Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$39 turbo 6max

PokerStars Game #9903919852: Tournament #50249158 $36+$3 Hold'em No Limit - Level V (75/150) - 2007/05/14 - 04:58:01 (ET)

Table '50249158 1' 6-max Seat #5 is the button

Seat 2: Hero (3465 in chips)

Seat 3: PotKing420 (1510 in chips)

Seat 5: bigevil80666 (4025 in chips)

Snusarn : posts small blind 75

PotKing420: posts big blind 150

Holecards:

Dealt to Hero [Qc Qh]

RAISE bigevil80666, 3875 to 4025 and is all-in

Hur många synar/foldar?

Nyligen blivit 3-handat och han har ej openpushat tidigare utan hellre höjt till 3bb.

Postad

Nu lirar jag inte Turbo6 förståss. Men folda QQ här?

Jag synar nog 25 timmar om dygnet, 8 dagar i veckan, 13 månader om året.

9 av 10 gånger är det ett rent stödförsök av CL eftersom han vet att ni foldar väldigt brett på bubblan mot honom. Om han haft AA/KK så hade han nog inte försökt skrämma bort er utan kanske bara miniraisat för att få action. Men det är klart. Push med ca 27BB e ju inte direkt jätteintelligent spelat heller imho.

Foldar du QQ här så vad ska du då spela för händer?

Postad

Känns som en självklar syn. Känns otroligt att han skulle spela AA-KK så här, inte ens AK känns särskilt trolig, så förmodligen är du stor favorit. Leder du inte kan du ju alltid idiotförklara honom efteråt :-).

Postad

Kan inte ge dig någon ICM räkning eller liknande, men jag skulle callat 100% av gångerna..

AA och KK är knappast troliga att killen har, speciellt när han förut bara raisat 3BB. Han sitter sannolikt på ett mindre pocket eller AQ, AK eller liknande, vilket gör dig till stor favorit i de flesta situationerna. Plus att om du vinner så har du ett enormt övertag för att ta hem ettan.

Hade kanske varit annorlunda om shortstacken hade haft 1 chip kvar eller liknande, men i detta faller så ligger han inte så taskigt till.. Så syna bara på :-)

Postad
Personligen tycker jag inte synen är så självklar som de flesta verkar tycka. 90% av gångerna har vi nog en 70/30 mot Ax, Kx, vilken jag inte tycker är så särskilt lajbans.

Please come sit at my table :mrgreen:

Postad
Personligen tycker jag inte synen är så självklar som de flesta verkar tycka. 90% av gångerna har vi nog en 70/30 mot Ax, Kx, vilken jag inte tycker är så särskilt lajbans.

Men snälla :roll:

90% av gångerna så kommer vi att äga både bubblan och HU 7 gånger och åka ut 3 gånger. hmmm svårt val...

Postad

Du synar bara när fi drar dött eller? Hur kan du inte vilja ta ett 70/30 läge?

Postad
Kan inte ge dig någon ICM räkning eller liknande, QUOTE]

Behövs det i detta läge?

Nej, ingen ICM krävs. Skrev det mest för att gardera mig mot att folk skriver att det är trist när man bara säger "push" utan att ge en förklaring till varför ;-)

Postad

Som vanligt galen SnG-argumentation av många ("jag går alltid för vinst LOL") men jag tror ändå ni kommer fram till rätt slutsats. Blindsen är så små att lillstacken absolut inte kan garanteras att åka inom kort, och vinner vi den här handen har vi väldigt stor del av förstapriset. Att CL ställer istället för att bara höja är ju dessutom ett svaghetstecken.

Postad
Som vanligt galen SnG-argumentation av många ("jag går alltid för vinst LOL") men jag tror ändå ni kommer fram till rätt slutsats. Blindsen är så små att lillstacken absolut inte kan garanteras att åka inom kort, och vinner vi den här handen har vi väldigt stor del av förstapriset. Att CL ställer istället för att bara höja är ju dessutom ett svaghetstecken.

I en SNG är ALLTID första målsättningen att hamna ITM beroende på att åker du ur är det förlorade pengar som du inte kan få åter. Det är ju inte direkt som i CG att man kan fylla på stacken när man badbeatar och vinna tillbaka det man förlorat. Man kan heller inte sitta o folda sig kvar i all evighet. Så när man plockar upp en hand som är "monster" så måste man spela den därefter.

Så kan du va snäll och utveckla påhoppet "Som vanligt galen SnG-argumentation" lite grand. Har åter läst alla inlägg och hittar ett med uttrycket "jag går alltid för vinst" säger igen ett inlägg med det resonemanget. Så vilka är många?

Postad
I en SNG är ALLTID första målsättningen att hamna ITM beroende på att åker du ur är det förlorade pengar som du inte kan få åter. Det är ju inte direkt som i CG att man kan fylla på stacken när man badbeatar och vinna tillbaka det man förlorat. Man kan heller inte sitta o folda sig kvar i all evighet. Så när man plockar upp en hand som är "monster" så måste man spela den därefter.

Så kan du va snäll och utveckla påhoppet "Som vanligt galen SnG-argumentation" lite grand. Har åter läst alla inlägg och hittar ett med uttrycket "jag går alltid för vinst" säger igen ett inlägg med det resonemanget. Så vilka är många?

Jag tror bestämt du missuppfattade mitt inlägg något. Ja, målsättningen är i första hand att hamna ITM och därefter att vinna, eftersom prisstrukturen ser ut som den gör. Just därför är "jag siktar alltid på att vinna" för att motivera en syn på bubblan galen SnG-argumentation. Eller hur?

Postad
Jag tror bestämt du missuppfattade mitt inlägg något. Ja, målsättningen är i första hand att hamna ITM och därefter att vinna, eftersom prisstrukturen ser ut som den gör. Just därför är "jag siktar alltid på att vinna" för att motivera en syn på bubblan galen SnG-argumentation. Eller hur?

Det instämmer jag i, men var är alla många i denna tråd.

Eller så menar du i alla trådar kom jag just på. Ibland tar det ett tag innan hissen kommer ända upp.

Postad

Såg inte denna frågan. Men vill du ha fler exempel kan vi ta "fold för att vi har marker kvar", eller bara allmänna cashgame-HDs utan någon som helst hänsyn till att det faktiskt är SnG.

Postad
Blindsen är så små att lillstacken absolut inte kan garanteras att åka inom kort.

Ja, det är detta som är pudelns kärna. Vi måste forfarande spela poker. Hade vi varit uppe på t.ex. 300-600, ceteris paribus, så är det däremot en lätt fold.

Postad
Såg inte denna frågan. Men vill du ha fler exempel kan vi ta "fold för att vi har marker kvar", eller bara allmänna cashgame-HDs utan någon som helst hänsyn till att det faktiskt är SnG.

Jag vet. Ber om ursäkt. Sa ju att hissen inte hade kommit ända upp.

Vi har samma uppfattning verkar det som. Trodde bara du skulle "dryga" dig.

My bad. :oops: :oops: :oops:

Postad
Jag vet. Ber om ursäkt. Sa ju att hissen inte hade kommit ända upp.

Vi har samma uppfattning verkar det som. Trodde bara du skulle "dryga" dig.

My bad. :oops: :oops: :oops:

Alltså, jag lät ju iofs onödigt dryg så du behöver inte be om ursäkt :-)

Men faktum kvarstår att jag tycker att många skriver utan att riktigt tänka på att det är SnG...

Postad

Eftersom ingen orkade ICM, och det egentligen inte behövdes, så säger ICM 65.6% som brytpunkt mellan syn och fold. Med andra ord gör de som instinktivt synar rätt i detta läge.