Gå till innehåll

NLT 200 - AQo, 3-bettad, djupa stackar, ur pos. Hur spela?


Recommended Posts

Jag tänkte försöka få shortstacken all-in pre, och att FI skulle folda. Men det gick ju inte vägen. Så nu fick jag en jobbig bräda, med halvbra hand ur pos. Hur ska jag spela för maximalt värde/minimal förlust?

Ingen av mina bättre händer. Känns fantastiskt dåligt spelad faktiskt.

 

FI spelar 44/8/1,7 på ~240 händer. Han har vid tidigare tillfälle plockat på sig massa marker med sjukt flyt. Bland annat genom att syna preflop med 74o i raisad pott, då iofs alla andra syna också, så han floppa stege.

Sen i en pott gick han all-in efter bet med AJ på AA887, mot FI, och skrev i chatten att han hade TT bla bla att FI skulle syna. Vilket FI också gjorde med QQ efter långt stek.

 

FI är inte jätteduktig precis, men han är ingen megadonk heller.

Så vad tycker ni om mitt spel.

När han bettar 200$ på river, så tar jag timebank och skriver att jag har AQ, han skriver då i chatten syna, jag har KQ, att han trodde han hade bäst hand, men att de visa sig att han inte hade det. Så jag tror inte för fem öre att jag kan syna och vinna. Men hur ska jag göra, för att inte få så fantastiskt stor pot på river. Är det rätt att checka turn istället för bet? Jag tyckte min bet blev ganska liten och mesig.

 

 

** Newbury [Hold em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- Shortie sitting in seat 1 with $26.00

- X sitting in seat 2 with $115.45

- FI sitting in seat 3 with $720.56

- X sitting in seat 4 with $254.81 [Dealer]

- HERO sitting in seat 5 with $440.96

- X sitting in seat 6 with $31.00

HERO posted the small blind - $1.00

X posted the big blind - $2.00

Shortie posted to play - $2.00

** Dealing card to HERO: Queen of Diamonds, Ace of Clubs

Shortie bet - $8.00

X folded

FI called - $8.00

X folded

HERO raised - $29.00

X folded

Shortie folded

FI called - $29.00

** Dealing the flop: 2 of Hearts, Queen of Spades, 10 of Clubs

HERO bet - $49.00 Betta mer? Mindre? Gå för Check-Raise? (Fi är ju inte helt opassiv iaf.)

FI called - $49.00

** Dealing the turn: 10 of Hearts

HERO bet - $89.00 Checka här? Betta? Om bet, betta mer?

FI called - $89.00

** Dealing the river: 9 of Diamonds

HERO checked

FI bet - $200.00

HERO folds/calls? Vad göra på river? Som sagt. Han skrev en del i chatten. Ser inte så mänga händer jag slår förutom JJ, QJ, KQ. Men skulle verkligen FI syna dom pre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt jobbigt läge. Svårt att komma på en riktigt trolig hand på FI.

AA,KK tycker jag borde va 99% uteslutet.

 

Väldigt mycket read på denna hand.

Jobbigt riverbet, verkar väl inte skrika värdebett av det.

 

QJs, KQs, Tycker jag han borde ha checkat efter på rivern med, men han kanske känner han kan få dig att lägga.

 

22? Borde va relativt trolig.

 

Jag må va lite passiv, men jag hade nog checkat turn för pottkontroll på turn.(?)

 

Få nog säga fold :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår situation.. Känns som att FI har ganska bred HD här, och kan sitta på många händer som slår dig. Han har position på dig, och en stor stack, vilket troligen påverkar hans preflop syn-HD, och med tanke på hans stats kan man inte ens utesluta händer som AT, KTs, QTs, KJ, 22, TT, som alla slår dig nu.

 

Lutar nog åt folden faktiskt. Tror du kan få in honom i en bättre situation senare där du kan få honom att stacka av än den här handen.

 

Övrig kommentar är att jag nog hade checkat turnen och utvärderat där istället, och för att hålla potten nere lite. Flopspelet är perfekt imo. Bättre att leda där. Hade turn blankat hade jag övervägt att trappa med en check, eller checkraisa ibland för att variera spelet, men oftast betat ut igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror kanske att c/c turn c/f river är en bättre linje, men visst är det ett tungt läge. Denna hand får mig att bli mindre sugen på att 3-betta AQ OOP djupt.

 

Att handen 3-betades påverkar inte speciellt mycket här? Tycker det var helt rätt spel. Att FI har KK eller AA kan vi utesluta. QQ är otroligt med, då FI troligen trebetat den själv. Det enda problemet är turnspelet imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att se honom syna preflop med KJs, ATs utan tycker att hans spel skriker PP preflop.

 

Han skulle förmodligen inte syna två gator på 99 men 22 känns troligt. TT och QQ räknar jag bort. AA, KK inte helt osannolika enligt mig. JJ är en solkar check på rivern om han synar turn.

 

Jag foldar tror jag. Om han synar två gator med en hand du slår så kommer han checka river bakom, han floatar inte heller två gator för att hoppas att du checkar rivern:)

 

KJh skulle va ett alternativ men har svårt att se att nån spelar den handen 3bettat preflop.

 

 

Att checksyna turn hade nog varit bäst tror jag. Inte för att vi är rädda för T utan för att ge honom ett läge att bluffa/värdebeta en sämre hand som JJ och samtidigt hålla nere potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett gäng intressanta kommentarer.

Säg att jag checkar turn, och han checkar bakom.

Rivern kommer som den gjorde nu...

Bet/foldar ni, eller check/synar ni?

 

Btw. Så skrev han ju i chatten vad han hade etc. Och det hade han ju gjort innan när han haft riktigt bra, så det fick mig fundera lite mer.

 

Sen så är det inte helt omöjligt att killen synar preflop med KJ, AT, och dylikt nej. Han var riktigt kass. Men hade haft sjuk tur för att få ihop sin stack.

 

Som sagt, finns ju ett gäng händer han kan ha. AT, KT, KQ, KJ, QJ, AQ, JJ, 22, TT, (J9?). Så känns rätt kallt. Slår inte så många händer.

Rätt kallt att syna ett helt inköp på river med TPTK på äcklig bräda, eller?

 

Och jag blev rätt äcklad att han syna mig preflop osv. Blir nog att spela mer passivt ur pos. mot fiskar när båda har stora stackar hädanefter. Orka denna situationen, riktigt jobbig.

 

Men tycker i efterhand att jag borde checkat turn, och checkar han bakom.

Alt. Bet/folda river eller Check/syna , beror på kort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...