Gå till innehåll

Danne och Erik gör NL och FL filmer


dannnne88

Recommended Posts

  • Svars 63
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

** Game ID 1377937423 starting - 2007-05-11 15:55:01

** Gentian [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- LeeRocker sitting in seat 3 with $164.90 [Dealer]

- blade00 sitting in seat 4 with $285.28

- oskar1000 sitting in seat 5 with $80.75

- dannne88 sitting in seat 6 with $200.00

blade00 posted the small blind - $1.00

oskar1000 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to dannne88: Jack of Hearts, 10 of Hearts

dannne88 raised - $8.00

LeeRocker called - $8.00

blade00 called - $8.00

oskar1000 folded

** Dealing the flop: 5 of Hearts, 9 of Hearts, King of Clubs

blade00 checked

dannne88 bet - $16.00

LeeRocker folded

blade00 raised - $32.00

dannne88 raised - $101.00

blade00 called - $101.00

** Dealing the turn: 2 of Clubs

blade00 checked

 

Mot kompetent motstånd ska man väl absolut INTE beta turn? Vad foldar någon vettig människa på turn där med över ett halvt inköp inne och nästan fyra mot ett i odds?

 

Position och hans fiskighet i kombination med oddsen du får gör att syn på flop faktiskt blir ett klart alternativ. Men det är klart att man gärna vill återhöja med såna drag :) Höj isåfall lite mer/ställ för att verkligen göra dig själv commited och verkligen sabba hans odds om han också skulle dra eller ha något svagt.

 

Nu när du får chansen att ta gratiskort på turn känns det rätt givet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot kompetent motstånd ska man väl absolut INTE beta turn? Vad foldar någon vettig människa på turn där med över ett halvt inköp inne och nästan fyra mot ett i odds?

 

Position och hans fiskighet i kombination med oddsen du får gör att syn på flop faktiskt blir ett klart alternativ. Men det är klart att man gärna vill återhöja med såna drag :) Höj isåfall lite mer/ställ för att verkligen göra dig själv commited och verkligen sabba hans odds om han också skulle dra eller ha något svagt.

 

Nu när du får chansen att ta gratiskort på turn känns det rätt givet.

 

Du har nog rätt i det du säger men om mot en kompentent spelare så tror jag inte poten utspelat sig så här från början då hade jag nog fått en vettig raise emot mig på floppen så jag kunde ställt. Nu var det mot denna kille och som du säger så är nog en syn på floppen bättre eller kanske rent av ett ställ direkt men de känns så uppenbart att jag är på ett drag då. Som spelad så tror jag att jag gjorde rätt med en check på turn iallafall, jag ser inte honom lägga någon hand som han synat flop med iallafall.

 

Syn flop känns lite halvvekt istället men med tanke på hans stats så tror jag han betalar av mig ändå om jag träffar så syn kanske är bäst och enklast på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För diskussionens skull är det nog helt enkelt bäst att inte tänka på kompetenta spelare, det har du rätt i :) Hans miniraise gör faktiskt nästan det lite svårare. Hehe. Jag får iaf känslan av att han gillar att betala av, då lutar det nästan åt att syna hans höjning och räkna med att få in pengar om vi träffar. Plus att han troligen betar tillräckligt lite för att vi ska få fina odds på turn om vi missar. Brukar vara rätt vanligt bland fiskar :)

 

Vad händer på river då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing the turn: 2 of Clubs

blade00 checked

dannne88 checked

** Dealing the river: 5 of Diamonds

blade00 bet - $114.00

dannne88 folded

blade00 mucks:

blade00 wins $340.00 from the main pot

End of game 1377937423

 

Handen slutade sådär, lite synd att jag inte fick se hans hand, skulle verkligen vilja se vad han egentligen hade där.

 

Btw, kolla gärna filmen och kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tittade på din film, ljudet är som sagt alldeles för lågt...

 

Mina tankar

 

 

zinna, tack så mycket för att du tog dig tid att svara, du verkar ha bra koll, jag håller med om det mesta du säger. jag ska svara på några av dem.

