dannnne88 Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Gjorde en film igår och la upp den i min och elviseros dagbok, fick tipset om jag ska lägga upp den här också så gör det med. Tyvärr så vart väl filmen ganska tråkig och är väl nästan bara standard händer men blir den uppskattad så ska jag se till att göra en till där det förhoppningsvis blir lite mer svåra beslut. Filmen är 22minuter, 2bord nl200 SH, filen är 170mb stor. Så här är filmen, såga på. Danne spelar NL200 Citera
Badjes Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 håller på att tanka nu =) lägg in lite mer info i OP vetja, antal bord? kommentarer?, 6max? filstorlek etc Citera
dannnne88 Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 håller på att tanka nu =) lägg in lite mer info i OP vetja, antal bord? kommentarer?, 6max? filstorlek etc La till SH, filstorlek och antal bord i OP, är det någonting till som jag borde lägga till så skriv det gärna i tråden. Skulle vilja ha lite tips inför nästa film också, mindre eller fler bord? högre mick? mer snack runt händerna eller runt spelarna, ja vad vill ni ha? Citera
Badjes Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Bildkvallan är helt ok. Micken kunde varit lite högre fast det hörs bra om man skruvar upp. Gillar tvåbordsformatet också. edit: la till en OT fast det var inget så nevermind. Citera
_ante_ Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 en fråga som säkert är rätt dum. var klickar jag för att ladda hem filmen? Citera
elvisero Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 en fråga som säkert är rätt dum. var klickar jag för att ladda hem filmen? Du måste skriva in en kod uppe i högra hörnet på sidan, då får du vänta några sekunder, sen kommer det upp en länk i samma hörn. Finns bara dumma svar ju Citera
b0bb4n Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 A9o öppnar jag i CO. 44 set, bettar jag ut mer. Potten låg på runt 30? Och med 3 spelare vill man inte ge bra odds på den brädan. Så jag bettar minst 24. AK handen mot shortstacken, jag brukar gilla checka den till han och låta han ev bluffa, han har så liten stack att han ofta blir desperat å kan pushar any2 när du checkar till han. Jag tror man får in mer värde att checka till han ibland för du har råd att ge gratiskort. Sen JTo handen i BB synar jag. En minraise pre och en syn dom har också liten stack, om du träffar bra flop så kommer dom stacka av med en väldigt vid range och du får bra odds att syna. Problemt som kan uppstå är att om du tex bara träffar toppar kan få jobbigt beslut. JTs foldar jag, $10 för syn och han har ca $100 i stacken inge vidare implicita odds. Ungefär så jag hade spelat tror jag Sen om nån inte håller med mig får dom gärna kommentera. Citera
heltok Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 ta bort flickerfreedrawing i PAHUD så syns statsen i filmen. tycker du spelar lite väl tight, vad har du för vpip? A9o first in i Co 1.40 något är raise, ännu mer raise eftersom de är short, mindre reversed implied odds. A4s på button mot 2 limpers är limp runt 3min något. 44handen runt 6min var fint fiskat. me like. tycker du ska reraisa lite mer än 3x. 3.5x är mer lagom. 4-4.5x mot 1cc. AK 8min i när du prickar floppen tycker jag du kan kosta på dig en check på floppen och se om han bluffar. du behöver inte balansera mot fiskar. 11min in i filmen säger du att du skulle ge upp om floppen kommer Axx med din 86s mot cc ur sb. tycker ditt resonemang är dåligt. perfekt flopp att bluffa hem potten på. sedan ska du inte vara så rädd för att spela i pos mot fiskar. raisa lite mindre preflop mot shortstacks är också något du kan pröva. de får inte tillräckliga implicita ändå och du kan bättre utnyttja din position. 88 är lite tight att vika first in 14.44 så checkar du K6s. tycker du ska squeeza den preflop. och du kan gott se en turn, raisa funkar med lite readberoende. 15min: K2s. tycker du ska raisa floppen. och om du ska checkraisa turn så iaf upp till potstorlek. ligger en hel del drag ute och potten är så liten så du behöver inte oroa dig så mycket för potsize control. 17min: med AK så bettar du 12 i 22potten på AdKd8 floppen. tycker det är lite väl klent. 16 kanske är mer lagom. 18min: KQ: du floppar gutshot +2 överkort och betar halvpot. han minraisar och du viker. lite väl weakt då din bet uppmuntrar folk att hugga på dig. 12 för att vinna 60+12+37=~9ggr pengarna vilket nästan räcker för gutshoten på en gata. så vika tycker jag inte du kan göra. valet står mellan syn och push. degar du in får satsar 48 för att vinna 48+59+37=144. 48 / 148 = 0.324324324 . så du behöver ~8 outs för att push ska vara EV+ även om du alltid får syn. varje gång du får fold har du vunnit 60. backdoor q hög också förutom dina 4 outs till stegen och 2st överkort. jag betar pot och sedan in med degen för att inte riskera bli utbetad på turn. 20min: T9o mot 2 limpers kan jag tänka mig slå upp på button. de är fiskar =) 22min: JTs. båda checkar floppen. tycker du kan överväga att hugga på den iaf. kolla deras stats lite, är de weaka så hugg. Citera
