Jerico Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Fi är "slangen_86", 26/19/2. Han verkar vara nån form av grinder. Jag väljer för ovanlighetens skull att inte ge upp med AK på blank turn här utan istället få knektar och QQ att folda genom att reppa AA/JJ. Notera att även färgen går in på river men finner det osannolikt att han skulle sitta på draget och spela såhär. 500 NL Texas Hold'em - Thursday, May 10, 18:34:12 ET 2007 Table Diana 9 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 4 Seat 1: Slangen_86 ( 941.5 ) Seat 2: Nick 1 ( 224.12 ) Seat 3: Jerico ( 1088.55 ) Seat 4: SSEDANI ( 291.41 ) Nick 1 posts small blind [2.5]. Jerico posts big blind [5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Jerico [ Ac Kh ] SSEDANI folds. Slangen_86 raises [20]. Nick 1 folds. Jerico raises [60]. Slangen_86 calls [45]. ** Dealing Flop ** [ 3c, 2s, Js ] Jerico bets [110]. Slangen_86 calls [110]. ** Dealing Turn ** [ 3h ] Jerico bets [270]. Slangen_86 calls [270]. ** Dealing River ** [ As ] Jerico ? Citera
mgps Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 inet så trolgit att han bluffar med QQ/KK på river väl emnar jag? Citera
Metaddict Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Med tanke på att ni har halva stacken inne så känns det lite svårspelat. Känns som något i stil med 99 tycker jag. Eller då såklart slowspelade JJ, 33 eller 22. Tror inte vi kan få ut speciellt mycket värde av att beta iaf. Det enda rimliga esset han kan ha är AJ, har han inte det bör rivern skrämma honom, jag kan inte se mycket han synar med som vi har slagna. Jag checkar och hoppas att jag får någon slags read på fi om han betar (men det blir nog rätt ofta syn vad han än gör). Svårt läge. Om vi checkar och en semitight grinder ställer är det nog inte ofta vi leder trots allt. Men vi får såpass bra odds att vi nog måste syna. Checksyn. Citera
skalle88 Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 Känns som om det skulle vara bra att vet mer. Vad har du för image? Vet du nåt om hans kompetensnivå eller tendenser? Jag kan annars tänka mig att han sitter på QQ och inte kunde förmå sig kasta på turn. Jag kan också se AJ även om det är lite konstigt om han tar den synen preflop. KK/AA är väl osannolkt men inte otänkbart. Trappa dig när han sitter IP. Vad som talar emot set eller draw är ju att ett set hade raisat nånstan (inte helt säkert iofs men standard) och han draw blir ju mindre tänkbar när As dyker upp på rivern i kombination med att han synar turn vilket jag har svårt att se nån grinder göra. Och sen synar han väl inte preflop med SCs antar jag. Han bör ju veta att du du har JJ+ när du skjuter på turn igen men det är ju inte säkert att han kopplar såpass bra att han släpper QQ/AJ ändå. Men oftat tar jag nog c/c. Frågan är vilken hand han kan beta ut här? En oväntad flush eller en konstigt spelat set eller AJ? Har svårt att se att han gör om en hand med SHvärde till en bluff här. Citera
AccessGranted Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Svårt läge. Känns ganska snopet att sitta och tokbetta utan en hand men checka när man väl träffat. Betfold kanske är bra här? Det verkar som han har ett PP säg mellan 88-KK som han hållit fast vid på flopp och turn. Han kommer aldrig själv beta händer som inte slår din hand men frågan är om han synar med dem. Med tanke på metagame ska du beta river och tilta honom (givet att han hittar syn med lägre pocket), men annars är det väl c/c eller b/f som är bästa linjen. Edit: Betfold är inte bra här med tanke på stackdjupen men kanske skulle funkat annars. Citera
Metaddict Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Rodekill du gör visserligen en edit men du skriver "kanske". Betfold här är helt bisarrt och absolut inte ett alternativ. Citera
Jerico Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Som jag ser det kommer han aldrig beta river med något vi slår här så alternativen är checkfold och värdebet. Citera
brut Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 I och med att A kommer så får du nog inte syn tillräckligt ofta av en J eller annan parhand. Därför tror jag att b/f inte är så lyckat här. Sedan så tror jag att du säkert leder i storleksordningen 75% i ditt beslutsögonblick och då känns c/f lite fel särskilt då fi trotts allt kan ha färgdrag. Normalt sett c/s tycker jag men eftersom du verkar säker på att han inte bettar sämre/bluffar så får det väl bli c/f då. Citera
Jerico Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Kan ju säga att jag ställde ihopp om en hjältesyn och han tog efter några sekunder synen med nötterna. Citera
skalle88 Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Kan ju säga att jag ställde ihopp om en hjältesyn och han tog efter några sekunder synen med nötterna. KQs? Citera
Tottyville Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Jerico var inte menat som en fråga du sa ju nöten tidigare. Var mer menat till skalle88 som skrev KQs? edit... hor html Citera
Jerico Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 En intressant grej är att alla gånger jag någonsin skjutit av hela 200bb stacken med 3 tunnor tom eller 2 tunnor tom + river med nån riverklonk så har motståndaren haft nötterna på river. Jag har nu visserligen bara gjort det 5 ggr men av dessa har alltså fi samtliga gånger haft: nötflush (TPTK på flop, NFD på turn), nötflush(floppad), topset(rivrad), nötstege(floppad) och nu fyrtal(turnat). Citera
Badjes Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Värdebetta mot QQ/KK. Gör det rätt litet och folda mot push då han har AJ/Kåk 99% av gångerna. Citera
Metaddict Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Värdebetta mot QQ/KK. Gör det rätt litet och folda mot push då han har AJ/Kåk 99% av gångerna. Men snälla, kolla stackarna och räkna lite på det! Citera
Badjes Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Skulle just göra en edit såg inte stackarna. Betta och syna push dårå! Du kommer ändå ha det omöjligt att kontrollera potten av när du ligger efter. han har färg här max 1%, och ofta pushar han turn när han leder. Och betta mindre på flopp och turn! Citera
Jerico Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Betta mindre? Det här är så jag spelar, jag gillar att beta nära pott på SS när man oftast sitter 200bb djupt. Citera
Recommended Posts