00.44 A9o i bb mot raise och en limper - hur resonerar du till folden?, borde ligga före deras range

Jag var nog lite färgad av hur mina tidigare Ax hade gått den dagen. Samtidigt är den ur poss, mot jobbiga motståndare, och jag släpper gärna lite ev mot lite mindre huvudvärk i sådana situationer, men det där kanske var att ta i.

06.00 QJs i CO mot 3bet - är det inte bättre att spela den handen som WA/WB?, blir inte kul om han höjer turn...

 

Vet vad WA/WB står för, men jag vet inte riktigt hur du menar. Att jag borde checksyna?

 

07.50 44 på button mot 3bet ur bb - flop T62, vill inte bara få en billig showdown här? Jag tar eventuellt och höjer en låg turn för free showdown

 

Bra linje, där gick det nog lite för fort för mej.

 

20.52 A5o på button mot dålig limpare i co - här raisar jag för att förhoppningsvis kunna isolera mot den dåliga limparen i co

22.56 A6o i sb mot limpare på button - jag höjer återigen för att isolera mot den dåliga limparen

 

Jag håller med om den första, men inte den andra. Jag känner inte att det är särskilt stort värde i att spela en så liten pott ur poss mot en dålig spelare man har position på alltid annars. Han är ganska kort med chips också, och det kan göra att han har svårt att släppa händer. Då blir det svårt att veta var man står om man har honom efter sej.

 

28.29 A8o i sb mot co raise och coldcall från button - här coldcallar jag oftast, inte säker på att det är rätt dock

 

Jag känner mej också tveksam, och överlag försöker jag att inte sätta mej i såpass svåra situationer som en syn där skulle innebära. Jag tror att det är väldigt marginellt ev+ att syna där, om ens det.

 

Jag har ju som du ser och säger en tendens att inte vilja spela mina Axo så hårt som man kanske borde. Jag vet inte varför jag har blivit så, men jag känner att jag kanske måste öppna upp och spela fler av dem i position. När jag kollar på filmen tycker jag att jag spelar dåligt på det vänstra bordet, jag borde ha spelat fler potter mot killen till vänster om mej, precis som zinna säger.

 

tack för dina åsikter!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett din video Danne. Lägg ut den under "Videoanalyser" så får du nog kommentarer.

 

Helt okej film. Mest standard där 44-handen var mest intressant. Skulle dock betta mer på floppen. Sen var det väl nån AXs på knappen du lade som jag hade spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett din video Danne. Lägg ut den under "Videoanalyser" så får du nog kommentarer.

 

Helt okej film. Mest standard där 44-handen var mest intressant. Skulle dock betta mer på floppen. Sen var det väl nån AXs på knappen du lade som jag hade spelat.

 

Tack för tipset, nu ligger den där och förhoppningsvis får jag någon kommentar. Ska göra lite mat nu sen blir det en session på redbet.

 

Kommer fara bort och se hockeyn sen så det blir nog inte så mycket lir idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 614700996 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, May 12, 2007 1:22:23 PM

Table TH 395 (Real/Cash Game)

Seat 1: troski (24.30)

Seat 2: YOUBLUFFED (135.80)

Seat 3: hzs (180.60)

Seat 4: Slammer57 (148.00)

Seat 5: MisterAu (107.70)

Slammer57 post SB 0.50

MisterAu post BB 1.00

** Deal **

troski [N/A, N/A]

YOUBLUFFED [Kc, Jc]

hzs [N/A, N/A]

Slammer57 [N/A, N/A]

MisterAu [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

troski Call 1.00

YOUBLUFFED Raise to 5.00

hzs Call 5.00

Slammer57 Call 5.00

MisterAu Fold

troski Call 5.00

*** Flop(Board): *** : [6h, Jh, Ks]

*** Bet Round 2 ***

Slammer57 Bet 17.00

troski Fold

YOUBLUFFED Raise to 44.00

hzs All-in 175.60

Slammer57 Fold

 

Har inte gått så bra på redbet den senaste tiden så spelar nl100 där just nu, har ingen read men finns väl inget annat än syn här? kan väl omöjligt sätta honom på 66 och folda?

