Gå till innehåll

NL100 Överpar möter all in flop

Recommended Posts

** Game ID 1365527193 starting - 2007-05-05 15:21:05

** Rouen [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Slammer57 sitting in seat 1 with $98.60

- MR_Jimmy sitting in seat 3 with $155.60

- pumpkineater sitting in seat 4 with $273.70

- tyson66 sitting in seat 5 with $76.15

- jebadubadu sitting in seat 6 with $90.95 [Dealer]

Slammer57 posted the small blind - $0.50

MR_Jimmy posted the big blind - $1.00

** Dealing card to MR_Jimmy: Queen of Hearts, Queen of Diamonds

pumpkineater folded

tyson66 folded

jebadubadu raised - $2.00

Slammer57 called - $2.00

MR_Jimmy raised - $9.00

jebadubadu called - $9.00

Slammer57 called - $9.00

** Dealing the flop: 9 of Hearts, 2 of Spades, Jack of Clubs

Slammer57 checked

MR_Jimmy bet - $20.00

jebadubadu called - $20.00

Slammer57 went all-in - $90.10

jebadubadu är bordet stora fisk/idiot, han minibetar ofta preflop, gör han inte det synar han iaf 70-80%. Men nu är ju problemet att vi har en motspelare till som tryckt all in. Han har varit ganska svårt spela än så länge, spelar ofta hårt och har inte behövt visa spec mkt händer så svårt att placera honom på något. Är vi slagna här? Vad kan egentligen All in spelaren ha? 2-2 eller 9-9 alternativt en dåligt spelad A-J? J-J räknade jag bort då han enbart synade jebadubadu 2$ bet pre flop.Och hur tänker vi när en motspelare är bakom som synat mina 20$?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt läge, men om han checkraisar två spelare all-in och den ena är han fisken som gärna synar, och du som har visat styrka skulle jag tippa att han har nåt större än dina damer. Det är aldrig kul att SYNA all in med bara ett par. Jag skulle nog överväga att spara pengarna till ett bättre läge.

Men å andra sidan ser man ofta att dom spelar AJ precis så här på NL100...

Länk till kommentar

Enda rimliga händerna är väl AJ och J9. Sämre knektar borde han ju inte ha, men man vet ju aldrig... Har han floppat set spelar han som en idiot. Det gör han väl iofs om han har AJ oxå för övrigt. Jag hade haft jäkligt svårt att lägga överpar här mtp stackdjup och det minimum av preflopaction som varit. AJ leder du mot och J9 kan du dra ut mot :-)

Länk till kommentar

Hur tänker ni på fisken bakom mig som har sitt beslut efter mitt? I mina ögon kan han ha lite vad som helst. Det vi vet är iaf att han har synat mina 20$ på floppen, så helt tom lär han inte va, kanske drag hand, triss eller liknande. Men om jag synar och även får syn efter mig är jag ju troligen mer eller mindre död. Om ni hade varit i min sits hur mkt påverkar er att ni har en spelare bakom er att agera dessutom?

Länk till kommentar

Hur tänker ni på fisken bakom mig som har sitt beslut efter mitt?

Fisken bakom är ju inte så mycket att vara rädd för tycker jag, eller det påverkar snarare inte mitt beslut eftersom du tycker att han är en fisk.

Om han är den fisk du säger så gör han ju samma spel med långt fler händer som du slår än som du ligger efter mot.

Det är inte ens helt fel om spelaren (fisken) bakom synar eftersom han skulle kunna göra det med en hand som 10J eller liknande och han förbättrar då dina potodds.

Det är ju den andra spelaren som är läskig.

Ifall det är syn eller inte beror mycket på dina tidigare erfarenheter och det är inte så lätt för oss att avgöra.

Men ur ett rent HD, potodds mässigt perspektiv så är det en syn imo.

Länk till kommentar

Jobbigt läge. Känns ju inte som ett vidare bra läge för fi att bluffa egentligen eftersom potten mer eller mindre är skyddad av fisken och du visar styrka genom att cbetta in i 2 pers OOP. Ett bättre read på aggrospelaren skulle väl inte sitta helt fel, men i avsaknad av sånt får man väl ta synen...

Länk till kommentar

Fisken bakom är ju inte så mycket att vara rädd för tycker jag, eller det påverkar snarare inte mitt beslut eftersom du tycker att han är en fisk.

Om han är den fisk du säger så gör han ju samma spel med långt fler händer som du slår än som du ligger efter mot.

Det är inte ens helt fel om spelaren (fisken) bakom synar eftersom han skulle kunna göra det med en hand som 10J eller liknande och han förbättrar då dina potodds.

