Gå till innehåll

NL50 - KK mot donkbet på turn


Recommended Posts

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO ($53.55)

Hero ($87.77)

SB ($49.50)

BB ($8)

UTG ($61.55)

MP ($66.05)

 

Preflop: Hero is Button with Kclub.gif, Kdiamond.gif. UTG posts a blind of $0.50.

MP raises to $2, 1 fold, Hero raises to $7, 2 folds, MP calls $5.

 

Flop: ($14.75) 2spade.gif, Jclub.gif, Jdiamond.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $10, MP calls $10.

 

Turn: ($34.75) 7club.gif(2 players)

MP bets $27

 

Fold eller push? Känns som att jag är slagen. Sätter honom på 777, eller så har han en knekt i handen. Klart det är möjligt att han floatade på floppen och nu har ett flushdrag, men chansen för det är nog ganska liten jämfört med de andra händerna han kan ha. Om han hade TT/JJ/QQ tror jag inte heller han skulle donka på det här sättet. Skulle vara intressant att höra hur ni skulle ha resonerat och agerat.

 

EDIT: Fi är TAG och jag har aldrig sett honom bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer värde från sämre händer, betala mindre mot bättre händer yoooo.

 

Jag tror jag varierar med 50% flopbet och 50% checka flop.

 

Ja, inte betar jag 100% på såna här floppar heller, möjligtvis 80%. men det är ganska orelevant här. Jag är mer intresserad av hur turn ska spelas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, inte betar jag 100% på såna här floppar heller, möjligtvis 80%. men det är ganska orelevant här. Jag är mer intresserad av hur turn ska spelas.

 

Hade nog också gärna checkat floppen här men till turn då.

 

Har ni nån historik? Har du nån read på han eller han på dig?

 

Har lite svårt att få det att gå ihop. OM han har en J så smyger han ju med det på floppen och sen betar han ut starkt på turn. Passar inte ihop alls...Har svårt att se att 7an stressade honom så hemskt att han överger sitt slöspelande här.

 

Men jag hittar inte heller nån hand utan eventuellt 77(med ett stort frågetecken) eller ett draw han fångade på turn. Efter spelet skulle jag gissa på nåt draw som han fångade på turn.

 

Eftersom alla spelare som inte heller spelar logiskt så är en bluff inte utesluten eller ett dåligt värdebet med nåt oförbättrat PP??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog också gärna checkat floppen här men till turn då.

 

Har ni nån historik? Har du nån read på han eller han på dig?

 

Har lite svårt att få det att gå ihop. OM han har en J så smyger han ju med det på floppen och sen betar han ut starkt på turn. Passar inte ihop alls...Har svårt att se att 7an stressade honom så hemskt att han överger sitt slöspelande här.

 

Men jag hittar inte heller nån hand utan eventuellt 77(med ett stort frågetecken) eller ett draw han fångade på turn. Efter spelet skulle jag gissa på nåt draw som han fångade på turn.

 

Eftersom alla spelare som inte heller spelar logiskt så är en bluff inte utesluten eller ett dåligt värdebet med nåt oförbättrat PP??

 

Glömde skriva in det i första posten. fi är TAG, Mycket tight preflop och har foldat till 100% av mina cbets tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAN VET ATT DU INTE HAR EN J,,,,,och hur fan sätter du honom på en 77?

 

Vad annat ska han ha då han spelar på det sättet? :)

 

Det här är en spelare jag har en hel del händer på och han har aldrig gjort någon lustig bluff tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog också gärna checkat floppen här men till turn då.

 

Har ni nån historik? Har du nån read på han eller han på dig?

 

Har lite svårt att få det att gå ihop. OM han har en J så smyger han ju med det på floppen och sen betar han ut starkt på turn. Passar inte ihop alls...Har svårt att se att 7an stressade honom så hemskt att han överger sitt slöspelande här.

 

Men jag hittar inte heller nån hand utan eventuellt 77(med ett stort frågetecken) eller ett draw han fångade på turn. Efter spelet skulle jag gissa på nåt draw som han fångade på turn.

 

Eftersom alla spelare som inte heller spelar logiskt så är en bluff inte utesluten eller ett dåligt värdebet med nåt oförbättrat PP??

 

 

varför skulle han spela en 77 på det sättet?aldrig i livet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man inte spela 77 såhär..? Motståndaren kan absolut ha en J och dessutom verkar ju alla vara överens om att bettet verkar konstigt, något som är till bettarens fördel i de flesta fall. Här t.ex gör det att vi här kan syna med många händer som är slagna förutom en J. Som t.ex KK.

 

Däremot tror jag inte han har 77 i det här specifika fallet eftersom han inte verkar vara så kompetent. 88-TT alt AA skulle jag gissa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför kan man inte spela 77 såhär..? Motståndaren kan absolut ha en J och dessutom verkar ju alla vara överens om att bettet verkar konstigt, något som är till bettarens fördel i de flesta fall. Här t.ex gör det att vi här kan syna med många händer som är slagna förutom en J. Som t.ex KK.

