and217 Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Hej Det vore roligt att få lite erfarenheter av er som varit där och spelat main event. Har hört/last många saker , som för exempel att spelarna är för det mesta dåliga i början, att köerna i pausen till toaletterna är långa, etc.. Det jag är intresserad av: -Hur är spelarna, hur agerar de när de åker ut? Svär de mycket? När börjar de bättre spelarna visa sig? - Hur bekvämma är stolarna? Vet att det låter lite roligt, men jag tycker att det är viktigt när man sitter 12-14 timmar på de dagligen. - Hur fixade ni toabesök när tusentals spelare sprang till toan? I och för sig jag kommer bo på Rio, sa jag kommer nog kunna springa upp till rummet.. Men det är roligt att veta. - Vad är det för mat som finns , bara hot-dog och hamburgare? Maste vara enorma mängder... Har någon provat stratosphere? Måste vara grymmt kul.. Alla erfarenheter uppskattas, inte bara om main event utan allt i las vegas! Citera
MrNiap Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Lite svårt att säga hur spelarna är generellt. Vissa svär så det hörs över halva lokalen andra muttrar något ohörbart. Beror väl på hur man åkt ut. Kanske hade tur med borden men första två dagarna var inte motståndet så där jättesvårt. Tredje dagen blev det tuffare. Vad gäller stolarna så fanns det förra året nån sorts plastkuddar som nån sponsor bidrog med. Själv tyckte jag att det var jobbigare för armbågarna än för rumpan. Det fanns rätt gott om toaletter tycker jag. Visst var det lite kö, men det går nog fortare än att springa till rummet. Avstånden är rätt stora. Maten vid turneringområdet var mest burgare, pizzor men det fanns också frukt och dylikt. Lycka till i Vegas. Citera
Hyler Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 WSOP-spelarna uppför sig väl generellt sett, sen finns det ju alltid en del som utmärker sig genom att gorma och stå i men på den här nivån finns det ju pokervana, de vet hur man uppför sig live. Rötäggen finns inte på Main Event. Jag såg inga i alla fall. Stolarna går an. I alla fall 2006 fick alla dessutom en sittdyna (skumgummi, några cm tjock) med Partypoker-reklam på. Toa, skulle det verkligen knipa hinner man kuta iväg, det är lagom struktur på periodlängd och mörkar. Alla går dessutom inte på en kvarts paus samtidigt i början (dag 1 och 2) när det är tusentals spelare utan i intervaller "bord 1-100 går på paus nu, en kvart senare 101-200 medan 1-100 kommer tillbaka och börjar spela igen". I korridoren utanför finns en del toaletter, och bajamajor utanför byggnaden. Mat precis i närheten (utanför byggnaden, bredvid rökruta, bar och bajamajor) är snabbmat (pizza, burgare). Närmsta mat sen är Starbucks en bit bort och så finns det flertalet restauranger i huvudbyggnaden. Jag hade med mig en bunte snacks, powerbars och så finns det "gratis" Red Bull, vatten och öl. Större pokersajter hade VIP-rum i närheten för sina spelare. Stratosphere. 360 grader fönster runt om på utkiksdäck och tittar man ner (fönstren lutar utåt) mjuknar knäna. Därifrån såg jag Xscream, vagnen som åker ut på räls utanför tornet och tiltar framåt, som jag köpt biljett till och utbrast direkt i ett "He-ell no!" och bytte till katapulten i spiran i stället. Därifrån såg jag Insanity, stolarna som snurrar hängande utanför tornet, sisådär 300 meter luft under fötterna. Mamma! Andra tips: Det är varmt och torrt, drick mycket vätska. Automater och gatuförsäljare med kylväska finns överallt. Dricksa ständigt. It's all about the Benjamins, baby (100-dollarssedlar har Benjamin Franklin som motiv), men Washington (1-dollarssedlar) och Lincoln (5) behöver man också att strö omkring sig. Vill du spela poker i övrigt så går man till pokerrummet och anmäler sig till väntelista, ofta datoriserad. Då finns det lite olika typer av väntan man kan sätta upp sig på, tala om för "brush"-en vad du tänkt göra. Vanliga väntelistan, när ditt namn ropas upp eller dyker upp på skärmen, är du inte där och tar din plats ganska bums tas du bort. Men om du sagt till om "call-in" eller att du kanske inte dyker upp direkt hålls platsen öppen längre, t ex om du kanske vill stå på lista men sticka iväg och kolla in annat/käka. Pokerrum jag rekommenderar är Venetian, Caesars Palace och Bellagio. Lyxiga. Eller med/mot "locals" på Orleans, Gold Coast, Flamingo. "Måste se" är så klart Stratosphere, vulkanutbrottet på Mirage, sjörövarna på Treasure Island och fontänerna på Bellagio, helst allt på samma dag. Eftersom du ska bo på Rio kommer du inte att missa Masquerade Show in the Sky och halsbanden (samla alla färger!). Mat: Minst en "all you can eat buffet" för en handfull dollar måste du ta. Och en T-bone steak. Och fika uppe i Stratosphere, efter åkturen. Och nån mindre måltid (pizzaslice, sub, kallskuret, sallad) på ett litet sidobord vid pokerbordet. Vad mer... Just ja, spela Pai Gow på fyllan. Jättestora långhalsade Margarita-drinkar. Citera
Recommended Posts