Gå till innehåll

Första handen H2H Sng


Recommended Posts

Som sagt första handen så helt utan read. 100 kr på svs så låg nivå.

 

Höjer 3 ggr BB (60) från knappen med QJ Fi synar.

 

Floppen kommer 10 J 4 två hjärter.

 

Jag betar 120 Fi synar

 

Turn Qs

 

Fi check jag betar 340 och Fi ställer in med ca 1800 tot.. Hur resonerar ni här helt utan read?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt första handen så helt utan read. 100 kr på svs så låg nivå.

 

Höjer 3 ggr BB (60) från knappen med QJ Fi synar.

 

Floppen kommer 10 J 4 två hjärter.

 

Jag betar 120 Fi synar

 

Turn Qs

 

Fi check jag betar 340 och Fi ställer in med ca 1800 tot.. Hur resonerar ni här helt utan read?

 

I sit'n go's händer det så mycket konstigt på de första händerna så egentligen kunde man sitta på dass eller nåt de första fem-tio minuterna.

 

Fold är väl ett bra alternativ, tycker jag. Varför syna all-in på första handen när du har långtifrån den bästa möjliga handen och ingen read på fi?

 

(Men vänta bara, snart kommer det att välla in inlägg som tycker SYN och att jag har jättefel.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sit'n go's händer det så mycket konstigt på de första händerna så egentligen kunde man sitta på dass eller nåt de första fem-tio minuterna.

 

Fold är väl ett bra alternativ, tycker jag. Varför syna all-in på första handen när du har långtifrån den bästa möjliga handen och ingen read på fi?

 

(Men vänta bara, snart kommer det att välla in inlägg som tycker SYN och att jag har jättefel.)

 

H2H SNG ej 10-manna-SNG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en hel del händer här som Fi kan ha som vi slår - KQ, Q + hjärterdrag, K+hjärterdrag, enkel kung, JT, QT, 2 hjärter etc. etc.

 

Om man foldar QJ här på en 100-kronors så är man lite vek. Visserligen skulle det ju underlätta en hel del om man får veta att Fi är en nitty men jag skulle ej ha hittat folden här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...