Gå till innehåll

SNG Dagboken med Foppamodo & Drajk_


Drajk_

Recommended Posts

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kul med lite "grannar" här på forumet.

Vi är ett gäng som brukar spela live i Bjurholm.

Bara att höra av er om ni skulle vilja vara med.

 

Jag spelar själv på boss media nätverket för tillfället så vi kanske möter varandra där om 2-3 veckor då ni kommit upp till $50 nivån. :)

 

 

Japp verkligen roligt med lite "grannar" som du säger :), visst skulle det vara roligt att spela live någon gång men vi får väl höras vid och se hur det blir.

 

Hur går det för dig på $50 nivån då? Vet inte om du spelat $10/$20 nivån men vet du om spelet skiljer sig väldigt mycket? för än så länge tycker jag dom är lika "bra" på $10 som $20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det TGF poker ni härjar på?

Funderar på att byta till den. Spelar idag på SvS och trivs utmärkt med BOSS klienten.

 

 

Vi lirar hos redbet just nu och kommer troligast stanna där ett bra tag framöver, dom har en underbar support ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under dagtid blir det tuffare och tuffare på $50 nivån men på kvällarna är det nog lika mycke fisk som på lägre nivåer.

 

Jag spelar däremot 5-manna turneringar (turbo) men skulle gissa att det är ungefär samma sak på 10-manna.

 

Jag ligger väl i snitt på ca 20% ROI men skulle nog öka ROIn rejält om man hade möjlighet att spela på kvällstid istället.

 

Spelar på ongame också. Där ligger jag 1a på leaderboarden på $16-35 nivån :)

Men det är sämre spelare och högre tempo på boss klienten så timpengen blir bättre där :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under dagtid blir det tuffare och tuffare på $50 nivån men på kvällarna är det nog lika mycke fisk som på lägre nivåer.

 

Jag spelar däremot 5-manna turneringar (turbo) men skulle gissa att det är ungefär samma sak på 10-manna.

 

Jag ligger väl i snitt på ca 20% ROI men skulle nog öka ROIn rejält om man hade möjlighet att spela på kvällstid istället.

 

Spelar på ongame också. Där ligger jag 1a på leaderboarden på $16-35 nivån :)

Men det är sämre spelare och högre tempo på boss klienten så timpengen blir bättre där :)

 

Roligt att höra att det går så pass bra ;-) och tack för all information. Vi lirar oftast på kvälls tid, så då kanske man inte ska oroa sig allt för mycket för att våga stiga upp nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jobbig sista hand där va? Tråkigt att det va mot dig och inte mot någon av de andra. Hur gick det i den andra som jag spelade mot dig i?

 

gg wp

 

Jo lite faktiskt, men skulle ju kunnat spelat den på ett annat vis. Men då vi båda ändå floppat set hade nog alla marker åkt in ganska fort. Den andra vann jag, men hur gick det för dig kammade du hem den eller;-) ?

 

gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat en session nu på 2 st $22 och 2st $11 hamnade bara i pris i 2 stycken utav dom.

 

$11

Här fann jag MaybePirog som satt och spelade. Den ena kunde jag bärga en seger i efter ett långt heads up spel :)

I den andra åkte jag ut mot MaybePirog :) efter han synat min all-in med AA mot mina små fyror;-). Jag var rätt så lowstacked 1K-1.3K något sånt, fast lite jobbigt var det att han skulle sitta på ett monster då jag äntligen funnit en spelbar hand.

 

$22

Åkte på samma sätt som mot MaybePirog i den ena ( All-in pre ), fast denna gång med QQ mot KK och inga set floppade.

Den andra hamnade jag på en andra plats i efter en tokig all-in utav mig i heads up spelet.

 

Har tyvärr inga funderingar denna gång över någon hand som jag spelat tokigt eller liknade.

 

Resultat

+$44

BR: $1144

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä tyvärr så fick det bara bli en andraplats tråkigt nog, men har plussat för dagen i alla fall.

 

Jag var rätt så lowstacked 1K-1.3K något sånt

 

Det där säger inte de flesta någonting då det är antalet bb som är mer relevant. I detta fall så var det väl det runt 5-6 bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade, inte tid att skriva mitt resultat igår kväll. Men det gick hyffsat så bra. Spelade som sagt 3 10+1 och 1 20+2 och en vart jag utan pris i men.

Kom 2;a i en 10+1 och 1;a i den andra. Sen vart det en 2;a plats i 22;an också.

Så resultat för dagen

+ $85

BR $1045.

Kommer snart lite händer som kan kommenteras och hur dom kan spelas bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under dagtid blir det tuffare och tuffare på $50 nivån men på kvällarna är det nog lika mycke fisk som på lägre nivåer.

 

Jag spelar däremot 5-manna turneringar (turbo) men skulle gissa att det är ungefär samma sak på 10-manna.

 

Jag ligger väl i snitt på ca 20% ROI men skulle nog öka ROIn rejält om man hade möjlighet att spela på kvällstid istället.

 

Spelar på ongame också. Där ligger jag 1a på leaderboarden på $16-35 nivån :)

Men det är sämre spelare och högre tempo på boss klienten så timpengen blir bättre där :)

 

ere du som e mahhnariliy??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev nyss ett spel. 3 st $11 och 1 $22.

Blev pris i 2, utav dom där jag åker ut mot sämre händer i båda. Högre pocket mot lägre.

Men + iaf och det får jag va nöjd med eftersom jag blev lite bad beatad i dom andra 2.

I 22;an kom jag på en 3;e plats och i 11 en 1;a plats.

Vill lägga ut händerna jag åkte ut på, så jag vet hur jag ska spela dom.

Men det är något fel på Redbets hand- history, för den handen man åker ut på kommer inte in på historyn.

 

+$35

BR $1080

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 612865281 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 10 maj 2007 14:46:49

STT $10 NL (Real /Tournament )

Seat 2: im2good (1250.00)

Seat 3: smedn78 (1260.00)

Seat 4: Amin_- (1380.00)

Seat 8: Robbi147 (2085.00)

Seat 9: POKERMANN2 (7295.00)

Seat 10: grubice (1730.00)

Robbi147 post SB 25.00

POKERMANN2 post BB 50.00

** Deal **

im2good [Qs, Qd]

smedn78 [N/A, N/A]

Amin_- [N/A, N/A]

Robbi147 [N/A, N/A]

POKERMANN2 [N/A, N/A]

grubice [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

grubice Raise to 150.00

im2good Call 150.00

smedn78 Raise to 350.00

Amin_- All-in 1380.00

Robbi147 Fold

POKERMANN2 Fold

grubice All-in 1730.00

im2good Fold

smedn78 All-in 1260.00

*** Flop(Board): *** : [3s, 3c, 4d]

*** Turn(Board): *** : [3s, 3c, 4d, Js]

*** River(Board): *** : [3s, 3c, 4d, Js, 6h]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 4245.00

im2good Fold Win: 0.00

smedn78 [Qh, Kc] Pair of threes Win: 0.00

Amin_- [Ks, Kd] Two pair kings and threes Win: 0.00

Robbi147 Fold Win: 0.00

POKERMANN2 Fold Win: 0.00

grubice [As, Ah] Two pair aces and threes Win: 4245.00

 

Lätt fold va? Inte dåliga händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade lira en 10 dollars heads up sng.

Det utan framgång, åkte ut med 3-2, mot K-K där floppen var Q-2-3, han raisa inget pre heller, så kommer 2 4;or runner runner och så förlorade man den.

 

-10$

BR $1034

 

otur, bara att bita ihop nu :) Blir de nå mer lir för dig idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...