Gå till innehåll

Heads up turnering!


Recommended Posts

Finns det något intresse för en Heads Up Turnering?

Bör veta utifall jag ska klura ut hur jag ska lägga upp den isåfall,

o jag orkar inte göra det i onödan:roll:

 

Jag har tänkt så här långt:

 

Buy in: 120poäng

*Max antal spelare: 24st

Blindstid: 15min

Startmarker: 10 000

 

*Blir 2 matcher på ett bord

 

Kom igen och tyck till nu gott folk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena kent!!

är de inte lättare om du lägger upp de på 32 spelare

de gjorde dom på nätet när jag spela

då blir de 32 16 8 4 2

blir de inte fullt lottar du lika som när vi har biljardtävling

endel får fri släng så de stämmer med en 32 stege

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena kent!!

är de inte lättare om du lägger upp de på 32 spelare

de gjorde dom på nätet när jag spela

då blir de 32 16 8 4 2

blir de inte fullt lottar du lika som när vi har biljardtävling

endel får fri släng så de stämmer med en 32 stege

 

Jo, det låter skitabra.. Men när var vi 32st spelare sist på en tisdag:mrgreen:

 

Nu tog jag 24st spelare för att vi bara har plats till det: 2st matcher per bord

Sedan blir det inte slumpat vilka man möter på vägen till finalen, eller är jag helt fel ute? Mm, det blir ju slumpat när man lottar i början, men det är inte riktigt så jag har tänkt:

 

Åker en ur så startar man en match direkt, rycker den första bästa och sätter igång matchen. Blir det några spelare bara så funderar jag på att man spelar bäst av 3 matcher. Är ju inte så roligt att 10st torska direkt o drar hem.

 

Kanske man ska ta hela biljard delen och göra att man hamnar på undre delen så man får minst 2matcher och att finalen så måste den ifrån undre delen vinna 2st i finalen precis som i biljarden, vad sägs?

 

Men skitbra att du kommer med ideer:!:

Hoppas att fler kommer med ideer, om inte så ligger din närmast till hands!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter fint det annars kan ni ha som vi haft det på darten förr me 2freeslängar

å sen en köp in annars e vel fimpens bra me GP GG NH :roll:

 

berKKa: kan du förklara lite nogrannare. Har ej kasta dart så det är svårt att haja vad du menar.. Ös på nu för fan!8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vid 32 st så kör vi en enkel lottning. Vi tar ut 32 spelkort ur en lek, skriver upp dessa på biljardspelschemat (32, 16, 8, 4, 2 som fimpen skrev tidigare) och när folk kommer så får dom dra ett kort ur 32-kortsleken som jag har blandat och så skriver jag upp dom i stället för det kortet dom drog. Jag tar det sista kortet som blir kvar. Detta under förutsättning att vi inte ska ha någon seedning. Kan bli svårt att göra en sådan. Om det skulle göras så måste vi använda rankingen och där är ju inte alla med kanske. Jag tycker vi kör en fri lottning. Om någon är där och öppnar så försöker jag komma till 17 och fixa lottningen. Poäng vid 32 kan kanske bli 1800, 800, 300, 300. Detta för att de som förlorar finalen inte ska behöva spela en bronsmatch.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid 32 st så kör vi en enkel lottning. Vi tar ut 32 spelkort ur en lek, skriver upp dessa på biljardspelschemat (32, 16, 8, 4, 2 som fimpen skrev tidigare) och när folk kommer så får dom dra ett kort ur 32-kortsleken som jag har blandat och så skriver jag upp dom i stället för det kortet dom drog. Jag tar det sista kortet som blir kvar. Detta under förutsättning att vi inte ska ha någon seedning. Kan bli svårt att göra en sådan. Om det skulle göras så måste vi använda rankingen och där är ju inte alla med kanske. Jag tycker vi kör en fri lottning. Om någon är där och öppnar så försöker jag komma till 17 och fixa lottningen. Poäng vid 32 kan kanske bli 1800, 800, 300, 300. Detta för att de som förlorar finalen inte ska behöva spela en bronsmatch.

 

Klockrent8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 st blir 190 poäng till rankingen, om jag räknar rätt. 1:an och 2:an får som vanligt 36 resp 25 %. Förlorarna i semifinalen får 13%(16+10/2) och förlorarna i kvartsfinalen får 3,25% (6+4+2+1/4) av de rankingpoäng som delas ut. Sedan i resultatet så är det ju bara skriva 1:an och 2:an som vanligt. 3:a blir den som fick stryk av 1:an i semifinal. 5:a blir den som fick stryk av 1:an i kvartsfinal, 6:a blir den som fick stryk av 2:an i kvartsfinal osv. 9:a blir den som fick stryk av 1:an i åttondelsfinal. Om det ska vara rankingpoäng i kväll så är det ju lätt löst genom att göra som jag skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...