dannnne88 Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2007 ta bort flickerfreedrawing i PAHUD så syns statsen i filmen. tycker du spelar lite väl tight, vad har du för vpip? A9o first in i Co 1.40 något är raise, ännu mer raise eftersom de är short, mindre reversed implied odds. A4s på button mot 2 limpers är limp runt 3min något. 44handen runt 6min var fint fiskat. me like. tycker du ska reraisa lite mer än 3x. 3.5x är mer lagom. 4-4.5x mot 1cc. AK 8min i när du prickar floppen tycker jag du kan kosta på dig en check på floppen och se om han bluffar. du behöver inte balansera mot fiskar. 11min in i filmen säger du att du skulle ge upp om floppen kommer Axx med din 86s mot cc ur sb. tycker ditt resonemang är dåligt. perfekt flopp att bluffa hem potten på. sedan ska du inte vara så rädd för att spela i pos mot fiskar. raisa lite mindre preflop mot shortstacks är också något du kan pröva. de får inte tillräckliga implicita ändå och du kan bättre utnyttja din position. 88 är lite tight att vika first in 14.44 så checkar du K6s. tycker du ska squeeza den preflop. och du kan gott se en turn, raisa funkar med lite readberoende. 15min: K2s. tycker du ska raisa floppen. och om du ska checkraisa turn så iaf upp till potstorlek. ligger en hel del drag ute och potten är så liten så du behöver inte oroa dig så mycket för potsize control. 17min: med AK så bettar du 12 i 22potten på AdKd8 floppen. tycker det är lite väl klent. 16 kanske är mer lagom. 18min: KQ: du floppar gutshot +2 överkort och betar halvpot. han minraisar och du viker. lite väl weakt då din bet uppmuntrar folk att hugga på dig. 12 för att vinna 60+12+37=~9ggr pengarna vilket nästan räcker för gutshoten på en gata. så vika tycker jag inte du kan göra. valet står mellan syn och push. degar du in får satsar 48 för att vinna 48+59+37=144. 48 / 148 = 0.324324324 . så du behöver ~8 outs för att push ska vara EV+ även om du alltid får syn. varje gång du får fold har du vunnit 60. backdoor q hög också förutom dina 4 outs till stegen och 2st överkort. jag betar pot och sedan in med degen för att inte riskera bli utbetad på turn. 20min: T9o mot 2 limpers kan jag tänka mig slå upp på button. de är fiskar =) 22min: JTs. båda checkar floppen. tycker du kan överväga att hugga på den iaf. kolla deras stats lite, är de weaka så hugg. Tyvärr så använder jag mig av PO och jag vet inte om det finns någon inställning som du sa där, inte sett någon iallafall. Min vpip ligger på 22.3 över 12.5k händer, Saw flop 23.7 medans PFR är 11.6. Jag vet själv att jag ser för många floppar i förhållande vis till hur mycket jag raisar men ska försöka ändra de siffrorna litegrann, raisa mera och syna mindre. A9o i CO som du säger borde jag kanske raisat men jag känner själv att jag blir väldigt passiv med massa shortstacks i blindsen. AKo efter 8min borde jag precis som du säger checkat för han hade nog ställt any two där, tänkte lite på de där själv och det hade nog varit de smartaste draget. Samma här som alltid, blir väldigt passiv mot shortstacks, mest i blindsen men överhuvudtaget. Vet att de oftar tar syn preflop med alla möjliga händer för att checkställa flop, har upplevt de här så ofta så blir väldigt passiva mot dem. De är nog en viktig sak som jag åtminstone borde tänka på, att inte bli så feg mot shortstacks. 14.44, precis som du säger så är de perfekt squeeze läge och de borde jag nog tagit. 15min, borde jag nog raisat mer turn som du skriver, tänkte lite på den i efterhand också och såg att den var väldigt vek spelad. 17min, här fick jag problem med tangentbordet, vet inte riktigt vad det är för fel men slutar fungera så jag måste dra ut usb och stoppa in den igen. Tänkte beta 14 men då sluta de fungera så fick panik och tryckte bara halvpot, 14 kanske också varit lite väl lite, borde nog som du säger varit åtminstone 16. 18min, här vet jag med 99% chans att han synar med allt om jag ställer in, hann inte tänka allt för mycket på oddsen. Syn tycker jag inte är rätt, han har för lite för det, ska jag bara folda turn om jag missar då? det känns ju också väldigt konstigt. Om jag skulle gjort nåt annat än fold så tycker jag iaf att jag tryckt men då tror jag som sagt att han synar med alla händer och nu i efterhand så inser jag att jag nog har odds att ställa, båda mina överkort och hålstegen är troligtvis levande mot den där killen så. 20min, inte så mycket att säga förutom att de kanske är nåt jag borde göra mer ofta att slå upp med sånna där händer. 22min, har för mig att båda hade omkring 50 vpip iaf, resten av deras stats kommer jag inte ihåg men de kanske är rätt ändå att hugga där, de analyserar väl inte så långt och de sätter säkert mig på någonting när jag synat pre och betar ut flop. Tack för alla kommenterar, jag ska förhoppningvis göra en ny film snart och hoppas få lika bra kommenterar då. Citera
Recommended Posts