Gå till innehåll

S N G på Svenska spel


Froppe

Recommended Posts

Hejsan. Jag spelar 55 kr SnG på SS men just nu står jag stilla och kommer ingen vart, åker ofta ut som femma eller fyra känns det som. Har läst att det finns några här på forumet som spelar SnG på SS med framgång. Så min fråga är kanske lite stor och otydlig, men: HUR GÖR NI? :-D (Vet inte om det går att svara på denna fråga men jag testar). Det jag är ute efter är lite taktiksnack för SnG på Svenska spel.

 

Jag spelar 55-kronors, regulars, väldigt tight de tre första nivåerna men åker ofta sedan ut. Hoppas nu på hjälp ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du ser inget samband med att du åker ut när du inte spelar thight längre?

Kanske läge att gå en "orsak/verkan" kurs på ABF snart? :lol:

 

SNG är ju busenkelt, bara betta/höja med dom bra händerna och checka/folda dom dåliga. Vad som är vad i handstyrka är ju iofs lite olika beroende på blindsnivån.

 

Men lycka till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du ser inget samband med att du åker ut när du inte spelar thight längre?

Kanske läge att gå en "orsak/verkan" kurs på ABF snart? :lol:

 

SNG är ju busenkelt, bara betta/höja med dom bra händerna och checka/folda dom dåliga. Vad som är vad i handstyrka är ju iofs lite olika beroende på blindsnivån.

 

Men lycka till..

 

 

Så du spelar fortfarande astight på högre blindsnivåer med 5-10 BB i stacken?

Kanske läge att gå en "tänk-först/skriv-sedankurs", jag har hört att ABF har såna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan. Jag spelar 55 kr SnG på SS men just nu står jag stilla och kommer ingen vart, åker ofta ut som femma eller fyra känns det som. Har läst att det finns några här på forumet som spelar SnG på SS med framgång. Så min fråga är kanske lite stor och otydlig, men: HUR GÖR NI? :-D (Vet inte om det går att svara på denna fråga men jag testar). Det jag är ute efter är lite taktiksnack för SnG på Svenska spel.

 

Jag spelar 55-kronors, regulars, väldigt tight de tre första nivåerna men åker ofta sedan ut. Hoppas nu på hjälp ;-)

 

Och till OP kan jag väl bara säga, hej och grattis till förstaposten!

 

Just vad det gäller SnG på SvS kan jag inte hjälpa dig, men rent generellt är ett bra tips att dels läsa en massa i dels den här avdelningen men även i Handanalysdelen för SnG.

 

Sen kan du ju alltid börja posta lite händer själv som du är tveksam över, så ska vi nog kunna hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Spela på helgkvällar/nätter. Då är det fiskigt värre.

2. Normal tid, låga blinds. Spela endast kvalitetshänder. Sitt still i båten.

3. Mellan blinds. Nu bör du ha fått in siktet på någon stackars jävel som inte har koll på läget. Vänta på läge och dräp.

4. Höga blinds. Nu är flertalet tightare. Betta på när läge uppstår. Du bör ha fått koll på vilka som vet vad de sysslar med, undvik att konfrontera dem med skräp.

5. Det är inte förbjudet att lägga sig på lilla mörken när de desperata småstackarna går allin och en storstack vill vara med fastän potoddsen är goda.

6. Tre spelare kvar. Kör hårt!

 

Blixtturrar kör jag bara efter träliga MTT då frustrationen är hög över hur tomtigt en del spelar (jag bland annat) :-)

 

//Jonas

 

p.s. Nojjby och NoSense, inget flame nu va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs nummer 89 i denna länk.

http://pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=22008

 

Sen är det alltid en bra idé att posta HH:s i HH delen. Det lär man sig jättemycket av. Till sist, ladda hem SNGWIZ som du får prova gratis i 30 dagar.

 

Lycka till, spelar själv ganska mycket på 50 så vi ses kanske.:-)

Vad nickar du på SvS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Mellan blinds. Nu bör du ha fått in siktet på någon stackars jävel som inte har koll på läget. Vänta på läge och dräp.

Egentligen existerar ingen bra period för det du kallar mellanblind.

Om man spelar tight har man oftast inte spelat någon hand och därmed inite vunnit något under de första perioderna. Detta innebär en stack<10BB när blindsen blir 50/100, dvs pushstorlek på stacken. Nivån innan, 25/50, är fortfarande blindsen så pass låga att tomtarna, som dessutom spelat många potter och ofta har mer marker än du, gärna synar en 3BB raise.

 

Jag spelar 55-kronors, regulars, väldigt tight de tre första nivåerna men åker ofta sedan ut. Hoppas nu på hjälp ;-)

 

Spela tight en period till och lär dig hitta pushlägena. SnG på SvS handlar otroligt mycket om push i rätt lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ni säga att spelet på SVS är tightare eller lösare jämfört med

andra ställen?

 

Spelar på B2B nu men har funderat på att byta till SVS om spelet

kan ses som lösare, dom har ju iaf segare blindstruktur.

 

Kan jämföra med PokerStars och tycker då att SvS är lösar. När det gäller blidstrukturen är den rätt brant jämfört med PS iaf. 8 min/nivå och 1000 i startmarker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tsssssss, nu va du inte snäll här Nojjby. Fy på dig. :lol:.

 

 

Nja, jag skrev väl bara nästan samma svar som NoSense gjorde till OP. Skillnaden var att jag skrev det till en medlem sen tre år med 400 inlägg, han till en medlem sedan 4 månader som just gjort sitt första inlägg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jämföra med PokerStars och tycker då att SvS är lösar. När det gäller blidstrukturen är den rätt brant jämfört med PS iaf. 8 min/nivå och 1000 i startmarker.

 

 

Är du helt säker ?

 

Någon skrev 10 min lvls Startblinds 10 1000 marker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, jag skrev väl bara nästan samma svar som NoSense gjorde till OP. Skillnaden var att jag skrev det till en medlem sen tre år med 400 inlägg, han till en medlem sedan 4 månader som just gjort sitt första inlägg...

 

 

Sry, var ju enbart ett litet skämt (iofs dåligt) :oops: inget annat menat.

 

Redigerat bort skiten nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar. Jag ska försöka omsetta dem i spelet också:-D

 

Egentligen existerar ingen bra period för det du kallar mellanblind.

Om man spelar tight har man oftast inte spelat någon hand och därmed inite vunnit något under de första perioderna. Detta innebär en stack<10BB när blindsen blir 50/100, dvs pushstorlek på stacken. Nivån innan, 25/50, är fortfarande blindsen så pass låga att tomtarna, som dessutom spelat många potter och ofta har mer marker än du, gärna synar en 3BB raise.

 

Spela tight en period till och lär dig hitta pushlägena. SnG på SvS handlar otroligt mycket om push i rätt lägen.

 

Det är detta som jag tycker är problemet. Men jag är förmodligen dålig på att hitta rätt push-lägen. Vart kan man få tips om sådant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen existerar ingen bra period för det du kallar mellanblind.

Om man spelar tight har man oftast inte spelat någon hand och därmed inite vunnit något under de första perioderna. Detta innebär en stack<10BB när blindsen blir 50/100, dvs pushstorlek på stacken. Nivån innan, 25/50, är fortfarande blindsen så pass låga att tomtarna, som dessutom spelat många potter och ofta har mer marker än du, gärna synar en 3BB raise.

 

 

 

Spela tight en period till och lär dig hitta pushlägena. SnG på SvS handlar otroligt mycket om push i rätt lägen.

 

Håller med helt och hållet, jag försökte bara förmedla ett enkelt tänk. Dina två sista meningar säger precis som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...