gregcadillac Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 Att Dan Glimne kanske inte är den skarpaste kniven i lådan vad gäller analys av pokerhänder är vi alla överens om. Men Ola hur kan du inte tycka att Anders S Nilsson inte gör minst lika många konstiga analyser som Dan Glimne? Nu har jag inte orkat och haft tid att se alla program den här säsongen, men i vart och ett av de program jag har sätt har det nya stjärnskottet Anders S Nilsson gång på gång uttryckt vad han tycker är det rätta i olika situationer. Vem bryr sig om vad Anders S Nilsson hade gjort om han hade varit med i pokermiljonen? Dessutom tycker jag det känns som att han har gått nån snabbkurs i poker där han bara lärt sig massa olika termer som han ständigt använder sig av för att verka insatt i ämnet, vilket man tydligt märker att han inte är i alla fall. Jag tror det var i förra avsnittet som ungefär den här situationen uppstår, jag kommer dock inte ihåg exakt hur det var, men jag tror jag minns den ganska bra i alla fall. Det är tre spelare kvar och någon ställer in med 88 när mörkarna är 3K-6K, och spelaren i BB som har 14K kvar i stacken efter det att han postat stora mörken synar med 68 genom att stoppa in sina kvarvarande 14K. Nu blir det liv i komentatorbåset. En helt oförstålig syn enligt de nya komentatorerna. Anders S säger något i stil med att han naldrig skulle ha gjort så. Återigen, vem bryr sig om vad Anders S hade gjort när han uppenbarligen inte har någon som helst förståelse för varken potodds eller vikten av att fortfarande ha tillräckligt mycket kvar i stacken för att fortfarande inge lite respekt. Hade han med 86 lagt sig hade han haft 11K kvar efter att han hade postat sb och hade då alltså haft mindre än 2bb(!). Så jättemycket bättre komentatorer tycker jag inte att det är bortsätt från att Swartling är bortplockat vilken är en stor lättnad, då det ända han kunde säga var 75off, muck. Det bästa tycker jag vore (som jag tror Göran sa,) att Dan Glimne leder programet tillsammans med någon annan som verkligen kan poker på riktigt och som pokersverige känner igen och och dessutom gör sig bra i tv. För jag tror inte att fler som aldrig tidigare hade sätt eller ens tänkt tanken att se på pokermiljonen började följa det bara för att Peter Swartling var programledare. Citera
gdaily Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 Att Dan Glimne kanske inte är den skarpaste kniven i lådan vad gäller analys av pokerhänder är vi alla överens om. Men Ola hur kan du inte tycka att Anders S Nilsson inte gör minst lika många konstiga analyser som Dan Glimne?Glimne var expertkommentatorn, det är Daniel nuAnders Nilsson är ingen expertkommentator, han är programledare (Swartlings gamla jobb) Att det ska vara så svårt att hålla reda på dessa roller? Citera
Lolle Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 Måste ge Gdaily en eloge till den skönaste kommentaren i poker.se tvs historia i början av programmet. Efter att Niclas berättat om sina uppdubblingar säger Ola som en parallel till detta "Som från en jordnöt till ingenting" helt sjukt kul, som att gå från 1bb till andra stack i en turnering är som att gå från en jordnöt till INGENTING :D Så underbart skön! Vad tänkte du efter du sagt den? Dagens skratt absolut! Annars generellt bra underhållande program med en trevlig gäst! Citera
gregcadillac Postad 5 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2007 Glimne var expertkommentatorn, det är Daniel nuAnders Nilsson är ingen expertkommentator, han är programledare (Swartlings gamla jobb) Att det ska vara så svårt att hålla reda på dessa roller? Dan förstod vad han var ämnad att göra men gjorde det fel. Han komenterande och analyserade om än på ett underligt sätt. Anders S Nilsson ska inte analysera och säga vad han tycker om spelet, men gör det i alla fall. Det hade inte varit störande om han som Geigert hade smarta och bra inlägg att kommma med, men nu sitter han bara och säger vad han skulle ha gjort och som sagt, vem vill veta det? Då ser jag hellre Dan som komentator och en Ken typ, men inte Ken som den verkliga experten. Sen måste jag bara tillägga att jag tycker det är fruktansvärt roligt att tv4 och/eller unibet vill få det att framstå som att det är Dan som har coachat kändisarna, när det i själva verket var dagens gäst vad han nu hette och hans företag som tar hand om den biten. Citera
2baked2win Postad 5 Maj , 2007 Rapport Postad 5 Maj , 2007 Bästa avsnittet hittills Åh nej, inte pga av att intervjun, med en kille som verkligen kan sälja poker, var superbra. Heller inte pga att poker.se visade upp sin version av tv4´s Tone, utan den klockrena och sååå efterlängtade sågningen av Glimne. Vet inte hur många ggr jag spontan-tiltat bara av att bevittna hans inkompetens. Tack Ola, tack poker.se.. Citera
Sync Postad 5 Maj , 2007 Rapport Postad 5 Maj , 2007 Jag kan inte se andra delen av programmet, kan någon skicka länk? Citera
Poque Postad 5 Maj , 2007 Rapport Postad 5 Maj , 2007 får en skrattattack varje gång man ser eller läser nåt om pokermiljonen Så stor humor så det finns inte Citera
gregcadillac Postad 5 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 5 Maj , 2007 Jag kan inte se andra delen av programmet, kan någon skicka länk? http://www.svenskafans.com/fantv/ Och sedan går du ner till Poker.se-TV Citera
Lurifax Postad 5 Maj , 2007 Rapport Postad 5 Maj , 2007 Förstår mig inte riktigt på hur man som pokerspelare kan tycka att de nya programledarna är bra. Anders kan ju inte ett dugg och Daniel kommer inte heller med många klyftiga kommentarer tycker jag. De enda kommentarerna som kommer är hur fega kändisarna är, men det förstår väl vilken pokerspelare som helst efter ett par händer. Sedan en annan sak, är det bara jag som mår illa av att höra alla svengelska uttryck hela tiden? calla (kåla), raisa (räjsa) etc etc... Blir totalt less på nolltid av sådant... Annars var det som vanligt, ett väldigt bra program, men vem är Lina? Citera
duoflow Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 En fundering: Jag tycker det är oerhört störande i studion då ni har rörlig bakgrund då Ola och gäst är i bild. Man tappar fokus på er. Citera
Recommended Posts