 

Däremot tror jag inte han har 77 i det här specifika fallet eftersom han inte verkar vara så kompetent. 88-TT alt AA skulle jag gissa på.

LOL

du säger emot dig själv."Varför kan man inte spela 77 såhär..? Motståndaren kan absolut ha en J "---88-TT alt AA skulle jag gissa på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad annat ska han ha då han spelar på det sättet? :)

 

Det här är en spelare jag har en hel del händer på och han har aldrig gjort någon lustig bluff tidigare.

 

Tror du att han känner som att kör över honom med dina CBs? Isåfall borde han väl checkraisat floppen istället?

 

Han är mkt tight preflop. Vilket betyder att han inte raisar med varken 22 eller 77 antar jag. Att han inte 4bettar känns konstigt om han har AA men han kanske vill trappa dig men blir jäktad av JJ på bordet och försöker känna av läget.

The fear of flopping som Dan Harrington hade beskrivit det. Hans tighthet preflop tyder väl lite på att han inte är jättevan vid att spela postflop och antagligen mest spelar sina kort och inte Fi eftersom han är såpass tight preflop fast ni spelar SH. Att det utspelas på denna nivån tyder tar jag också med i mina antaganden.

Jag måste säga att när en spelare på denna nivån betar ut såhär så tolkar jag det som att han inte håller så hög klass oavsett om han bluffar eller värdebetar något.

 

Jag skulle sätta mina pengar på QQ, TT, AcQc eller AA. Troligen QQ.

Enda händerna som går ihop med hans spel!

Enda handen som har ett J är väl AJ eftersom han raisa och syna ditt 3bet preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAN VET ATT DU INTE HAR EN J,,,,,och hur fan sätter du honom på en 77?

 

Hur vet han det?

 

varför skulle han spela en 77 på det sättet?aldrig i livet

 

Varför skulle han inte kunna göra det för?

 

LOL

du säger emot dig själv."Varför kan man inte spela 77 såhär..? Motståndaren kan absolut ha en J "---88-TT alt AA skulle jag gissa på

 

eh, ok.

 

berätta vad som hände. QQ?

 

Vad har det för betydelse? Vad Fi hade för specifik hand i det här fallet påverkar ju inte hur vi ska spela nästa gång. Vi spelar mot en HD.

 

ORKA!!!!!!

 

Sluta trolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur vet han det?

 

 

 

Varför skulle han inte kunna göra det för?

 

 

 

eh, ok.

 

 

 

Vad har det för betydelse? Vad Fi hade för specifik hand i det här fallet påverkar ju inte hur vi ska spela nästa gång. Vi spelar mot en HD.

 

 

 

Sluta trolla.

 

 

 

HJÄRNDÖD!!!!! ,,,,,

 

 

 

 

 

snälla berätta vad retardet hade i handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HJÄRNDÖD!!!!! ,,,,,

 

 

 

 

 

snälla berätta vad retardet hade i handen

 

Vad har jag sagt som är hjärndött? Jag visade bara på vilka givande inlägg du bidragit med i tråden.

 

fwiw så förstår jag fortfarande inte det intressanta i att veta vad Fi hade för hand...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har jag sagt som är hjärndött? Jag visade bara på vilka givande inlägg du bidragit med i tråden.

 

fwiw så förstår jag fortfarande inte det intressanta i att veta vad Fi hade för hand...

fi hit fi dit...

varför är inte det intressant?är du störd? hela jävla grejen handlar om det.FISK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi hit fi dit...

varför är inte det intressant?är du störd? hela jävla grejen handlar om det.FISK

 

Hero spelar inte mot en enskild hand, han/hon spelar mot en HD. Att då få reda på vad Fi har i just den här specifika handen är fullkomligt ointressant.

 

Att bestämma Fi's HD och se vilken equity vår hand har mot denna HD är ju vad som är relevant och inget annat.

 

Sen varför du kallar mig fisk vet jag inte, du vet inte vem jag är så det känns lite konstigt. Antagligen är det väl någon slags försvarsmekanism från din sida eftersom du uppenbarligen inte förstår vad jag pratar om.

 

EDIT: Varför undrar du om jag är störd? Har du fått den uppfattningen? Ganska omoget och framförallt respektlöst mot andra människor som kanske känner någon eller har någon i sin familj som lider av någon psykisk sjukdom (eller är "störd" som du kallar det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som spelar så här med 99 1010 QQ KK själv på turn? dvs om vi e motståndaren nu..

 

Jag får ett 3-bet mot mej preflop o låter preflop aggressorn beta ut på flopp. En ofarlig turn kommer så nu måste vi försvara våran hand då vi kan anta att en bluffare inte kommer skjuta igen o vi vill inte ge gratis kort.

 

..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...