 

Kx med färgdrag känns ju helt klart som en hand han skulle spela sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 614700996 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Saturday, May 12, 2007 1:22:23 PM

Table TH 395 (Real/Cash Game)

Seat 1: troski (24.30)

Seat 2: YOUBLUFFED (135.80)

Seat 3: hzs (180.60)

Seat 4: Slammer57 (148.00)

Seat 5: MisterAu (107.70)

Slammer57 post SB 0.50

MisterAu post BB 1.00

** Deal **

troski [N/A, N/A]

YOUBLUFFED [Kc, Jc]

hzs [N/A, N/A]

Slammer57 [N/A, N/A]

MisterAu [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

troski Call 1.00

YOUBLUFFED Raise to 5.00

hzs Call 5.00

Slammer57 Call 5.00

MisterAu Fold

troski Call 5.00

*** Flop(Board): *** : [6h, Jh, Ks]

*** Bet Round 2 ***

Slammer57 Bet 17.00

troski Fold

YOUBLUFFED Raise to 44.00

hzs All-in 175.60

Slammer57 Fold

 

Har inte gått så bra på redbet den senaste tiden så spelar nl100 där just nu, har ingen read men finns väl inget annat än syn här? kan väl omöjligt sätta honom på 66 och folda?

 

Kx med färgdrag känns ju helt klart som en hand han skulle spela sådär.

 

tycker inte man kan vika den :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker inte man kan vika den :)

 

YOUBLUFFED All-in 130.80

*** Turn(Board): *** : [6h, Jh, Ks, 8c]

*** River(Board): *** : [6h, Jh, Ks, 8c, 4c]

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 296.60

troski Fold Win: 0.00

YOUBLUFFED [Kc, Jc] Two pair kings and jacks Win: 296.60

hzs [Ad, As] Pair of aces Win: 0.00

Slammer57 Fold Win: 0.00

MisterAu Fold Win: 0.00

 

Tyckte inte jag heller så tog syn, vad han nu gör med sina AA däremot kan väl diskuteras, bra exempel på hur man misshandlar sina AA till max.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade först en session på redbet där det gick hur bra som helst i början låg 600+ ett tag men de vände och jag slutade på 250+, ett bra resultat hursomhelst.

 

Spelade sedan en kort session på unibet där jag plussade ungefär 150 så är väldigt nöjd med dagens spel, nu ska jag dra och se hockey med några kompisar, blir kanske lir senare ifall jag inte är så trött när jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu varit i norsjö och spelat, kan säga att plastgrener inte alls var något att ha! Bollen rullade, rullade och rullade och vägra stanna. 3-4putt var inte alls dåligt på de där greenerna, ne de här vill jag bara glömma. Hoppas på att Skellefteå GK ska kunna öppna i veckan, egentligen skulle det öppna imorgon men det har regnat för mycket.

 

Nu blir det iaf en kort session innan maten, kommer troligtvis fortsätta efter maten och kanske lira några roliga turneringar, vilka det blir vet jag inte men de som erbjuds på prima och bossmedia är mest troliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu drog jag ut så jag skäms, det är HU när den här handen utspelar sig, går det att hitta folden ens?

 

***** Hand 615780377 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - Sunday, May 13, 2007 6:19:19 PM

Table TH 160 (Real/Cash Game)

Seat 1: eonsat (65.00)

Seat 2: brokerface (0.00)

Seat 3: YOUBLUFFED (151.19)

