Gå till innehåll

gametime+ till betfred ?


Fjonkan

Recommended Posts

hej , skrev i allmäna gamtime tråden men ingen verkar svarar så jag frågar igen , hur gör man för att få gametime att funka på betfred, är det tänkt att gametime ska märka att man tagit upp ett bord eller måste man ange det nånstans ? och funkar de på miniview borden, när jag anger ett bord så kmr det upp en massa gamla stats på folk som inte ens sitter vid bordet

nån som vet hur man fixar detta

 

//filip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yepp, då imporerade den , men när jag ska välja database står de bara my first pokertrackerdatabase , finns ju inget att välja mellan ?

funkar gametime med miniview ?

 

Om du inte har gjort nån annan db i pokertracker så är det den som är aktiv ja. Vet inte...inte testat miniview, inte betfred heller. Testa nu se om den funkar i normal wiev att börja med. betfred är väl iPoker(borde funka i normal view då iaf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det funkar med miniview.. du kan flytta alla data med muspekaren så att de hamnar där moståndarna sitter. Den kommer ihåg hur du flyttat dom så det behövs inte göras om och om igen för varje bord. Ändra textstorleken till 7 eller nått sånt genom att skriva in den siffran där textstorlek finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ahh ok , märkte att jag fick upp statsen på miniview att dom hamnade utanför så det var ju bra, men ska jag alltså vänta typ 3 händer sen välja i my first pokertracker base och ta de bordet jag sitter på och ha igång timern i PT ?

hur många bord klarar gametime av ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ahh ok , märkte att jag fick upp statsen på miniview att dom hamnade utanför så det var ju bra, men ska jag alltså vänta typ 3 händer sen välja i my first pokertracker base och ta de bordet jag sitter på och ha igång timern i PT ?

hur många bord klarar gametime av ?

 

db väljer du ju bara vid första uppstarten efter installation(sedan kommer den ihåg den), eller om du ändrat aktiva databasen i pt.

 

det tar några händer innan gt+ visar aktuella stats(har du lirat bordet innan så visas det, tills pt uppdaterar databasen och gt+ i sin tur kan hämta det därifrån

 

starta pt, starta autoimport timern, starta gt+, ska de funka

 

säker på att du har senaste versioner av pt samt gt+?

 

tror inte det finns nån begränsning, iaf inte på nåt fåtal bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejen är den att jag måste gå in i add tracker i GT varje gång och vänta tills första gången timern har räknat ner och det kommit in händer sedan får jag trycka på de bordet annars kmr det itne upp nått ? nån som vet varför ?

en annan fråga VP$IP vad står de för och vad ska motståndaren ha för att han ska vara dålig/fisk och vad ligger en duktig spelare på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

grejen är den att jag måste gå in i add tracker i GT varje gång och vänta tills första gången timern har räknat ner och det kommit in händer sedan får jag trycka på de bordet annars kmr det itne upp nått ? nån som vet varför ?

en annan fråga VP$IP vad står de för och vad ska motståndaren ha för att han ska vara dålig/fisk och vad ligger en duktig spelare på ?

 

då har du nog nåt fel eller gamla versioner eller nåt..., de e bara starta proggen så funkar det, kolla support forumen för båda proggen o kika så du har senaste versioner

 

edit: du använder väl deffault databas-typen(Access), så detta gäller kankse inte dig: för att få postgreSQL att funka med GT+, avinstallera GT+, installera 1.4.7, ersätt exe-filen med patchade-filen som finns på forumet.

Utan dom stegen kunde jag inte adda postgreSQL db i GT+, sedan ska de ju vara senaste PT med....men som sagt, hur det är med Access vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså nu funkar statsen och så men dom kmr ju inte upp av sig sj måste sj plocka fram dom , jobbigt, men har senaste verisionen av GT och PT så undrar vad som är fel ?

 

Så måste jag också göra med GT+. Läste nåt om nån beteversion där man inte måste adda varje bord men har inte provat den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och den finns att hämta vart ?:P

 

för övrigt ingen som vet vad VP$IP betyder och vad har en dålig/fiskig spelare ska ha och vad en bra spelare ska ligga på ?

 

VPIP betyder voluntary put money in pot eller nåt sånt. Vad som är bra är lite svårt att säga men en vanlig TAG ligger väl mellan drygt 15 och 25 kanske. Väldigt få kan spela över 30% lönsamt i alla fall. Tror betan fanns på hemsidan för GT+, länk via PT-sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testing new version of GameTime+

http://www.pokerdominion.com/viewtopic.php?t=920

 

New features:

 

- You no longer need to hit the "+" button for every table. It will automatically add new tables. This works for most sites. There are some sites that you will still need to manually add tables. I've tested with Stars, Party, Full Tilt, and UB.

- Works with newer versions of PostgreSQL.

 

New BUGS:

 

- For the auto-add feature, I've had to disable the auto-rotate feature for UltimateBet. What this means, is that you'll have to manually move the stat labels to the correct seat every time you open a table. This is for UB only, other sites should be fine. If you can disable the auto-center feature for your site (such as Full Tilt), then use it!

- No longer a way for you to select a screen name. It uses the one you had selected previously from earlier versions of GT+. I just haven't got around to fixing this, and it will only affect a very small percentage of people.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mhm märker de , sitter och spelar nu och borden kmr upp av sig sj så allt funkarfint , men när tex en ny spelare slår sig ner kmr aldrig hans stats upp utan jag får stänga av GT och sätta igång igen , nån som vet varför ? och ni som frekvent använder GT vad kollar ni i speciellt på för att se om dom är bra el dåliga ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mhm märker de , sitter och spelar nu och borden kmr upp av sig sj så allt funkarfint , men när tex en ny spelare slår sig ner kmr aldrig hans stats upp utan jag får stänga av GT och sätta igång igen , nån som vet varför ? och ni som frekvent använder GT vad kollar ni i speciellt på för att se om dom är bra el dåliga ?

 

Aldrig haft det problemet med nya spelare. Finns det inte nåt filter där du kan ställa ner så att du bara behöver en hand på spelaren? Tar 1 eller 2 händer för mig att se en ny spelares stats.

 

Skyhög VPIP är ett säkert tecken på att nån är fisk. Bra spelare har ofta VPIP och PFR som ligger nära varandra (även om det såklart finns undantag). GT+ är ett enkelt sätt att ta reda på hur någon spelar innan floppen, postflop är det mycket mer värdefullt att flitigt ta notes. Finns dock en postflop AF men den känns semitillförlitlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mhm märker de , sitter och spelar nu och borden kmr upp av sig sj så allt funkarfint , men när tex en ny spelare slår sig ner kmr aldrig hans stats upp utan jag får stänga av GT och sätta igång igen , nån som vet varför ? och ni som frekvent använder GT vad kollar ni i speciellt på för att se om dom är bra el dåliga ?

 

 

De kan ta några händer innan PT registrerat att ny spelare är där, sedan att GT+ hämtar den infon från PT db, får ha lite tålamod :)

 

Det finns väl många tråder här om GT stats...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...