Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi är en finsk turist som verkar ha någorlunda hum om hur poker funkar och sitter med en stor markerstapel framför sig efter att ha träffat 3 set på 2 varv. Jag tror att han uppfattar mig som en av de bättre spelarna vid bordet (tag) vilket dock inte säger mycket eftersom resten är donerande gamblers som gnäller över att jag aldrig spelar en hand.

preflop: 9 pers vid bordet, fold fram till mig i mittenpos som höjer med svarta ess. Fi kallsynar, bb kompletterar.

flop: J55, två ruter. bb check, jag bet, fi synar, bb kastar.

turn: 9 ej ruter. jag bet, fi höjer, jag steker lite och trebetar efter det känns 1000 gånger troligare att han höjer med drag än att han kallsynat med en femma. Fi synar.

river: Q ej ruter. Jag gör en värdebet och Fi höjer. Gråtsyn, han har träffat sitt fjärde set? Eller har han tvåpar så ofta att jag ska trebeta? Damer och knektar borde han väl trebeta med preflop? KT borde han väl inte spela så aggro?

Postad

Utan att vara ngn limitspelare så känns syn bättre än höjning på river.

Att syna är för mig helt klart iaf. Men att höja... Osäker..

Inte mycket till svar känner jag nu när jag läser igenom vad jag skrivit. Det är ju redan samma resonemang som du själv redan dragit..

Postad

Lurigt läge, men efter att Fi höjt både på turn och river känns det troligt att han har oss slagna men jag hade synat i den här stora potten.

Vilka händer kan han då ha? K10 ruter, A5s, QJ, 99 känns troliga och av dem vinner du endast mot QJ.

Eventuellt JJ, QQ eller KK men dessa borde han 3-bettat med preflop.

Jag tror inte att han bluffhöjer ett missat färgdrag på river efter din 3-bet på turn och om han gjorde det hade du ändå inte tjänat något på att höja.

Postad

Standardspel.

KT kan han väl mycket väl ha förresten. Färgdrag/idiotsyn på floppen. Förbättrar turn mot en PF-höjare som betat varje gata utan att få mothugg. Det är inte så ovanligt för någon att ta ett skott på att få loss AK, underpar, etc då.

Femma är också en möjlighet, även om det är rätt otroligt.

I ärlighetens namn så är det svårt att se en vanlig spelare checkraisa något du slår på river. Men random muppspel räcker för att motivera syn.

Kandidaterna jag ser här är JJ-AA,QJ,KT,T8,AQ typ. Lite bustade färgdrag också kanske.