Det är ju den andra spelaren som är läskig.

Ifall det är syn eller inte beror mycket på dina tidigare erfarenheter och det är inte så lätt för oss att avgöra.

Men ur ett rent HD, potodds mässigt perspektiv så är det en syn imo.

Ok skön analys! Grejen är att jag inte vet så mkt vad all in spelaren spelat innan, det jag vet är att han spelat hårt många potter vilket kan tolkas som han betar på hårt med drag och överpar. Överpar här är dock uteslutet. Postar resultat imorn så får vi se om nån mer slug pfare lägger en kommentar

Länk till kommentar

Båda limpar in. Du raisar de synar. Du bettar ut en kille hittar syn, precis som cadillac sa så bör du inte vara rädd för han, han hittar nog syn med långt fler händer du slår än händer du ligger efter. Den andra killen som ställer är det enda hotet. Svårt att sätta han på en HD utan read, men utan read så skulle min HD vara ganska bred... men om man utgår från hans spel efter ni båda synat-bettat 20 och han ställer rakt ut med 90+ så anser jag att hans rimliga händer är

222/999 eller J9 alternativt T8. T8 eller J9 finner jag som troligast. Just för T8 så stämmer spelet rätt bra. J9 är också sannolikt. Oftast trycker folk på den här nivån inte med set på flopp.

Om jag ska sätta han på en specifik hand blir det T8, limpsyn och sen ställ på florren som blir ganska bra för han.

Hursomhelst skulle jag faktiskt hitta folden mot två limpsynare, specielt som du agerar innan den 2:a killen...

Vissa säger AJ... vilket skulle vara väldigt bra för dig om ngn har, men att limpa AJ i SB är i regel kallt. Jag utesluter helt AJ även KJ.

QJ är dock en hand du har dominerad som är möjlig, går att hitta limpsynen med och går att ställa på den här florren. Även andra svaga knektar, men inte KJ samt AJ, det utesluter iaf jag.

Well vet inte hur utfäörligt jag svarat... kom precis hem från krogen... vart på La camera och stökat, sjukt dåligt btw...

Edit... Skulle va kul om han ställer med TT och ni foldar och han visar, skulle inte förvåna mig på den här nivån :D

Edit. Återkommer imorn...

Länk till kommentar

Båda limpar in. Du raisar de synar. Du bettar ut en kille hittar syn, precis som cadillac sa så bör du inte vara rädd för han, han hittar nog syn med långt fler händer du slår än händer du ligger efter. Den andra killen som ställer är det enda hotet. Svårt att sätta han på en HD utan read, men utan read så skulle min HD vara ganska bred... men om man utgår från hans spel efter ni båda synat-bettat 20 och han ställer rakt ut med 90+ så anser jag att hans rimliga händer är

222/999 eller J9 alternativt T8. T8 eller J9 finner jag som troligast. Just för T8 så stämmer spelet rätt bra. J9 är också sannolikt. Oftast trycker folk på den här nivån inte med set på flopp.

Om jag ska sätta han på en specifik hand blir det T8, limpsyn och sen ställ på florren som blir ganska bra för han.

Hursomhelst skulle jag faktiskt hitta folden mot två limpsynare, specielt som du agerar innan den 2:a killen...

Vissa säger AJ... vilket skulle vara väldigt bra för dig om ngn har, men att limpa AJ i SB är i regel kallt. Jag utesluter helt AJ även KJ.

QJ är dock en hand du har dominerad som är möjlig, går att hitta limpsynen med och går att ställa på den här florren. Även andra svaga knektar, men inte KJ samt AJ, det utesluter iaf jag.

Well vet inte hur utfäörligt jag svarat... kom precis hem från krogen... vart på La camera och stökat, sjukt dåligt btw...

Edit... Skulle va kul om han ställer med TT och ni foldar och han visar, skulle inte förvåna mig på den här nivån :D

Edit. Återkommer imorn...

Ganska klockren analys för dom hade........

Länk till kommentar

** Game ID 1365527193 starting - 2007-05-05 15:21:05

** Rouen [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Slammer57 sitting in seat 1 with $98.60

- MR_Jimmy sitting in seat 3 with $155.60

- pumpkineater sitting in seat 4 with $273.70

- tyson66 sitting in seat 5 with $76.15

- jebadubadu sitting in seat 6 with $90.95 [Dealer]

Slammer57 posted the small blind - $0.50

MR_Jimmy posted the big blind - $1.00

** Dealing card to MR_Jimmy: Queen of Hearts, Queen of Diamonds