Seat 5: grus420 (118.85)

grus420 post SB 0.50

YOUBLUFFED post BB 1.00

** Deal **

YOUBLUFFED [Ah, Ac]

grus420 [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

grus420 Raise to 3.00

YOUBLUFFED Raise to 12.00

grus420 Call 12.00

*** Flop(Board): *** : [Qc, 10h, 6h]

*** Bet Round 2 ***

grus420 Check

YOUBLUFFED Bet 22.00

grus420 All-in 106.85

YOUBLUFFED Call 106.85

*** Turn(Board): *** : [Qc, 10h, 6h, Qh]

*** River(Board): *** : [Qc, 10h, 6h, Qh, Qs]

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 234.70

eonsat [N/A, N/A] Highest card queen Win: 0.00

brokerface [N/A, N/A] Highest card queen Win: 0.00

YOUBLUFFED [Ah, Ac] Full house Win: 234.70

grus420 [10d, 10c] Full house Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var jag ute och gjorde stan osäker, så jag har varit lite mossig idag. Tvspel och lite fotboll har det blivit, nu ska vi se om det kommer upp lite fler bord på mina nivåer så jag kan sätta igång kvällsgrinden. Ska ta en liten promenad för att fräscha upp huvudet, sen är det game on. Tror att jag har gjort drygt 1k€ av de krävda 2k€ nu iallafall, närmare 1200 hoppas jag men det är svårt att veta.

 

HU-handen: Jag skulle inte kunna lägga, men jag är inte NL-tönt heller 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade 200k$ guaranteed på prima samt 50k$ guaranteed på bossmedia.

 

200k$ guaranteed började klockrent med en dubbling sen så vingla ja lite fram och tillbaka för att till slut vara väldigt short och åka med AT mot 66.

 

I 50k$ guaranteed på bossmedia är jag kvar, ligger lite under medel, inte fått så himla bra kort hitils men hoppas på en dubbling snart!

 

Ska spela lite cashgame på unibet samtidigt medans jag spelar turneringen men ska upp tidigt imorgon så slutar nog spela om jag åker ut ur turneringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte in mig och rebuya direkt så jag fick en större stack sedan så hade jag kvar den stacken tills rebuyperioden var slut, hoppade över addon tyckte inte de kändes värt. Beror mycket på vilka nivåer turneringarna är på hur många gånger jag rebuyar, 55$ så brukar de inte bli mer än 1-2 rebuys fast samtidigt så brukar jag nästan aldrig spela rebuys så vet inte riktigt.

 

Åkte iaf i 50k$ guaranteed också efter att jag först kommit en bit över medel med 350 spelare kvar, 100 itm sen så missa ja en open ended där ja torska nästan halva stacken och till sist så blev jag väl småtiltad och försökte sno med K8o i sen position och fick blixtsyn av QQ i BB.

 

Jag har ett stort problem när det gäller turneringar, ligger ofta bra till ganska tidigt för att sedan bara börja tappa och gå ner en bit under medel och till slut göra nån desperat all in som blir nersynad. Vet inte riktigt va jag gör för fel, spelar kanske för lite händer sent i turneringar.

 

Tänkte lägga upp lite standard händer, tex när man har 10xbb sitter först in på knappen mot blindsen med Kx, Ax, Qx, 22-AA är det automatiskt raise, eller ja 88-AA och vissa andra händer raisar ja självklart men menar de mer marginella händerna som KTo, K9o osv. Sen ställ eller bara raise va är bäst med ca 10xbb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äntligen hemma från skolan, som jag för övrigt inte träffade danne på ;-) Nu blir det en liten session före middagen, följd av en monstersession efter. Jag vill göra klart den här rackarns datorn någon gång, så jag tänker gå in i mitt skal den här veckan och inte göra mycket annat än att spela. Vi får hoppas att detgår bra. Jag plussade iaf ca $150 igår, mycket tack vare en tokfisk på 3/6 som själv donerade över 100 dollares till mej inom loppet av kanske 10 händer precis innan jag skulle gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skön start på den här grinddagen. -$300 på 2/4 och 3/6 på direkten. Men jag hann ju raka ihop 20€, så då var det ju värt det, eller...

 

Hoppas på bättre fortsättning ikväll. Jag skulle vilja posta en hand som jag spelade nyss, men redbet är tjuriga och vägrar ordna upp sina HHs, de stämmer inte alls och går inte att importera i PT utan error. Hoppas på en uppdatering snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...