Jag är för övrigt vän av kärnkraftsutvecklingen. Svensk kärnkraft håller inte och man borde investera i ny, "modern" kärnkraft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...