Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är KR så låtsas att det står kr och inte $.

Jag har inte allt för många händer på fi men han verkar lös och lite "floatig".

Kan tänka mig att han har allt från 66-AA och typ AK/AQ/AT och kanske KQ hjärter eller nåt.

Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

SB ($396.05)

Hero ($2163.55)

UTG ($879.82)

MP ($1131.4)

Button ($2330.79)

Preflop: Hero is BB with Jheart.gif, Aheart.gif.

2 folds, Button raises to $40, 1 fold, Hero raises to $145, Button calls $110.

Flop: ($305) 6heart.gif, 8heart.gif, 3spade.gif(2 players)

Hero bets $240, Button calls $240.

Turn: ($785) Tdiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $400, Hero raises to $1100.

Spew?

Postad

Mot en "lös och floatig" fi är det väl knappast spewigt när du har nötfärgsdrag med två överkort! Speciellt när hans turnbet känns så pass svagt. Går han all-in måste vi syna vilket gör att du automatiskt måste stacka av när du spelar som du gör. Inget konstigt iofs med den floppen i en trebetad pott.

Jag gillar själv detta spelet här men man svär rätt ordentligt om man hamnar all in med fi och det visar sig att han har stål :)

Med tanke på att han ger dig så pass fina turnodds tycker jag absolut syn är ett alternativ dock. CRAI river om du träffar färg och checksyn om du parar känns isåfall rätt standard mot en agressiv motståndare.

Postad

Tycker nog att om du ska göra detta så är 1600 kr och instasyna push bättre.

Eller bara pusha själv, det är knappt ett överbet ens...

Edit: Kanske ska utvecka varför... Du är ur pos och han kan ta synen med AT, 99,JJ-typen av händer när han får så pass bra odds om han är minsta misstänksam om bluff i tron att du ger upp på river när det ser ut som att du har 0 FE med en push och han kan checka bakom.

Postad
Tycker nog att om du ska göra detta så är 1600 kr och instasyna push bättre.

Eller bara pusha själv, det är knappt ett överbet ens...

Edit: Kanske ska utvecka varför... Du är ur pos och han kan ta synen med AT, 99,JJ-typen av händer när han får så pass bra odds om han är minsta misstänksam om bluff i tron att du ger upp på river när det ser ut som att du har 0 FE med en push och han kan checka bakom.

Hur bra/dåligt tycker du spelet är om jag höjer mer/ställer istället?

Postad

Beror på din image. Om du verkar rätt solid normalt och inte har så värst hög VPkrIP gillar jag det. Dock kan det här vara fel fi, jag vet inte riktigt eftersom jag inte var vid bordet men många lösaggros på svenska spel gör sjuka hjältesyner.

Postad

Spelar inte på höga nivår på NL HE. Men låter som BB har träffat 2 par och vill försvara den mot färg eller stegdrag. jag skulle foldat där på turn. 400 bet från BB efter turn e väl ett safe bet där han hoppas få lite till i potten i fall nu missar ditt drag eller så han inte förlorar så mycket ifall du träffar. och ett bra bet att få dig att folda. vad gjorde du?

Postad
Spelar inte på höga nivår på NL HE. Men låter som BB har träffat 2 par och vill försvara den mot färg eller stegdrag. jag skulle foldat där på turn. 400 bet från BB efter turn e väl ett safe bet där han hoppas få lite till i potten i fall nu missar ditt drag eller så han inte förlorar så mycket ifall du träffar. och ett bra bet att få dig att folda. vad gjorde du?

Ett stort misstag som många spelare gör är att sätta fi på exakta händer istället för på en HD. Du kan inte se hans kort, hoppas jag? Och om du inte kan se hans exakta kort så vinner du inget på att försöka trycka ner hans HD på turn till en exakt hand. Du kan snäva ner den vilket du ska och vilket är bra om du gör. Men att trycka ner den till EN specifik hand (tvåpar) försätter dig bara i ett problemläge.

För att försöka dra en analys till handen jag själv så tycker jag du spelar den bra. Men det skulle vara bra att veta vad du har för image på bordet då detta är avgörande för Fi på turn.

Jag gillar din C/R på turn vs en floatig fi, skulle spelat likadant tror jag. Betta rakt ut fungerar också tycker jag, slår han om kan du slå om allin (imo behöver hans raise inte betyda överdrivet mkt) synar han har du några nötouts och några till du förmodligen leder med.

Du har väl ca. 600kvar i stacken nu? Du skulle typ kunna trycka in allt med en gång imo att du e committad efter den betten. Men det vet också fi så det spelet blir lika starkt nu som om du trycker. Fi vet att han spelar för sin stack vid en syn.

MVH

Tottyville