Gå till innehåll

S N G - Den Ultimata Dagboken


TWHYESSON

Recommended Posts

Plussat idag med. Men nu är det dags för en OMSTART!

 

24-31 MAJ:

Uttag: Allt idag så jag har en BR på 1.5K.

Resterande delen av månaden 50% uttag, 50% rulle.

MÅL: 20% roi, max 100 sngs per dag. Ha 2K i rulle innan juni!

 

Juni:

Kan ju ändras:) Men det blir i stil med;

 

Antal Sngs: 1500 ca 50 per dag

Roi: 12%

 

Kan jag vinna(?): $2880

 

 

 

Förklaring / Tankar

Tidigare har jag satsat mest på antal sngs. Dvs plöja 2-4000 per månad, och ha en mindre roi. Den här månaden tänker jag sätta mitt mål för ROI på en troligtvis ouppnåelig nivå. Jag har också sänkt antalet från 100, till 50. Detta för att jag skall vara fokuserat på de 5 set jag spelar. Ist för att försöka hinna med att mata 100st. Detta tror jag kommer höjja mitt roi, samt säkra en större vinst. Dessutom kanske jag kan få ner eventuell downswing så att det inte blir som den som nyss var!

 

Downsing

Intressant. Men då jag spelade under downswingen sitter man och whinar i dagboken. Visst, jag vet att jag spelade väldigt bra i vissa händer som jag åkte på. Och borde ha vunnit en hel del coinflips och sngs. Men saken är den, att i hur många sngs tomtespelade jag inte då? Hur många ggr gick jag inte all in då jag satt med 1000-1200 marker när blindsen var 100/200? Hade jag inte gjort det kanske jag vunnit dem med lite flyt ist!

 

Nu då jag spelar är det annorlunda. Som första setet idag till exempel. Ligger inte bra till i någon. Men håller mig levandes och kniper ITM i 60% iaf. Sedan ITM är jag short i några och lyckas inte riktigt. Kniper 3 tredjeplatser, 2 andra platser och vinner en. Även om jag nog skulle kunnat vinna 1 eller 2 till och tjänat 120+ så tjänade jag iaf på setet. 80 dollar. Hade det varit i downswingen hade jag nog tryckt ATC vid fel tillfällen och åkt ut de flesta faktiskt.

 

Det är det som är skillnaden mellan downsing och inte. Man har större tålamod. Och detta skall jag ha i HELA Juni! Genom att varje dag vara inställd på ca max 5 set, 50st sngs så vet jag att jag MÅSTE ha en bra roi i varje för att lyckas!

 

Det låter som en bra och genomtänkt plan! GL!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 405
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Trög dag idag!

 

Plussade 80 direkt på morgonen. Sedan nu på dagen hamnade jag fel i 2 set hela tiden. Pusharna mötte stål och synerna gick inte hem. Folk som är idioter fick vinna.. ta bara då SB synar, jag checkar från BB med 47. floppen är 44Q. SB betar , jag synar. turn 8. Sb betar, jag går all in. Idioten synar. River Q.

 

AjA! Sånt händer, men det är sådant man inte VILL ska hända då inte heller AA och AQs och AK och AKs funkar.

 

Men sista två seten gick bra och jag hämtade nästan hem hela backet. Rullen är nu på 1491. Dvs, -9 sedan omstart. Men jag är 71 + idag iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usel dag. På bubblan har jag sprungit in med JJ vs AA, AQ vs QQ, KK vs AA m.m m.m... Får inte in drag överhuvudtaget. Gött iaf att det händer på det tillfälliga kontot på Tower Gaming. Tänker bara bli klar med bonusen och sen gå tillbaks till mitt konto på Eurobet.

 

Lite störande att jag måste åka till jobbet nu, vill ju skärpa till mig och vinna tillbaks de $100 jag är back. Fast kan vara bra med en paus kanske för spelet har inte heller vart riktigt bra idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer göra ändringar igen!:)

 

Har börjat spela morgon sessioner. Och innan 10. Har insett att det är ganska bra speltid. En hel del amerikaner som är vakna än vid den tiden.

 

Spelet mellan 10/11 fram till ca 17-18 äroch har aldrig varit speciallt lönande. Jag kan vinna, men det ger inte lika mycket som de andra tiderna. Vet inte varför!

 

Därför kommer jag förlägga speltiden till 07.00-10.00 ( aldrig starta ett set efter 10. ). samt kvällar. Kvällstiden vet jag inte ännu. Måste studera mer.

 

Men problemet är gostid med tjejen.

 

Oftast gör vi ju nåt, ser på tv eller dyl vid 21-00 typ.

 

Det är då jag egentligen borde spela.

 

Och vill inte spela efter 12 för då vill jag göra andra saker med min tjej.

 

Kanske får bli typ 2-3 set på morgonen. 1-2 set mellan 18-21 samt ett efter det jag vill göra med tjejen om hon somnar:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plussa först 75..

 

men nu sista setet spelar jag faktiskt FRUKTANSVÄRT dåligt!

 

spelar detta set som jag gjorde typ i downswingen. Nu fattar jag varför jag tappa. Synar all ins med 99 tex.. Då jag absolut inte beh.

 

tar syn med a2 jag vet att jaag enbart leder marginellt. Han visar KJ och dubblar.. En annan synade också för att göra det ännu värre.

 

Spelar SÅÅÅ dåligt!

 

Men det är bra !

 

Nu utvecklas man!

 

Kvar i 2.. skall försöka ta mig itm i båda vi får se hur det går!

 

UUUSCH!

 

Aja.. Blir att vila lite efter detta set.. känner mig inte taggad just nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LÖRDAG DEN 26:e MAJ

 

Idag har jag inte spelat så mycket. Jobbade i morse och har spelat bara 2 set ( 20 st sngs ) idag. Därför är jag till skillnad mot gårdagens roi på 115 sngs lite nöjdare. Dock känns det lite skumt att jag e "ok" med 200.. Men missnöjd med allt under:)

 

Månadsresultatet är nu över 1K också. Det kunde jag inte tro då det gick som sämst. Då hoppades man ju på break even. Nu saknas ju helt plötsligt bara 880 för att nå målet på 2K.

 

Snittar jag 180 om dagen resten av månaden så e jag i hamn. men just nu bryr jag mig faktiskt inte om månadsmålet alls. Satsar på nästa månad ist. Är så fett nöjd med återhämtningen av downswingen.

 

Tagit ut en hel del pengar och kostat på mig och tjejen saker. Så rullen växer väldigt sakta. 1.7K just nu.

 

 

Resultat Sedan omstart:

17/5: -$7.5

18/5: +$4 Roi 1.3%

19/5: +$164.5 Roi 39%

20/5: +$186 Roi 35%

21/5: +$317 Roi 19%

22/5: +$282 Roi 25%

23/5: +$371 Roi 42.5%

24/5: +$264 Roi 18,7%

25/5: +$208 Roi 11%

26/5: +$179 Roi 56%

 

 

Maj: $1136

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...